Forum Krzyż
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Listopada 02, 2024, 19:02:44 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
www.UnaCum.pl

Centrum Informacyjne Ruchu Summorum Pontificum
232628 wiadomości w 6640 wątkach, wysłana przez 1668 użytkowników
Najnowszy użytkownik: magda11m
Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Forum Krzyż  |  Novus Ordo  |  Kościół posoborowy  |  Wątek: Dzień Judaizmu
« poprzedni następny »
Strony: [1] 2 3 ... 12 Drukuj
Autor Wątek: Dzień Judaizmu  (Przeczytany 51753 razy)
Tato
aktywista
*****
Wiadomości: 4746


« dnia: Stycznia 15, 2010, 10:49:05 am »

XIII Dzień Judaizmu w Kościele katolickim w Polsce - odzierania ze złudzeń cd.

Kościół nie zawróci z drogi pojednania między chrześcijanami i Żydami – powiedział Benedykt XVI podczas spotkania ze wspólnotą żydowską w Wielkim Rabinacie Izraela w 2009 r. Dzień Judaizmu obchodzony w Kościele katolickim w Polsce już po raz 13. jest jedną z dróg wzajemnego zrozumienia i poszanowania.

Wspólne korzenie chrześcijan i żydów sięgają zarania dziejów Zbawienia, u których początku jest postać Abrahama. Głównym hasłem tegorocznego Dnia Judaizmu obchodzonego 17 stycznia są słowa z Księgi Rodzaju o wezwaniu Abrahama do wyjścia ze swojej Ojczyzny („Wyjdź z twojej ziemi rodzinnej i z domu twego ojca do kraju, który ci ukażę” Rdz 12, 1). Jak zauważa przewodniczący Rady Konferencji Episkopatu Polski ds. Dialogu Religijnego bp Mieczysław Cisło, należy je odczytywać jako wezwanie Boga do każdego chrześcijanina, żeby pokonywał granice uprzedzeń, barier i murów jakie dzielą ludzi, „[...] żebyśmy byli jedno na tyle, na ile możemy być jedno, pozostając w granicach swojej własnej tożsamości”.

Tegoroczne, ogólnopolskie uroczystości związane z XIII Dniem Judaizmu odbędą się w Tarnowie. Wypełnią je wspólne modlitwy, rozważania Pisma Świętego, dyskusje oraz wydarzenia kulturalne. Katolicy i żydzi modlić się będą wspólnie w miejscu, gdzie stała niegdyś synagoga, na Starym Mieście w Tarnowie oraz na żydowskim cmentarzu. W katedrze tarnowskiej, podczas nabożeństwa Słowa Bożego, czytania z Pisma Świętego komentować będą rabin i katolicki wykładowca biblistyki. W panelu dyskusyjnym wezmą udział rabin, przewodniczący związku gmin żydowskich, dwóch biskupów i ambasador Izraela.

Podczas obchodów Dnia Judaizmu będzie można obejrzeć film i wystawę fotografii synagog oraz cmentarzy żydowskich Galicji oraz wysłuchać dwóch koncertów. W czasie jednego z nich nastąpi uroczyste nadanie tytułu Człowiek Pojednania za 2009 rok dr. Alonowi Goshen-Gottsteinowi, żydowskiemu teologowi, jednemu z czołowych uczestników i animatorów dialogu międzyreligijnego w skali międzynarodowej, założycielowi Międzyreligijnego Instytutu Eliasza. Tytuł przyznawany jest przez Polską Radę Chrześcijan i Żydów.

„Spotkania z wierzącymi Żydami uświadamiają nam coraz bardziej jeszcze jedną naszą wspólną odpowiedzialność, mianowicie, tę za losy religii objawionej na kontynencie europejskim, zdominowanym coraz bardziej przez agresywny laicyzm” – napisał przewodniczący Rady Konferencji Episkopatu Polski ds. Dialogu Religijnego i przewodniczący Komitetu ds. Dialogu z Judaizmem bp Mieczysław Cisło w słowie z okazji XIII Dnia Judaizmu.

Komitet ds. Dialogu z Judaizmem przy KEP, jak co roku, przygotował na ten dzień materiały liturgiczne w postaci dodatku do Biuletynu Ekumenicznego z przedmową przewodniczącego Komitetu, z czytaniami biblijnymi na liturgię Słowa oraz z homilią i modlitwą wiernych. Komitet zachęca duchownych i świeckich do wykorzystania możliwości jaką jest Ogólnopolski Dzień Judaizmu i włączenia się w tę inicjatywę.

„Założeniem Dnia Judaizmu jest kształtowanie świadomości naszych korzeni, które są judaistyczne. Chrześcijaństwo wyrasta z Izraela” – mówi bp Mieczysław Cisło. Podkreśla, że judaizm i chrześcijaństwo nie są dwoma zupełnie sobie obcymi światami, ale są to środowiska organicznie ze sobą związane, „które dzisiaj idą trochę różną drogą, ale zmierzają do tego samego celu”.

Dzień Judaizmu pomaga nam zrozumieć i odkryć, że dzięki wspólnym chrześcijańsko-żydowskim spotkaniom, jak ujmuje to Benedykt XVI w przemówieniu wygłoszonym w Jerozolimie - „wspólnie możemy głosić, że Bóg istnieje, że można Go poznać, że On stworzył ziemię i że my jesteśmy Jego stworzeniami”."


http://www.radiovaticana.org/pol/Articolo.asp?c=349363

Kolejny raz mamy popis "neoteologii" w wydaniu rodzimych posoborowych "hierarchów" to już są explicite herezje głoszone jawnie i bez cienia wstydu....
biedny Tarnów...biedna Polska, biedny Kościół...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2011, 15:35:47 pm wysłana przez Eligiusz » Zapisane
"CRUX SACRA SIT MIHI LUX , NON DRACO SIT MIHI DUX"
          V R S N S M V - S M Q L I V B
LUK
aktywista
*****
Wiadomości: 962


« Odpowiedz #1 dnia: Stycznia 15, 2010, 12:02:28 pm »


Christus Rex


TO ZDANIE ZAWIERA POWAŻNE BŁĘDNY i trąci herezją:

„Założeniem Dnia Judaizmu jest kształtowanie świadomości naszych korzeni, które są judaistyczne. Chrześcijaństwo wyrasta z Izraela” – mówi bp Mieczysław Cisło. Podkreśla, że judaizm i chrześcijaństwo nie są dwoma zupełnie sobie obcymi światami, ale są to środowiska organicznie ze sobą związane, „które dzisiaj idą trochę różną drogą, ale zmierzają do tego samego celu”.

Do jakiego wspólnego celu...... to POZA KOŚCIOŁEM JEST W ŻYDOWSKIEJ SEKCIE ZBAWIENIE ??? Co Kościół łączy z sektą ???


Kogo należy nazywać chrześcijaninem?

Tego, kto wyznaje zbawienną doktrynę Jezusa Chrystusa (prawdziwego Boga i prawdziwego człowieka) w Jego Kościele. Dlatego wszelki kult i wszystkie sekty jakie można znaleźć na świecie, które obce są doktrynie Chrystusa i Kościoła, a do których należą: sekta żydowska, sekta pogańska, sekta mahometańska, sekta heretycka, są (wspomniane sekty z ich fałszywym kultem – przyp. tł.) potępiane i traktowane z obrzydzeniem przez prawdziwego chrześcijanina, który mocno przylgnął do nauki Chrystusa.

Catechismus Maior seu Summa Doctrinae Christianae Post-Tridentina (1566-1592), [w]: S. Petri Canisii Doctoris Ecclesiae Catechismi latini et germanici, Pars prima: Catechismi latini. Romae – Monachii MCMXXXIII (1933), s. 83.

KOMPENDIUM
TEOLOGII DOGMATYCZNEJ OGÓLNEJ
O. PARTENIUSZ MINGES OFM
DOKTOR ŚW. TEOLOGII I FILOZOFII

Część II.
O religiach niechrześcijańskich

§ 5. O religii żydowskiej po ustanowieniu chrześcijaństwa

         Religia mojżeszowa była tylko poprzedniczką religii chrześcijańskiej, została przez Chrystusa już to dopełniona już to zniesiona. Dlatego też po śmierci Chrystusa już nie jest religią prawdziwą a tym samym stała się religią fałszywą (1). Naród żydowski nie przyjąwszy Chrystusa jako Mesjasza przestał być narodem wybranym, stał się narodem odrzuconym. Ciągle wyczekuje przyjścia Mesjasza, i dotąd religia ta jest budowlą wciąż niewykończoną; ponieważ jednak Mesjasz już nie przyjdzie, tym samym budowla ta musi pozostać niedokończoną, stała się ona zgrzybiałą, ciałem bez ducha.

Z języka łacińskiego tłumaczył Mariusz Gruszeczka

Nihil obstat.

R o m a e , die 2. Februarii 1922.

Fr. M. Albertus O'Neill O. F. M.
Imprimi potest, servatis servandis.


R o m a e , die 11. Februarii 1922.
Fr. Bernardinus Klumper O. F. M.,

Min. Glis.
Imprimatur.
M o n a c h i i , die 11. Februarii 1923.
Dr. M. Buchberger,
Vic. Gen.


Przypisy:

(1) Zniesienie prawa starozakonnego dokonane samo przez się przez śmierć Chrystusa, ogłoszone zostało w dniu Pięćdziesiątnicy; jednakże przez pewien czas dozwolone było zachowywanie tego prawa, co też sami Apostołowie po części czynili, ale to przestrzeganie starotestamentowego prawa nie było już konieczne. Przepięknie mówi w związku z tym Duns Szkot (4. d. 3, qu. 4, n. 5): "Stare prawo nie było samo w sobie złe tak jak to jest z bałwochwalstwem, i dlatego nie musiało być natychmiast odrzucone... ale winna była być Synagoga z uszanowaniem pogrzebana, aby było okazane że była dobra w swoim czasie".



ks. J. Tylka, Dogmatyka katolicka. Część ogólna, Tarnów 1897, s. 37 :
 
Do fałszywych religii należą dalej: mahometańska, żydowska od czasów Chrystusa Pana, a w końcu wszystkie inne religie, które albo nie uznają całego objawiania Bożego, danego rodzajowi ludzkiemu przez Jezusa Chrystusa, albo też w miejsce prawd objawionych swoje zdania wyznają.


Wiarołomni żydzi

Twierdzić, że wiarołomni żydzi wierzą dzisiaj wspierani szczególną pomocą Bożą w to, w co wierzyli dawni żydzi przed przyjściem Chrystusa, byłoby nie tylko śmiesznością ale także bezbożnością.

o. Ludwik Molina SJ († 1600), Harmonia wolnej woli z darami łaski, z Bożym przejrzeniem, opatrznością, przeznaczeniem i odrzuceniem, Madryt 1953, s. 35


Zapisane
marekkoc
aktywista
*****
Wiadomości: 924

« Odpowiedz #2 dnia: Stycznia 19, 2010, 15:41:17 pm »

 w niedzielę oglądałem program "redakcji katolickiej" o tytule (chyba) "Wierzę, wątpię, szukam" (bardzo ciekawy tytuł, nawiasem mówiąc...).
Tematem był tzw. "Dzień Judaizmu", wywiad z jakąś panią Żydówką, w studiu panowie rabini jak równi równym z dwoma biskupami...

Co to dużo pisać -  dziękuję Bogu, że są Księża odprawiający Mszę Wszechczasów i mam blisko.
Przy okazji ma pomysły na "Dzień":

Dzień pamięci pomordowanych dzieci palestyńskich
Dzień ofiar stalinowskich oprawców
Dzień...bez chciwości i pazerności

Zapisane
"od wszelkiego zła się powstrzymujcie" (1Tes 5:21 BT)
KAES
aktywista
*****
Wiadomości: 742

« Odpowiedz #3 dnia: Stycznia 19, 2010, 17:30:23 pm »

Słowo przewodniczącego Rady KEP ds. Dialogu Religijnego na XIII Dzień Judaizmu (dokument.)

KATOLICKA AGENCJA INFORMACYJNA

2010-01-15
 

Stajemy obok siebie jak bracia i odkrywamy wspólne korzenie - napisał bp Mieczysław Cisło w specjalnym Słowie z okazji XIII Dnia Judaizmu w Kościele katolickim w Polsce. Tradycyjnie będzie on obchodzony w 17 stycznia, a tegoroczne centralne uroczystości odbędą się w Tarnowie. Zdaniem przewodniczącego Rady KEP ds. Dialogu Religijnego przed chrześcijanami i Żydami staje dziś wspólna za ,,losy religii objawionej na kontynencie europejskim, zdominowanym coraz bardziej przez agresywny laicyzm".

Poniżej publikujemy pełny tekst Słowa przewodniczącego Rady Konferencji Episkopatu Polski ds. Dialogu Religijnego na XIII Dzień Judaizmu, który w tym roku obchodzony będzie pod hasłem ,,Wyjdź z twojej ziemi rodzinnej do kraju, który ci ukażę" (Rdz 12,1).


Miniony rok przyniósł kilka ważnych religijnych wydarzeń, które stały się znaczącym impulsem dla dalszego rozwoju katolicko-żydowskich relacji na płaszczyźnie teologicznego dialogu i międzyludzkich więzi. Trzeba tu odnotować przede wszystkim pielgrzymkę Benedykta XVI do Ziemi Świętej. Ojciec Święty wypowiedział wiele słów, które dały odpowiedź na pytanie o dziedzictwo poprzedniego pontyfikatu w dziedzinie dialogu z Żydami. Podczas spotkania ze wspólnotą żydowską w siedzibie Wielkiego Rabinatu Izraela Papież powiedział: ,,Kościół katolicki nie zawróci z obranej na Soborze Watykańskim II drogi, która wiedzie do prawdziwego i trwałego pojednania między chrześcijanami i Żydami. (...) Kościół wciąż docenia dziedzictwo duchowe, wspólne chrześcijanom i Żydom, oraz pragnie, by wciąż pogłębiało się wzajemne zrozumienie i poszanowanie, zarówno dzięki studiom biblijnym, jak i braterskim rozmowom. (...) Jestem przekonany, że nasza przyjaźń nadal będzie dla Żydów i chrześcijan na całym świecie przykładem pełnego zaufania dialogu." (za L'Osservatore Romano).


Powyższe słowa wystarczają, żeby odczytać właściwy stosunek Benedykta XVI do dziedzictwa swojego poprzednika, który wzorcowo wcielił w życie ducha soborowej deklaracji ,,Nostra aetate" o stosunku Kościoła do judaizmu, będącego dla nas - jak żadna inna religia - rzeczywistością nie zewnętrzną, lecz ,,czymś wewnętrznym".

Żydzi wciąż niosą w sobie misję wobec wszystkich narodów świata, jak czytamy w Katechizmie Kościoła Katolickiego: ,,To z Abrahamowego dziedzictwa Bóg ukształtował Izrael jako swój lud" (KKK 62) i ,,przez proroków przygotował ten lud na przyjęcie zbawienia przeznaczonego dla całej ludzkości" (KKK 72). Z tego ludu jest Jezus Chrystus. ,,Poganie" tylko wtedy mogą odkryć Jezusa i wielbić Go jako Syna Bożego i Zbawiciela świata, gdy zwrócą się do Żydów i przyjmą od nich obietnicę mesjańską, zawartą w Starym Testamencie. Pozostaje jedynie jakąś wielką tajemnicą historio-zbawczą to dalsze cierpliwe oczekiwanie współczesnego Izraela na przyjście Mesjasza, którym dla nas jest Jezus Chrystus, a na którego powtórne przyjście my, wierzący w Niego, czekamy. Może dopiero wówczas, na końcu czasu, spotkamy się razem w pełni dialogu, do którego przygotowuje nas wspólna przyjaźń spod znaku otrzymanego przykazania miłości Boga i bliźniego. Dziś stajemy obok siebie jako bracia, którzy po tak długim czasie zapomnienia, obcości, a nawet wrogości, odkrywamy wspólne korzenie, sięgające zarania dziejów zbawienia, u których początku jawi się postać Abrahama, wspólnego ojca wiary, w którego wierze my, chrześcijanie, jesteśmy dla Żydów ,,młodszymi braćmi". Stąd też miał odwagę Jan Paweł II nazywać Izraelitów ,,starszymi braćmi w wierze". Papież Benedykt XVI kontynuuje tę linię myślenia i uczuć, kiedy opuszczając Izrael w słowie pożegnalnym mówi: ,,(...) Kościół pogan przypomina dziczkę oliwną wszczepioną w oliwkę szlachetną, którą jest lud Przymierza (por. Rz 11, 17-24). Czerpiemy pokarm z tych samych korzeni duchowych. Spotykamy się jako bracia - bracia, których stosunki w ciągu ich historii były niekiedy napięte, teraz jednak są mocno zaangażowani w budowanie mostów trwałej przyjaźni" (Podczas ceremonii pożegnania na lotnisku Ben Guriona). I jeszcze dalej dodaje: ,,mroczne wspomnienia winny wzmocnić naszą zdecydowaną wolę jeszcze większego zbliżenia się do siebie nawzajem, jak gałązki tego samego drzewa oliwnego, czerpiące soki z tych samych korzeni i złączone braterską miłością".

Tej braterskiej przyjaźni z Żydami w duchu wiary w Jedynego Boga mogliśmy doświadczać podczas dwóch ważnych spotkań z rabinami z Izraela: we wrześniu w Krakowie, w ramach ,,Dni Asyżu" oraz w październiku w Lublinie, Kielcach i Warszawie, w ramach konferencji katolicko-judaistycznej. Rozmowy i dyskusje pokazały jak ważne są bezpośrednie spotkania dla wyzwalania się z uprzedzeń i stereotypów, dla przechodzenia od dyskusji do autentycznego zrozumienia, zaufania i przyjaźni. Nie jest to myślenie życzeniowe, ale autentyczne doświadczenie osobiste uczestników spotkań. Bez osobowych spotkań nie można liczyć na zmianę wzajemnych odniesień, ani na postęp jakiegokolwiek dialogu. Potrzeba jedynie wiele pokory, determinacji i otwartości.

W tym samym duchu przebiegały ogólnopolskie obchody Dnia Judaizmu w ubiegłym roku w Warszawie. Nabożeństwo Słowa Bożego w kościele pw. Wszystkich Świętych zgromadziło kilka tysięcy chrześcijan oraz przedstawicieli gminy żydowskiej. Powaga modlitwy i piękno hebrajskiego wspólnego śpiewu Szema Izrael krzepiły serca i rodziły u chrześcijan poczucie wspólnoty z judaistycznymi korzeniami naszej wiary, a u braci Żydów, poczucie ufności i braterstwa z wyznawcami Chrystusa. W tym duchu, w progach pobliskiej synagogi, jako ,,starszy brat w wierze", witał wypełniających po brzegi żydowską ,,świątynię" katolików, na czele z biskupami, naczelny rabin Polski. I znów w synagodze zabrzmiał polsko-żydowski śpiew Szema Izrael. Te dwie świątynie były w tym dniu jakąś górą Tabor, dla zaangażowanych w budowanie mostów pojednania i braterstwa a także dla tych, którzy nieśli w sercach wiele wątpliwości w sens i powodzenie tego rodzaju spotkań i całego dialogu katolicko-żydowskiego. Zdaje się, że w wielu kręgach kościelnych pozostaje coraz mniej pytań o sens, a coraz więcej nadziei i działań. W te działania na szczeblu diecezji, parafii, klasztorów, seminariów, ruchów i stowarzyszeń niech się wpisuje obecny i każdy następny Dzień Judaizmu w Polsce. W tym roku centralne obchody Dnia Judaizmu mają miejsce w Tarnowie.

Spotkania z wierzącymi Żydami uświadamiają nam coraz bardziej jeszcze jedną naszą wspólną odpowiedzialność, mianowicie, tę za losy religii objawionej na kontynencie europejskim, zdominowanym coraz bardziej przez agresywny laicyzm. Zadanie to dostrzega Benedykt XVI, który w swym przemówieniu do zaangażowanych w dialog religijny w Jerozolimie podkreślał: ,,Wspólnie możemy głosić, że Bóg istnieje, że można Go poznać, że On stworzył ziemię i że my jesteśmy Jego stworzeniami, że On wzywa każdego człowieka, by szedł drogą życia, szanując Jego plan w odniesieniu do świata".

W naszym wspólnym losie wiary, w przyjaźni i w działaniu jednoczy nas osoba Abrahama, który uwierzył i zaufał Bogu, pokonując lęk i niepewność, wyruszając z ojczystej ziemi w nieznane. W ten sposób mógł doświadczać zbawczego działania Boga i spełnienia się Bożych obietnic. Potrzeba i nam pozostawienia naszego spokoju, wygody, uprzedzeń i nieufności, abyśmy wyszli naprzeciw drugiego człowieka, zwłaszcza wierzącego Żyda i mogli doświadczać prawdy, wspólnie z nim wyznawanej w modlitwie Psalmów: ,,Oto jak dobrze i miło, gdy bracia mieszkają razem, jest to jak wyborny olejek na głowie, (...) jak rosa Hermonu, która spada na górę Syjon: bo tam udziela Pan błogosławieństwa, życia na wieki" (Ps 133).

Bp Mieczysław Cisło
Zapisane
Anna M
aktywista
*****
Wiadomości: 7381

« Odpowiedz #4 dnia: Stycznia 03, 2011, 21:51:49 pm »

W tym roku w Przemyślu odbędą się  obchody 14. Ogólnopolskiego Dnia Judaizmu, gdzie gospodarzem będzie arcybiskup Józef Michalik, przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski.

http://ekai.pl/wydarzenia/x36795/przemysl-obchody-ogolnopolskiego-dnia-judaizmu/

Na bibula.com jest: ".... wzór Apelu do Biskupów, który polecamy do dalszego rozpowszechnienia."

J.E. abp Józef Michalik

Przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

Ekscelencjo!


W dniach 15-17 stycznia 2011 roku hierarchowie Kościoła katolickiego w Polsce będą obchodzić już po raz  14. Dzień Judaizmu, zmuszając również do tego podwładnych księży i zachęcając wiernych. W związku z tym chciałbym zadać kilka pytań:

1. Dlaczego polscy biskupi głoszą herezje twierdząc, że katolicy i współcześni żydzi czczą tego samego Boga, skoro katolickim Bogiem jest Trójca Przenajświętsza, którą większość żydów świadomie odrzuca?

2. Dlaczego nie reagują na szerzenie przez watykańskich hierarchów, z kard. Walterem Kasperem na czele, fałszywego poglądu, według którego żydzi mogą się zbawić odrzucając Jezusa Chrystusa?

3. Dlaczego udają, że wszystko jest w porządku, podczas gdy wielu żydów potępia się na wieki nie uznając jedynego prawdziwego Mesjasza?

4. Dlaczego ustanowili święto religii, według której Jezus Chrystus nie zmartwychwstał, lecz Jego uczniowie ukradli ciało, gdy strażnicy spali?

5. Czy zdają sobie sprawę, jakie bluźnierstwa pod adresem Pana Jezusa i Najświętszej Maryi Panny szerzy Judaizm poprzez Talmud i przekazywaną z pokolenia na pokolenie opowieść Toledot Jeszu? Jeśli nie, oto co na ten temat mówi prof. Peter Schäfer, jeden z najważniejszych autorytetów w dziedzinie teologii hebrajskiej, w swojej książce „Jesus in the Talmud” (strony: 10-13):

● „Jezus nie narodził się z dziewicy, jak twierdzili jego zwolennicy, ale był dzieckiem nieślubnym, synem dziwki i jej kochanka. Dlatego nie mógł być Mesjaszem z domu dawidowego czy też wręcz synem Boga”.

● „Występki seksualne mają miejsce, bowiem kult chrześcijański wciągał swoich członków w tajne praktyki wyuzdania i orgii”.

● A oto „związane z halachą szczegóły dotyczące procesu i egzekucji Jezusa: Jezusa nie ukrzyżowano, a raczej – według prawa żydowskiego – ukamienowano, a następnie powieszono na drzewie, wymierzając ostateczną pośmiertną karę zarezerwowaną dla najgorszych zbrodniarzy… Powodem tej egzekucji było to, że skazano go za uprawianie czarnej magii (sorcery) oraz przekonywanie ludu Izraela do czczenia złotych cielców (idolatry)”.

● „Najdziwaczniejsza ze wszystkich historyjek o Chrystusie jest opowieść o tym, jak Jezus siedzi w piekle wraz z Tytusem i Balaamem, notorycznymi arcywrogami ludu żydowskiego… Los Jezusa jest taki, że siedzi do końca świata w gotujących się ekskrementach… Historyjka ma ironiczny przekaz: Chrystus nie tylko nie zmartwychwstał, ale cierpi wieczną karę w piekle. W związku z tym jego wyznawcy to banda głupców oszukanych przez cwanego kłamcę”.

Na zakończenie chciałbym zaapelować o nieuleganie szantażom i wycofanie się w imię Trójcy Przenajświętszej z tego haniebnego pomysłu, jakim jest obchodzenie Dnia Judaizmu.

Nawet gdyby wrogie media prawdziwie albo fałszywie oskarżyły połowę biskupów i księży w Polsce o molestowanie chłopców czy współpracę z SB, przyniesie to mniej szkody Kościołowi niż tchórzowskie uleganie naciskom żydowskiego lobby. Pamiętajmy, że cel nigdy nie uświęca środków i że żadne bramy piekielne nie przemogą Mistycznego Ciała Chrystusa.

Oddany w Prawdzie Chrystusowej

…………………………

http://www.bibula.com/?p=29856

Zapisane
Invictus
uczestnik
***
Wiadomości: 212


« Odpowiedz #5 dnia: Stycznia 04, 2011, 13:26:30 pm »

Cytuj
1. Dlaczego polscy biskupi głoszą herezje twierdząc, że katolicy i współcześni żydzi czczą tego samego Boga, skoro katolickim Bogiem jest Trójca Przenajświętsza, którą większość żydów świadomie odrzuca?

Jassne.. Izaak i Abraham też wierzyli w innego Boga, tylko dlatego że nie rozumieli jego Trynitarnej Istoty...

Błagam nie ośmieszajcie się przed biskupami wysyłając takie bzdury...
Zapisane
'Chcę' i 'Nie chcę' nie mieszkają w naszym domu...
Invictus
uczestnik
***
Wiadomości: 212


« Odpowiedz #6 dnia: Stycznia 04, 2011, 15:09:08 pm »

Panie Fons Blaudi, gdzie ja napisałem że zrównuje współczesny judaizm z Objawieniem Starego Testamentu?

Prawdą jest jednak, że w dopiero w Nowym Zakonie Bóg objawił się w Trzech Osobach. Jeżeli ktoś nie chce poznać, lub nie mógł poznać tej prawdy Objawionej o Bogu, tzn że wierzy w innego Boga?

Jego wiedza o Bogu jest nieadekwatna. Ot co. "Teolodzy"...

Ale piszcie sobie, piszcie.
Zapisane
'Chcę' i 'Nie chcę' nie mieszkają w naszym domu...
Anna M
aktywista
*****
Wiadomości: 7381

« Odpowiedz #7 dnia: Stycznia 04, 2011, 15:17:11 pm »

@ Invictus

Najwyraźniej ma pan problem z właściwym  zrozumieniem, proszę zobaczyć co pan zacytował.
Zapisane
Eligiusz
aktywista
*****
Wiadomości: 688


ś.p. Anna Walentynowicz
« Odpowiedz #8 dnia: Stycznia 04, 2011, 15:41:09 pm »

Materiały formacyjne
Materiały katechetyczne

Konspekty katechez z okazji XIV Dnia Judaizmu w Kościele Katolickim, który odbędzie się 16 stycznia 2011 roku w Przemyślu.
http://przemyska.pl/duszp/data/dzien_Judaizmu_konspekt.doc

W konspekcie znajdziemy m.in.:

Temat: Odkrywanie wspólnych korzeni chrześcijaństwa i judaizmu – Dzień Judaizmu
katecheza dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych

Cele:    
kształtowanie postawy gotowości do dialogu z judaizmem
kształtowanie świadomości wspólnych korzeni chrześcijaństwa i judaizmu
modlitwa o umiejętność współpracy w budowaniu cywilizacji miłości

(...)
Opracowali:
Magdalena Hejnar, Grzegorz Podkul, Wojciech Bazan, ks. Tomasz Węgrzyński


Załącznik nr 2 (materiał pomocniczy dla katechety)

Katecheza dla studentów na Dzień Judaizmu w Kościele katolickim
Jan Grosfeld
Zapisane
Bolt
aktywista
*****
Wiadomości: 999


Czasami dużo szczekam!

« Odpowiedz #9 dnia: Stycznia 04, 2011, 16:26:24 pm »

Można by przy tej okazji zaproponować Ekscelencji katechezy nt. wspólnych korzeni lefebryzmu i katolicyzmu.
Zapisane
genowefa
aktywista
*****
Wiadomości: 1090

« Odpowiedz #10 dnia: Stycznia 04, 2011, 17:59:59 pm »

To zbyt skomplikowane.
Zapisane
Anna M
aktywista
*****
Wiadomości: 7381

« Odpowiedz #11 dnia: Stycznia 04, 2011, 18:02:18 pm »

Można by przy tej okazji zaproponować Ekscelencji katechezy nt. wspólnych korzeni lefebryzmu i katolicyzmu.

Uważam że dobre by było.
Zapisane
stary kontra
aktywista
*****
Wiadomości: 536

« Odpowiedz #12 dnia: Stycznia 04, 2011, 18:14:06 pm »

Jassne.. Izaak i Abraham też wierzyli w innego Boga, tylko dlatego że nie rozumieli jego Trynitarnej Istoty...
A więc można śpiewać:
Święty Izaaku, módl się za nami
Święty Abrahamie, módl się za nami
co już było testowane w diecezji bp. Życińskiego.
Zapisane
Artur Rumpel
aktywista
*****
Wiadomości: 1183


Prawdziwe Boze Narodzenie
« Odpowiedz #13 dnia: Stycznia 04, 2011, 18:27:20 pm »

Jassne.. Izaak i Abraham też wierzyli w innego Boga, tylko dlatego że nie rozumieli jego Trynitarnej Istoty...
A więc można śpiewać:
Święty Izaaku, módl się za nami
Święty Abrahamie, módl się za nami
co już było testowane w diecezji bp. Życińskiego.
Jak najbardziej, o ile taka wersję litanii zatwierdzi władza kościelna.
A widziałem już w modlitewnikach litanie ze świetymi Abrahamem, Mojżeszem i Eliaszem, które to wezwannia są zakonczone zbiorczym:
Wszyscy Święci Patriarchowie i Prorocy
Zapisane
lapsi
bywalec
**
Wiadomości: 97


« Odpowiedz #14 dnia: Stycznia 04, 2011, 18:52:13 pm »

Chociażby w: I tom Liturgii Godzin, Pallottinum 2006, s. 1384-1385:
"Święty Abrahamie, - módl się za nami.
Święty Mojżeszu,
Święty Eliaszu,
(...)
Wszyscy święci Patriarchowie i Prorocy - módlcie się za nami."
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 12 Drukuj 
Forum Krzyż  |  Novus Ordo  |  Kościół posoborowy  |  Wątek: Dzień Judaizmu « poprzedni następny »
 

Działa na MySQL Działa na PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2014, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!