Przed majestatem Boga nie wypada się wygłupiać.
Bóg nie brzydzi się cżłowieka, zatem i zdrowy taniec go nie rusza jeślie jest na jego chwałę
Tańce liturgiczne są nie do przyjęcia,
CytujTańce liturgiczne są nie do przyjęcia,dlaczego?
Także taniec nie jest formą wyrażania liturgii chrześcijańskiej.[…]Żaden chrześcijański obrządek nie obejmuje tańca. Tym co określa sięjako taniec w liturgii etiopskiej bądź zairskiej formie liturgiirzymskiej, jest posuwająca się rytmicznym krokiem procesja, któraodpowiada godności wydarzenia, dyscyplinuje i porządkuje różnorodneformy liturgiczne, nadaje im piękno, a nade wszystko sprawia, że stająsię one godne Boga.[…]Inaczej jednak tę kwestię należy stawiać, gdy w grę wchodzi nie tyleliturgia, co pobożność ludowa. To w niej właśnie dawne formy religijnegowyrazu, które trudno było włączyć do liturgii, są nierzadko zintegrowaneze światem wiary. Pobożności ludowej przypada szczególna rola pomostupomiędzy wiarą a poszczególnymi kulturami. Ze swej natury posiada onabezpośrednie zobowiązania wobec tych kultur. Poszerza świat wiary inadaje mu witalność w danych kontekstach życiowych. Jest mniejuniwersalna niż liturgia, która jednoczy w wierze wszelkie przestrzeniei obejmuje różne kultury.
Cytat: Przyjdźcie radośnie w Lipca 09, 2009, 10:50:09 amCytat: romeck w Lipca 09, 2009, 10:00:24 amCytat: Kryspin w Lipca 06, 2009, 14:18:58 pmCytat: romeck w Czerwca 21, 2009, 12:00:12 pmAbp Glemp, na wstepie podczas kazania w czasie Mszy:Wspomina o Ruchu Światło-Zycie i ruchu Neokatechumenalnymm jako przykładach życiamodlitwą.Trudno zaprzeczyć, że członkowie owych ruchów żyją modlitwą.Tak, oczywiście. Nie o zaprzeczenie tej tezy mi chodziło.Ale o to, że kazanie rozpoczyna od "promocji" akurat tych dwóch ruchów.Sorry ale podanie jednego zdania w którym jak zauważyłeś wcale nie ma sprzeczności bez podania okoliczności i kontekstu wygłoszonego kazania jest trochę nie fair i co najmniej dziwne.Koledzy, czy jak?? Przypominam Panu o formie obowiązującej na TYM forum.Dziękuję.
Cytat: romeck w Lipca 09, 2009, 10:00:24 amCytat: Kryspin w Lipca 06, 2009, 14:18:58 pmCytat: romeck w Czerwca 21, 2009, 12:00:12 pmAbp Glemp, na wstepie podczas kazania w czasie Mszy:Wspomina o Ruchu Światło-Zycie i ruchu Neokatechumenalnymm jako przykładach życiamodlitwą.Trudno zaprzeczyć, że członkowie owych ruchów żyją modlitwą.Tak, oczywiście. Nie o zaprzeczenie tej tezy mi chodziło.Ale o to, że kazanie rozpoczyna od "promocji" akurat tych dwóch ruchów.Sorry ale podanie jednego zdania w którym jak zauważyłeś wcale nie ma sprzeczności bez podania okoliczności i kontekstu wygłoszonego kazania jest trochę nie fair i co najmniej dziwne.
Cytat: Kryspin w Lipca 06, 2009, 14:18:58 pmCytat: romeck w Czerwca 21, 2009, 12:00:12 pmAbp Glemp, na wstepie podczas kazania w czasie Mszy:Wspomina o Ruchu Światło-Zycie i ruchu Neokatechumenalnymm jako przykładach życiamodlitwą.Trudno zaprzeczyć, że członkowie owych ruchów żyją modlitwą.Tak, oczywiście. Nie o zaprzeczenie tej tezy mi chodziło.Ale o to, że kazanie rozpoczyna od "promocji" akurat tych dwóch ruchów.
Cytat: romeck w Czerwca 21, 2009, 12:00:12 pmAbp Glemp, na wstepie podczas kazania w czasie Mszy:Wspomina o Ruchu Światło-Zycie i ruchu Neokatechumenalnymm jako przykładach życiamodlitwą.Trudno zaprzeczyć, że członkowie owych ruchów żyją modlitwą.
Abp Glemp, na wstepie podczas kazania w czasie Mszy:Wspomina o Ruchu Światło-Zycie i ruchu Neokatechumenalnymm jako przykładach życiamodlitwą.
Stara Maciejowa, ze względu na wiek zdrowa już nie jest, ani w tańcu ładna. Tu rzeczywiście można przyjąć paragraf za obrazę Majestatu
http://www.dziennik.pl/swiat/article414514/Watykanska_gazeta_chwali_Harryego_Pottera.htmlWatykańska gazeta o Potterze.
Dziennik podkreślił, że w przeciwieństwie do poprzednich części, krytykowanych przez przedstawicieli Kościoła, w tej widać wyraźne rozróżnienie między dobrem a złem. "Dobro i zło" pozostają "prawdziwymi protagonistami całej sagi, wokół której w przeszłości doszło do wielu dyskusji" - zauważono w recenzji.
W dniu 9.10.2009 r. o godz. 17.00 w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia wŁagiewnikach spektakl muzyczny Piotra Rubika pod tytułem Santo Subito.Muzykę do spektaklu skomponował Piotr Rubik, słowa napisał Jacek Cygan.Czym jest Santo subito? To forma literacko - muzyczna, (nazwana przez autorów cantobiografią), opowiadająca o życiu i dziele JanaPawła II językiem pieśni. A język pieśni to język pełen emocji, nieoczekiwanych skojarzeń, nieskrywanych uczuć. To nie opowieść historykapełna dat i analiz, to raczej impresje na temat kolejnych etapów życia Karola Wojtyły Jana Pawła II od dzieciństwa aż do momentu, kiedy takofiarnie wypełnił swoja posługę.Młodzi ludzie solowi wykonawcy cantobiografii, wzbogaceni o orkiestrę symfoniczną i chór, są współczesnymi świadkami historii naszego Papieża, to znaczy żyją w tych samych miejscach, oddychają tą samą tradycją, chodzą po tych samych kamieniach, modlą się na tych samych klęcznikach, przed tymi samymi obrazami. Ale patrzą na tę historię życia swoimi oczami i ze środka dnia dzisiejszego starają się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Jan Paweł II zasługuje na wyniesienie na ołtarze.Opowiadają o drodze młodego Karola do kapłaństwa, o jego stałej i wielkiej pobożności, o ludziach, którzy na tę drogę mieli wpływ. Opowiadają jakwidział Karol Wojtyła swój świat przez okna Krakowa, od okien w suterenie na Tynieckiej, gdzie zamieszkał z Ojcem po przeprowadzce z Wadowic, po okna na Franciszkańskiej, które stały się Jego oknami na zawsze. Następnie wiodą nas przez drzwi Rzymu, aż do przejścia przez Jana Pawła II świętych drzwi czterech rzymskich bazylik, kiedy wprowadzał świat w trzecie Tysiąclecie. Prowadzą nas śladami papieskich pielgrzymek tak ważnych dla świata jak pierwsza pielgrzymka do Ojczyzny, kiedy w roku 1979 - tym, w Warszawie wypowiedział słynne zdanie Niechzstąpi duch Twój.... Mówią wreszcie o dziele Jana Pawła II Papieża pokoju i pojednania.Santo Subito; opowiada o życiu naszego Papieża z miłością, bo tak odbierali Go zwykli ludzie. To powszechne umiłowanie daje jednocześnieodpowiedź na pytanie: - Dlaczego Santo Subito? Odpowiedźbrzmi: - Bo Jego życie było cudem, bo sam był cudem! Finałowa pieśń Santo; wypływa z pragnienia przeżycia świętościJana Pawła II, wyniesionego na ołtarze. I możliwość takiego przeżyciastwarza.bilety w cenie 89 zł (z VAT)