Posłużę się przykładem x. Piotra Skargi. Jak to mnie oświecili użytkownicy tego forum nie został on beatyfikowany, dlatego ponieważ pochowano go żywcem i nie wiadomo, czy nie złorzeczył Bogu, gdy przebudził się w trumnie.Przecież nie wiemy jak to z nami będzie. Tworzymy przyszłość żyjąc w teraźniejszości.
Troszkę bokotematycznie. Ojciec T. Rydzyk mawiał "bym załapał się na najmniejszy, najbardziej oddalony skrawek czyśćca"*. Prezentował tę wypowiedź w formie modlitwy, prośby do Boga. Utkwiło mi to w pamięci, mimo że słyszałem ten tekst w radio kilka lat temu.Czyli nawet Ojciec Dyrektor nie jest pewien swego zbawienia.*Cytat nie całkiem dosłowny. Z zachowaniem sensu wypowiedzi.
(...)Co innego pewność wiary, a co innego pewność wytrwania do końca w łasce. Wiara, która nie jest pewna, nie jest wiarą. Pewność jest nierozdzielnie związana z wiarą. Wątpienie we wierze jest grzechem, tak naucza Kościół. Kościół katolicki odrzuca jednak postawę pewności wytrwania do końca. Pismo św. mówi przecież również o takich wypadkach, że ktoś wszedł na drogę wiary, ale na niej nie wytrwał.
Cytat: Tomek Torquemada w Maja 15, 2009, 22:50:25 pmUłatwię Pani zadanie, oto tresć kanonów:Canon 15. Si quis dixerit, hominem renatum et justificatum teneri ex fide ad credendum, se certo esse in numero prædestinatorum: anathema sit.Canon 16. Si quis magnum illud usque in finem perseverantiæ donum se certo habiturum absoluta et infallibili certitudine dixerit, nisi hoc ex speciali revelatione didicerit: anathema sit.Daję Pani czas do jutra do południa.Te kanony, to jakieć "antyki" są?
Ułatwię Pani zadanie, oto tresć kanonów:Canon 15. Si quis dixerit, hominem renatum et justificatum teneri ex fide ad credendum, se certo esse in numero prædestinatorum: anathema sit.Canon 16. Si quis magnum illud usque in finem perseverantiæ donum se certo habiturum absoluta et infallibili certitudine dixerit, nisi hoc ex speciali revelatione didicerit: anathema sit.Daję Pani czas do jutra do południa.
o.Nikodem napisał:Cytuj Czy to czasem nie jest pycha? Mówi Pismo Św. : "Z drżeniem zabiegajcie o swoje zbawienie". "W bojaźni spędzajcie czas swojego pobytu na obczyźnie". Nie, nie pycha - zawierzenie Absolutnej Miłości.Jeszcze raz przywołam słowa małej Tereski:“Jest tylko jeden sposób zmuszenia Pana Boga, aby nas wcale nie sądził: stanąć przed Nim z pustymi rękoma”.A św.Jan napisał też - "pod wieczór życia będziemy sądzeni z miłości".
Czy to czasem nie jest pycha? Mówi Pismo Św. : "Z drżeniem zabiegajcie o swoje zbawienie". "W bojaźni spędzajcie czas swojego pobytu na obczyźnie".
Za to powinna Pani nie czekając południa wylecieć z tego forum. Miarka się przebrała.
Cytat: Sebastianus w Maja 16, 2009, 01:47:03 amTroszkę bokotematycznie. Ojciec T. Rydzyk mawiał "bym załapał się na najmniejszy, najbardziej oddalony skrawek czyśćca"*. Prezentował tę wypowiedź w formie modlitwy, prośby do Boga. Utkwiło mi to w pamięci, mimo że słyszałem ten tekst w radio kilka lat temu.Czyli nawet Ojciec Dyrektor nie jest pewien swego zbawienia.*Cytat nie całkiem dosłowny. Z zachowaniem sensu wypowiedzi.Może nie ma dostatecznej wiary ? Może jest zbyt przywiązany do wartości materialnych ?Ja go osądzała nie będę, on sam najlepiej wie, jakie jest jego odniesienie do Wieczności.
Mnie żywcem nie pochowają, bo będę skremowana.
Wywaliłem ją z forum dzisiaj z samego rana po przeczytaniu co natworzyła w nocy.
Promuje Pani tu - wbrew regulaminowi - postawy sprzeczne z katolicką Wiarą: prezentowane zdanie jest wszak grzechem nr. 1. przeciwko Duchowi Świętemu. Jestem daleki od twierdzenia, ze grzech ten faktycznie był - odnoszę się do samego zdania.
571. Ile jest grzechów przeciwko Duchowi Świętemu?Sześć jest grzechów przeciwko Duchowi Świętemu: 1. o łasce Bożej rozpaczać; 2. przeciwko miłosierdziu Bożemu zuchwale grzeszyć; 3. uznanej prawdzie chrześcijańskiej się sprzeciwiać; 4. bliźniemu łaski Bożej zazdrościć; 5. na zbawienne napomnienia zatwardziałe mieć serce; 6. rozmyślnie trwać w niepokucie.572. Dlaczego te grzechy nazywamy grzechami przeciwko Duchowi Świętemu?Te grzechy dlatego nazywamy grzechami przeciwko Duchowi Świętemu, ponieważ ten, kto je popełnia, w przewrotności swojej odczuwa, co go może powstrzymać od grzechu, gardząc łaską, którą się zazwyczaj przypisuje Duchowi Świętemu, jako źródłu wszystkiego dobra.
U. Co mają właściwego te grzechy?N. To, że nie mają przebaczenia ani w tym życiu, ani w przyszłym, jak o tym ostrzega nas Ewangelia święta. (Mt. XII, 32; Mk III, 29; Łk. XII, 10). Co się ma rozumieć w ten sposób: iż to przebaczenie jest bardzo rzadkim i trudnym, bo trudno i rzadko się zdarza, iżby ci, którzy wpadają w te grzechy, przyszli do prawdziwej pokuty. Nie masz przebaczenia na te grzechy: jest tu więc powiedziane w sposobie względnym; tak jak się mówi np. nie masz lekarstwa na tę chorobę: co nie znaczy, iż żadnym sposobem wyleczenie nastąpić nie może, lecz znaczy tylko, iż w zwyczajnym biegu rzeczy nie masz wyleczenia.