http://diecezjaplocka.pl/dla-ksiezy/panel-ksiedza/dekrety/dekret-biskupa-plockiego-o-odpustach-w-roku-zycia-konsekrowanego"Mając na względzie duchowe dobro wiernych Diecezji Płockiej oraz kierując się normami zawartymi w dekrecie Penitencjarii Apostolskiej „O ustanowieniu warunków potrzebnych dla zyskania daru Odpustów w ciągu Roku Życia Konsekrowanego” z dnia 23 listopada 2014 r.,"(...) Odpust zupełny w tych dniach uzyskują wierni, którzy w jakimkolwiek kościele parafialnym lub kaplicy, spełnią warunki zwykłe, a więc odbędą sakramentalną spowiedź, przyjmą Komunię świętą, odmówią modlitwę w intencjach Ojca Świętego.Niniejszy dekret obowiązuje przez cały okres Roku Życia Konsekrowanego.Niech Pan błogosławi wszystkim, którzy korzystać będą z łaski odpustów.†Piotr Libera Biskup Płocki
Ja też nie wiem, o co chodzi... Może tylko jest ten brak, że nie wspomniano o wykluczeniu "przywiązania do wszelkiego grzechu nawet lekkiego"."Do uzyskania odpustu zupełnego wymagane są: a) wykonanie czynu (dzieła) obdarzonego odpustem, b) spełnienie trzech warunków: Spowiedź sakramentalna, Komunia eucharystyczna, modlitwa w intencjach Ojca Świętego. Po jednej spowiedzi sakramentalnej można uzyskać wiele odpustów zupełnych. Natomiast po jednej Komunii eucharystycznej i po jednej modlitwie w intencjach Ojca Świętego zyskuje się tylko jeden odpust zupełny. Te trzy warunki można spełnić wiele dni przed lub po wypełnieniu czynu odpustowego. Wypada jednak, by Komunia eucharystyczna i modlitwa w intencjach Ojca Świętego spełnione były w dniu odpustu. Modlitwą w intencjach Ojca Świętego może być recytacja "Ojcze nasz" i "Zdrowaś". c) wykluczenie przywiązania do wszelkiego grzechu nawet lekkiego".
Z tego co wiem to w przypadku przywiązania odpust jest niezupełny. Ciekawe czy człowiek w ogóle może sam o sobie powiedzieć, że nie jest przywiązany do żadnego grzechu lekkiego. Może się mu tak wydawać... Jak źle to ocenił to odpust będzie właśnie niezupełny.
To jest wyjątkowa kurialna bylejakość.
Cytat: ratio w Grudnia 19, 2014, 11:01:07 amTo jest wyjątkowa kurialna bylejakość.W kontekście Diecezji Płockiej nie używałbym określenia "wyjatkowa".
XLIII Synod Płocki reguluje: „Stąd również i tzw. Msza Święta ślubna sprawowana w sobotę wieczorem (zwykle nie wcześniej niż o godzinie 16.00) może zadośćuczynić obowiązkowi uczestnictwa we Mszy Świętej niedzielnej jedynie wówczas, gdy jest ona Mszą Świętą niedzielną, połączoną z udzieleniem sakramentu małżeństwa. W praktyce oznacza to, że formularz tej Mszy Świętej (czyli teksty modlitw i czytania biblijne podczas niej używane) jest wzięty z niedzieli przypadającej następnego dnia”.
Każda Msza św. w sobotę po południu spełnia wymagania postawione przez Kodeks Prawa Kanonicznego. Może to być Msza św. według formularza niedzielnego, ale może to być również Msza z formularza sobotniego, ślubnego, pogrzebowego, chrzcielnego, czy jakiegokolwiek innego. Jedyny warunek, że musi to być Msza św. w sobotnie popołudnie. Również powody są tutaj nieistotne. Wierny może wybrać tę Mszę św. z czystego „lenistwa”.Próby ograniczania tutaj wiernych wynikają niestety z niezrozumienia samej idei Mszy św. sobotniej. Nie jest to dodatkowe danie wiernym możliwości spełnienia ich obowiązku, ale powody są głęboko teologiczne.Z poważaniemks. Aleksander Sobczakdoktor prawa kanonicznego,adiunkt w Zakładzie Prawa Kanonicznego Wydziału Teologicznego UAM