Panie gnome, jeśli Pan cytuje wiadomość to proszę ja cytować tak, aby w nagłówku był jej autor/autorzy- Moderacja
CytujPanie gnome, jeśli Pan cytuje wiadomość to proszę ja cytować tak, aby w nagłówku był jej autor/autorzy- ModeracjaNo właśnie nie do końca rozumiem co się stało. Wstawiam znacznik cytatów, tak jak zawsze to robiłem a on się zachowuje inaczej niż zawsze się zachowywał
Cytat: gnome w Listopada 30, 2011, 22:31:23 pmCytujPanie gnome, jeśli Pan cytuje wiadomość to proszę ja cytować tak, aby w nagłówku był jej autor/autorzy- ModeracjaNo właśnie nie do końca rozumiem co się stało. Wstawiam znacznik cytatów, tak jak zawsze to robiłem a on się zachowuje inaczej niż zawsze się zachowywał To pewnie wina nautilusa
Cytat: gnome w Listopada 30, 2011, 22:31:23 pmCytujPanie gnome, jeśli Pan cytuje wiadomość to proszę ja cytować tak, aby w nagłówku był jej autor/autorzy- ModeracjaNo właśnie nie do końca rozumiem co się stało. Wstawiam znacznik cytatów, tak jak zawsze to robiłem a on się zachowuje inaczej niż zawsze się zachowywał Na górze wiadomosci ma Pan przycisk: cytuj i wtedy powinno być wsio ok.
Chociaż II Sobór Watykański, nie określił nowych dogmatów i był soborem „duszpasterskim”, nie oznacza to, że nie miał charakteru doktrynalnego, zaś jego odrzucenie byłoby zanegowaniem czegoś z istoty Kościoła
W ten sposób odpowiada on na stwierdzenia, jakoby II Sobór Watykański nie definiując nowych dogmatów i jako sobór duszpasterski miałby tym samym posiadać mniejszą wartość.
Fakt, że „jakiś akt magisterium Kościoła nie jest wykonywany przez charyzmat nieomylności nie oznacza, że może być traktowany jako «omylny» w tym sensie, że przekazuje jakąś «doktrynę prowizoryczną» czy też «wiarygodne opinie»”.
bór Watykański cieszy się charyzmatem i autorytetem całego episkopatu zgromadzonego z Piotrem i pod władzą Piotra, „aby nauczać Kościół powszechny”. Jego negowanie „byłoby zanegowaniem czegoś z samej istoty Kościoła” - podkreśla „L’Osservatore Romano” .
Ocáriz wyjaśnia, że w nauce II Soboru Watykańskiego mamy do czynienia z różnymi nowościami typu doktrynalnego: dotyczą one na przykład sakramentalności biskupstwa, kolegialności biskupów, wolności religijnej.
Niektóre z nich były i są nadal przedmiotem kontrowersji, pomimo że należy się im „religijne posłuszeństwo woli i umysłu”.
Mówiąc o tym stwierdzeniu Wikariusza Generalnego Opus Dei Tornielii przypomina, że właśnie kwestia wolności religijnej, zawarta w deklaracji Dignitatis humanae, mówiącej, że każdy człowiek ma prawo do wolności sumienia w dziedzinie wiary jest traktowana przez lefebrystów jako jeden z punktów poważnego odejścia od wcześniejszej tradycji.
cáriz uściśla, że nie tylko najnowsze Magisterium należy odczytywać i interpretować w świetle wcześniejszego, ale także najstarsze nauczanie powinno być odczytywane w świetle najnowszego Magisterium.
Przypomina, że to nic nowego w historii Kościoła, bo choćby istotne pojęcia dotyczące sformułowań wiary w Trójcę Świętą i Jezusa Chrystusa wypracowane podczas I Soboru Nicejskiego zostały w znacznym stopniu doprecyzowane przez następne sobory.
Hiszpański teolog nie neguje możliwości dyskusji teologicznej na temat zgodności niektórych sformułowań soborowych z tradycją i lepszego wyjaśnienia znaczenia tych wyrażeń.
Przypomina, że od zakończenia Soboru upłynęło niemal 50 lat, jego dokumenty komentowało i wyjaśniało czterech kolejnych papieży, zaakceptowali biskupi całego świata.
W tej sytuacji pewne trudności powinny przemienić się w spokojną akceptację Magisterium, będącego autentycznym interpretatorem nauki wiary.
Katolickie Kościoły Wschodnie ignorują wszystkie liturgiczne wskazania Soboru. (...)
http://news.fsspx.pl/Naprawde swietna strona, pogratulować.
Jesli czyta to ktos z redaktorow...