Gdyby mnie zbanowano (zablokowano) na tym forum to poniżey zamieszczam odpowiedź na ten komentarz, który tam zostanie być może usunięty albo zmieniony.
https://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10210.msg243847.html#msg243847obowiązuje też język polski a nie polskawy, którym pan się posługuje
Obraża pan Polaków. Odsyłam do Biblii przekładu X. Jakuba Wujka
https://sklep.antyk.org.pl/f/Biblia,t/Poucza mnie pan o pisowni, a sam pan napisał błędnie moią nazwę użytkownika, co widać tu w zacytowanym przez pana, pana komentarzu z 8 stycznia (patrz wyżey).
Toć pan mówi fałszywym ięzykiem polskim - żydzi wytworzyli pseudo-polski, którym się pan posługuie, y który iest w powszechnym użyciu. To, że ludzie uważaią to za ięzyk polski nie znaczy, iż nim iest, ale świadczy to o ich zaślepieniu. Ieśli dana większość ludzi uważa, że krowa to koń, nie oznacza to, że taka iest Prawda. Toć poprostu robienie zaślepionym ludziom wody z mózgu, co iak widać dyabłu się udaie.
nauczanie papieskie w encyklikach może być
-magisterium nadzwyczajnym (uroczystym)
-magisterium zwyczajnym i powszechnym
-magisterium zwyczajnym
-opinią teologiczną
Toć herezya.
Nieomylność Papieża (proszę nacisnąć "F3" y wpisać "infallib", tłumacz iest na samey górze tematu, proszę wkleiać mnieysze części textu, iżby lepiey tłumaczyło)
http://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10206.0.htmlNauczanie Papieskie (inaczey Magisterium) w Encyklikach nie może być uroczyste.
Magisterium uroczyste może nastąpić tylko na dwa sposoby: albo poprzez uroczyste oświadczenie Papieża dotyczące Wiary y moralności (ex cathedra) albo poprzez nauczanie Soboru Powszechnego pod przewodnictwem Papieża.
Odpowiedź na pytanie 6 z
https://cmri.org/articles-on-the-traditional-catholic-faith/a-primer-on-infallibility/Nie ma rozróżnienia na "Magisterium zwyczayne powszechne" y "Magisterium zwyczyne". "Magisterium zwyczayne" to krótsza nazwa "Magisterium zwyczaynego y powszechnego" - to to samo. Dla tego w Kodeksie Prawa Kanonicznego (1917 r.) y w Encyklice "Providentissimus Deus" iest "or by the" albo "or also in" pomiędzy dwoma rodzaiami Magisterium.
https://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10206.msg228568.html#msg228568Code of Canon Law 1917, Canon 1323
https://ia800900.us.archive.org/12/items/newcanonlaw00woywuoft/newcanonlaw00woywuoft.pdf"1166. By Divine and Catholic faith must be believed all those truths contained in the written or traditional Word of God, and which are either in solemn judgment
or by the ordinary and universal teaching authority, proposed to our belief by the Church, as Divinely revealed truths. (...) ( Canon 1323. )"
Encyclical of Pope Leon XIII "Providentissimus Deus" of 18 November 1893
http://rodzinakatolicka.pl/leon-xiii-providentissimus-deus-o-studiach-pisma-swietego/"A Catholic commentator should consider it a special and sacred duty that those texts of the Holy Scriptures whose meaning has been authentically explained, either by holy authors under the inspiration of Holy Spirit, as is the case in many places in the New Testament, or also by the Church with the assistance of the same Holy Spirit, or "by solemn proclamation,
or also in ordinary and common teaching" (26), (...)"
A tu ze strony "CMRI" (po weyściu w pierwszy link proszę nacisnąć F3 y wpisać "universal", a po weyściu we wtóry link pytanie 7 y 12)
cmri.org/96prog5.htm
cmri.org/primer.html
W Encyklice "Humani Generis" Papież mógł uznać, iż ta nazwa iest tak oczywista, że nie wymaga dopisywania "y powszechnym" (poprostu zastosował krótszą nazwę tego samego rodzaiu Magisterium), mógł zapomnieć albo ktoś źle przepisał. Magisterium zwyczayne iest powszechne, toć oczywistość. To tak iakby powiedzieć, że w sformułowaniu - Papież iest nieomylny w kwestiach "Wiary y moralności", nie ma związku pomiedzy Wiarą y moralnością, a przedsię moralność wynika z Wiary, a dodaie się ią (moralność), żeby zwrócić na nią uwagę, podobnie iest w przypadku Magisterium "zwyczayne y powszechne". Ktemu w Ewangelii według Ś. Marka [16:16] Pan Jezus
nie rzekł "Kto uwierzy y będzie moralny (...)". Znaczenie słowa "powszechny":
https://wsjp.pl/haslo/podglad/41742/powszechny/4531923/obowiazekhttps://wsjp.pl/haslo/podglad/41742/powszechny/4531925/swiatowyEncyclical of Pope Pius XII "Humani Generis" (1950)
w2.vatican.va/content/pius-xii/en/encyclicals/documents/hf_p-xii_enc_12081950_humani-generis.html
"20. Nor must it be thought that what is expounded in Encyclical Letters does not of itself demand consent, since in writing such Letters the Popes do not exercise the supreme power of their Teaching Authority. For these matters are taught with the
ordinary teaching authority, of which it is true to say: "He who heareth you, heareth me";[3]
Opinia teologiczna (Opinia teologiczna nie iest nieomylna boć to nie wniosek teologiczny) to zupełnie co innego niż Encyklika, a w Encyklice "Humani Generis" daley czytamy
"[3] i ogólnie to, co jest wyjaśniane i wpajane w Encyklikach już z innych powodów, należy do Doktryny Katolickiej. Jeśli jednak Najwyżsi Papieże w swoich oficjalnych dokumentach celowo wydają orzeczenie w sprawie będącej dotychczas przedmiotem sporu, jest oczywiste, że kwestia ta, zgodnie z umysłem i wolą Papieży, nie może być dłużej uważana za kwestię otwartą do dyskusji między teologami."
A tu ze strony "CMRI" punkt 13
cmri.org/primer.html
Robi pan zamęt w głowach ludzi.
nauczanie w CIC z kolei zawiera przepisy z rozróżnieniem na:
-akty będące wyrazem magisterium zwyczajnego i powszechnego
nauczanie papieskie w encyklikach może być
-magisterium zwyczajnym i powszechnym
https://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10210.msg243675.html#msg243675https://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10210.msg228712.html#msg228712No y widzi pan iak to szybko u pana wyszło, sam pan stwierdził, iż iest pan heretykiem. Kłamstwo ma krótkie nogi.
Panie Hyues de Payens:
-nadaje Pan tę samą wartość jak Magisterium nauczaniu dotyczącemu dyscypliny. Szczegóły strojów nie zajmowały Magisterium, choć ten i inny pasterz w odniesieniu do swoich wiernych mógł nakazywać pewne rzeczy.
Czym według ciebie iest Tradycya y nauczanie Papieża w Kodeksie Prawa Kanonicznego y Encyklice ? Czym ?
Cytuie pan fragment z pytaniem na pierwszym mieyscu, czym według pana iest Tradycja y pan nie odpowiada.
https://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10210.msg228712.html#msg228712https://pl.wikipedia.org/wiki/Pascendi_Dominici_gregis"Encyklika Pascendi Dominici gregis potępia modernizm katolicki, który nazywa syntezą wszystkich herezji. Papież zwraca uwagę na błędy z niego płynące takie jak: agnostycyzm, immanentyzm życiowy, religię jako owoc przyrody, ewolucję dogmatów, doświadczenie religijne,
negację Tradycji, symbolizm teologiczny, permanentyzm,
ewolucjonizm religii oraz
manię reformatorską we wszystkich dziedzinach życia kościelnego."
To rzekomo forum "przywiązanych do Tradycji konserwatywnych katolików".
https://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,2845.0.html"Zarejestrowałeś swoje konto w miejscu, gdzie
przywiązani do Tradycji konserwatywni katolicy dyskutują na tematy związane z sytuacją współczesnego Kościoła, (...)"
No y dla tego sekta 1958 wyznaie, iż iey koleyni antypapieże y cała fałszywa hierarchia tzw. "duchowieństwo" mogli y mogą głosić herezye czyli to słownie, czyli na piśmie y nic w tym nie ma złego. Na "chłopski rozum" - nie ma żadnego sensu słuchać kogoś (tu antypapież y cała fałszywa hierarchia), który głosi herezye albo czytać coś (tu pseudo-Encykliki) co może zawierać herezye.
Odpowiedź na pytanie 7 z
https://cmri.org/articles-on-the-traditional-catholic-faith/a-primer-on-infallibility/Niebo natomiast to nie ziemia y panuią tu insze Prawa.
Moralność obowiązująca w niebie jest inna od tej na ziemi?!?
Czy też chodzi o dyscyplinę?
To pana pytanie o dyscyplinę brzmi chyba podobnie do pytania Saduceuszów, o czym przy końcu odpowiedzi na to pytanie.
Co to za bzdury ? Iak Tradycja, która iest słowem Bożym obeymuiącym też Prawo Boże może należeć do dyscypliny Kościoła, to znaczy przepisów wydanych dopiero przez Kościół, które zostały wydane dla Kościoła w celu kierowania kultem chrześcijańskim y chrześcijańskim życiem, które mogą być zniesione, zmienione, tzn. według pana, słowo Boże, Prawo Boże będące Tradycją iest dyscyplinarnym przepisem Kościoła Katolickiego, tzn., że słowo Boże, Prawo Boże może być zniesione, zmienione przez Kościół Katolicki, może ewoluować, tak iak nieomylne Magisterium Papieża w Kodeksie Prawa Kanonicznego y Encyklice
https://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10210.msg243675.html#msg243675https://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10210.msg228712.html#msg228712Toć iest herezya. Toć nayczystszy modernizm, o czym pisałem iuż we wcześnieyszym komentarzu do pana. Nie uznaie pan Tradycji, tak iak modernista, o czym w linku we wcześnieyszym komentarzu do pana.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pascendi_Dominici_gregis"Encyklika Pascendi Dominici gregis potępia modernizm katolicki, który nazywa syntezą wszystkich herezji. Papież zwraca uwagę na błędy z niego płynące takie jak: agnostycyzm, immanentyzm życiowy, religię jako owoc przyrody, ewolucję dogmatów, doświadczenie religijne,
negację Tradycji, symbolizm teologiczny, permanentyzm,
ewolucjonizm religii oraz
manię reformatorską we wszystkich dziedzinach życia kościelnego."
To, co się stało z Prawem Starego Testamentu to iest Prawem Bożym co do ustaw sądowych y obrzędowych (toć nie były przepisy dyscyplinarne ! - co to iest dyscyplina Kościoła pisałem iuż wyżey) komentarz X. Menochiusza do Ewangelia według Ś. Mateusza [5:17]
"(...) Jakim zaś sposobem wypełnił Chrystus i zarazem zniósł prawo co do ustaw sądowych i obrzędowych, tłumaczy Teofilaktus wybornym podobieństwem malarza, który gdy do obrazu rozpoczętego i tylko naszkicowanego, ostatecznie rękę przyłoży i naprowadzi go farbami, obraz pierwotny zaciera, lecz nie niszcząc go a tylko udoskonalając."
Ewangelia według Ś. Mateusza [5:38-39]
Nie należy mylić prawa obrzędowego (prawo to było z ustanowienia Boskiego) Starego Testamentu z obrzędami używanymi przy sprawowaniu Sakramentów Świętych w Kościele Katolickim (Nowy Testament), które są dyscyplinarne (same Sakramenty są z ustanowienia Boskiego, nie są dyscyplinarne).
To pana pytanie o dyscyplinę brzmi chyba podobnie do pytania Saduceuszów.
Sakrament Małżeństwa iest z ustanowienia Boskiego (nie iest dyscypliną Kościoła Katolickiego) komentarz X. Wujka do Ewangelia według Ś. Marka [12:24] y Ewangelia według Ś. Mateusza [22:23-30] y komentarz X. Menochiusza y X. Wujka
"29. A odpowiadaiąc Jezus, rzekł im: Błądzicie nie rozumieiąc pism, ani mocy Bożey.
30. Abowiem w zmartwychwstaniu, ani się żenią, ani za mąż idą: ale będą iako Aniołowie Boży w niebie."
W Niebie nie ma grzechu - patrz Adam i Ewa w Raiu (acz to nie było Niebo), byli nadzy przed sprzeniewierzeniem się Panu Bogu, swoim upadkiem popadnięcia w grzech.
Proszę przeczytać komentarz X. Menochiusza do Księga Rodzaju [3:7]
"Y otworzyły się oczy oboyga: a gdy poznali, że byli nagimi, pozszywali liście figowe, y poczynili sobie zasłony."
Nawet ieśli to by była dyscyplina Kościelna (oczywiście sekta 1958 to nie Kościół Katolicki),
czym oczywiście nie iest to tym bardziey obowiazywałaby w dzisieyszych dyabolicznych czasach aby zdyscyplinować ludzi od tego wszytkiego z czym wiąże się nienakrywanie przez niewiasty głowy y wszytkich włosów na niey, o czym iuż pisałem w iednym z komentarzy wstępnych do tematu y nie tylko chyba (bunt, feminizm, erotyzm, liberalizm, etc.). Nieprzestrzeganie dyscypliny Kościelney (przepisy dyscyplinarne też są nieomylne) to grzech.
Niejaka św. Katarzyna ze Sieny - doktor Kościoła pouczała papieża, mimo nakazu "kobieta ma w zgromadzeniu milczeć"?
Toć kłamstwo. Niewiasta ma milczeć odnośnie Wiary y moralności. Ś. Katarzyna ze Sieny napominała Papieża iako człowieka (bliźniego), który grzeszy y bardzo dobrze robiła - spełniała dobre uczynki co do duszy. Ś. Katarzyna nie nauczała, nie wdawała się w dyskusye, nie sprzeciwiała się nauce Papieża, nie definiowała, nie określała y nie nauczała Papieża w kwestii Wiary y moralności, co iest dobre moralnie, a co nie - nie definiowała moralności, nie nauczała o niey.
Udzielała napomnienia Papieżowi, aby złagodził szorstkość usposobienia. Pana Boga ludzie proszą uczynkami pokutnymi o przebaczenie win, miłosierdzie, boć gniewa się na grzeszników. Albo napominała go ze względu na iego wadę albo też grzech, Papież iest człowiekiem y też grzeszy.
https://pl.wikisource.org/wiki/%C5%BBywot_%C5%9Bwi%C4%99tej_Katarzyny_Sene%C5%84skiej"(...) pisała nawet do Papieża, któremu z szlachetną otwartością udzielała napomnienia, aby złagodził szorstkość usposobienia i panował odtąd nie jak ostry karciciel, lecz jak ojciec, pełen miłości, a oporu nie starał się przełamywać surowym gwałtem, lecz łagodną stanowczością.
Papież przyjął to napomnienie bardzo łaskawie i powołał ją do Rzymu z prośbą, aby mu rad swych udzielała.
Katarzyna święta modlitwą i rozumną odwagą dużo zdziałała. Młode swe życie oddała Bogu na ofiarę za Kościół święty i Pan Jezus przyjął ją łaskawie."
Znaczenie słowa "gwałt"
http://www.staropolska.pl/slownik/?nr=0&litera=gwa%C5%82t&id=574siła
https://wsjp.pl/haslo/podglad/32804/przemochttps://wsjp.pl/haslo/podglad/33997/ucisk/3926011/panszczyznianyA poniżey podsumowanie powyższego
https://brewiarz.pl/czytelnia/swieci/04-29.php3"Pod naciskiem opinii wezwano więc przed trybunał inkwizycji do Florencji."
"Sąd inkwizycyjny nie dopatrzył się żadnej herezji ani błędu, tak w jej wypowiedziach, jak też w jej pismach."
Niewiasty nie mogą być Doktorami Kościoła boć nie mogą nauczać Wiary Katolickiey publicznie. Nie ma czegoś takiego iak Święta niewiasta Doktor Kościoła
http://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10208.0.htmlProszę sobie zadać pytanie - azali nie m.in. dla tego zrobiono m.in z Ś. Katarzyny ze Sieny pseudo-Doktorem Kościoła aby przykładem Świętości pokazać, iż niewiasty mogą publicznie nauczać Wiary Katolickiey, y to nawet Papieża, że mogą go pouczać iako nieumieiętnego, iako
nie nieomylnego, stwierdzaiąc tym samym, że Papież może błądzić w swym nauczaniu y głosić herezye ? Y azali to nie iest bluźnierstwo "Kto was słucha, mnie słucha:" Łuk [10:16], że Pan Bóg może błądzić w swym nauczaniu y głosić herezye ?
Św.Joanna d'Arc - nie dość że na ikonografii z epoki ma odkryte włosy, to jeszcze (o zgrozo!) wielokroć nosiła męski strój.
Brak nakrycia głowy y wszytkich włosów na niey wynikało z tego, że miała poruczone od Pana Boga do wykonania specjalne, męskie zadanie, to wynikało z iey woiennego posłannictwa (rozmowa z biskupem Cauchonem
https://www.ultramontes.pl/Dziewica_Orleanska.htm ). Pod poięciem ubranie męskie rozumie się takoż brak nakrycia głowy y wszytkich włosów na niey. W więzieniu zmieniała ubranie, żeby się chronić przed gwałtem, o czym tu (nacisnąć "F3" y wpisać "niewinności" druga pozycya)
https://www.ultramontes.pl/Dziewica_Orleanska.htm y tu
https://histmag.org/Sprawa-Joanny-dArc-sredniowieczny-proces-pokazowy-12809A ieśli ktoś weźmie pod uwagę obraz przed spaleniem na stosie
https://histmag.org/Sprawa-Joanny-dArc-sredniowieczny-proces-pokazowy-12809 , no to albo chciała zachować część swoiego posłannictwa, iak mówił iey Pan Bóg (rozmowa z biskupem Cauchonem
https://www.ultramontes.pl/Dziewica_Orleanska.htm ), a iednocześnie być ubraną iak niewiasta, albo to twórczość malarza nie maiąca nic wspólnego z rzeczywistością symbolizuiąca iey rozdarcie pomiędzy Boskim posłannictwem, a stanem niewiasty. Nie chciała zgrzeszyć. Brak nakrycia głowy y wszytkich włosów na niey ieśli był, wynikał z iey posłannictwa boć iak widzimy wszytkie insze niewiasty na obrazie maią nakrycie. Niewiasta okrom nakrycia głowy była w Średniowieczu postrzegana w sposób iednoznaczny, iuż o tym pisałem tu (proszę nacisnać F3 y wpisać "mediev" y trzecia pozycya)
https://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10210.msg228713.html#msg228713Obraz dopasowuie się do Boskiey Wiary Katolickiey, nie na odwrót, a pan dopasowuie Boską Wiarę Katolicką do obrazu. Ręce opadaią.
Dowodem na to, że niewiastom nie wolno nosić ubrania męskiego, które obeymuie brak nakrycia głowy y wszytkich włosów na niey iest sądzenie Joanny d'Arc za noszenie ubrania męskiego. Noszenie go przez nią, iak widać powyżey, było uzasadnione.
Skoro istniały takie obrazy Świętych niewiast okrom nakrycia to dla czego ziemskie niewiasty ich nie naśladowały iak to ma mieysce w stosunku do Świętych (Świętych się naśladuie) ? Wkońcu do wszytkiego w Średniowieczu podchodziło się przez pryzmat Wiary Katolickiey (y chwała Panu Bogu za to).
Niejaka św. Katarzyna ze Sieny - doktor Kościoła pouczała papieża, mimo nakazu "kobieta ma w zgromadzeniu milczeć"?
Św.Joanna d'Arc - nie dość że na ikonografii z epoki ma odkryte włosy, to jeszcze (o zgrozo!) wielokroć nosiła męski strój.
Ale to przecię nie są odpowiedzi na pytanie w zacytowanym fragmencie moiego komentarza.
O obraźliwym znaczeniu słowa "kobieta" iuż pisałem.
Proszę zwrócić uwagę na coś bradzo ciekawego (przynaymniey ia to tak odczytuie). Ś. Joanna d'Arc urodziła się w Święto Obyawienia Pańskiego w roku 1412, 12 to liczba Apostołów, którzy mieli posłannictwo od Pana Boga, została żywcem spalona na stosie być może w Święto albo Oktawie Zesłania Ducha Świętego 30 maia (we Francyi iey Święto obchodzi się pomiędzy Świętami Wniebowstąpienia Pana Jezusa y Zesłaniem Ducha Świętego, w Niedzielę, tak iakby aby zaakcentować iey Świętość y działanie Ducha Świętego, Wniebowstąpienie Pańskie iest zawżdy 40-go dnia po Zmartwychwstaniu tj. w czwartek, tu w przypisie
https://www.ultramontes.pl/Dziewica_Orleanska.htm ). Ta Święta Dziewica dostąpiła obyawienia (to Duch Święty Obyawiał Prorokom Prawdę, którą głosili, gdzie maią iść, co mówić) y posłannictwa (oczywiście nie takiego samego iak Apostołowie) w specyalnym zadaniu do wykonania, od Pana Boga.
Moia postawa to całkowite odkleienie y kompletne odyechanie od modernizmu, od heretyckiego stanu, w którym się pan znayduie.
Nie gardźcie panem Administratorem jp7, współczuycie mu.
Proszę się strzedz pana Administratora jp7 iak ognia, nie patrzeć wogóle na iego komentarze, nawet niewiecie kiedy y w czym was może zwieść, ktemu iest zuchwały. Ia iuż nie będę ani patrzył co on mi pisze y ogólnie co pisze na forum List do Tytusa [3:10-11] y komentarz X. Wujka y X. Menochiusza.