Czy mszał aż do Ewangelii może się znajdować po stronie Epistoły?
Cytat: Pius XII w Sierpnia 17, 2020, 02:04:32 amCzy mszał aż do Ewangelii może się znajdować po stronie Epistoły?Tak mnie uczono ministrantury u mnie na parafji w roku 2000.
Cytat: Kefasz w Sierpnia 17, 2020, 19:46:43 pmCytat: Pius XII w Sierpnia 17, 2020, 02:04:32 amCzy mszał aż do Ewangelii może się znajdować po stronie Epistoły?Tak mnie uczono ministrantury u mnie na parafji w roku 2000.A czy w związku z tym czytania mszalne były czytane (śpiewane) od ołtarza?
Cytat: Pius XII w Sierpnia 22, 2020, 15:36:24 pmCytat: Kefasz w Sierpnia 17, 2020, 19:46:43 pmCytat: Pius XII w Sierpnia 17, 2020, 02:04:32 amCzy mszał aż do Ewangelii może się znajdować po stronie Epistoły?Tak mnie uczono ministrantury u mnie na parafji w roku 2000.A czy w związku z tym czytania mszalne były czytane (śpiewane) od ołtarza?Mszał posoborowy może sobie leżeć po stronie Epistoły, ale przecież nie odczyta się z niego żadnych czytań.
Czy na NOM można śpiewać (czytać) lekcję i Ewangelię od ołtarza?
58. In celebratione Missæ cum populo, lectiones semper ex ambone proferuntur.
Czy do NOMu można używać tradycyjnego kalendarza liturgicznego?
Præparatio donorum73. (...) Imprimis altare, seu mensa dominica, quæ centrum est totius liturgiæ eucharisticæ, præparatur, cum corporale, purificatorium, missale et calix, nisi ad abacum paratur, in eo collocantur. (...)
Czy obrzędy wstępne ( aż do Kyrie) można odmawiać u stopni ołtarza i w taki sposób, by ludzie tego nie słyszeli (we mszy ze śpiewem oczywiście)?
Czy można odmawiać ME po cichu? A jeśli tak, to czy ,,przez wszystkie wieki wieków” w doxologii należy wypowiedzieć głośno?
30. (...) Prex eucharistica, (...) collecta, oratio super oblata et oratio post Communionem.(...) « orationes præsidentiales » nominantur.(...)32. Natura partium « præsidentialium » exigit ut clara et elata voce proferantur (...)
Czy przy ,,Ojcze nasz” można tradycyjnie powiedzieć: ,,Wezwani zbawiennym nakazem i oświeceni pouczeniem Bożym...”? Nawiązuję tu do tego, iż xięża często stosują w tym miejscu zasadę radosnej twórczości.
Czy ministranci mogą służyć u stopni ołtarza, a nie pajtać się w ławkach i czekać ze zniecierpliwieniem na funkcje?
Jakie jest pochodzenie nowusowej oracji i aklamacji po ojcze nas? Bo 1 wariant to chyba po prostu tłumaczenie Libera nos.
to już dla czarodziei
A w sumie czemu Libera nos jest ciche?
Szukam czegoś stosownego a więc pasującego znaczeniem i krótkiego by w tym czasie śpiewać, bądź po grecku bądź po łacinie. Czy jest Tobie czcigodny Ahmedzie znany stosowny utwór? Lub text.