Forum Krzyż
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Październik 16, 2021, 01:52:18 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
www.UnaCum.pl

Centrum Informacyjne Ruchu Summorum Pontificum
224988 wiadomości w 6498 wątkach, wysłana przez 1622 użytkowników
Najnowszy użytkownik: Myszka Miki
Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Forum Krzyż  |  Disputatio  |  Poczekalnia  |  Wątek: Bractwo św. Piusa X a SVII
« poprzedni następny »
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 47 Drukuj
Autor Wątek: Bractwo św. Piusa X a SVII  (Przeczytany 195778 razy)
jp7
Administrator
aktywista
*****
Wiadomości: 5511


« Odpowiedz #105 dnia: Luty 08, 2011, 17:17:28 pm »

Ach - moje lenistwo... Jakbym wpisał "...mądre i na temat o tyle..." nie było by zastrzeżeń?
Zapisane
Kyrie Eleison!
Czy jednak Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?
jwk
aktywista
*****
Wiadomości: 6522


« Odpowiedz #106 dnia: Marzec 09, 2011, 10:38:02 am »

Gdyby nie FSSPX to nie byloby żadnego Motu Proprio Benedykta XVI, wielu to widzi i jeszcze bardziej ich nienawidzi.
Pod koniec życia Arcybiskup był prześladowany przez ADL za tzw. "antysemityzm".
Zapisane
Für Kikokarmenisten, Komunisten und Volkskomissaren Eintritt verboten.
Pedro Veron
rezydent
****
Wiadomości: 417


« Odpowiedz #107 dnia: Kwiecień 16, 2011, 22:34:02 pm »

Nie mam za bardzo czasu przeszukiwać wątków, więc jeśli odpowiedź na moje poniższe pytanie gdzieś już jest, i ktoś wie gdzie, to zamiast odpowiedzi proszę o namiary.

Wiadomo, że Novus Ordo Missae (a przynajmniej to, co jako Nowy Ryt Mszy można spotkać w zdecydowanej większości kościołów) nijak się ma do soborowej konstytucji Sacrosanctum Conciluim. W związku z tym mam pytanie. Jaki jest stosunek FSSPX do tejże konstytucji?   
Zapisane
Fons Blaudi
aktywista
*****
Wiadomości: 4275

« Odpowiedz #108 dnia: Kwiecień 16, 2011, 22:49:14 pm »

Nie sadze, by istanialo cos takiego jak "stosunek FSSPX do" [tu wstaw dowolny temat].

Sa z grubsza briorac orientacje  duszpastersko-doktrynalne odnosnie NOMu czy sediswakancji - jedyne ponadprogramowe oswiadczenie, ktorego sie wymaga przy swieceniach, ale nie ma jednorodnego stanowiska Bractwa w kazdym temacie.

Co do SC, to ciekawa analiza jest tu :
http://www.bellaigue.com/HTML/sacrosanctumconciliumetudes.html
Zapisane
Dio ci guardi dalla tentazione dei pasticci ibridi
thomas12345
aktywista
*****
Wiadomości: 1468


Ave crux, spes unica!

Wydawnictwo Te Deum
« Odpowiedz #109 dnia: Kwiecień 16, 2011, 22:57:39 pm »

Nie sadze, by istanialo cos takiego jak "stosunek FSSPX do" [tu wstaw dowolny temat].

Sa z grubsza briorac orientacje  duszpastersko-doktrynalne odnosnie NOMu czy sediswakancji - jedyne ponadprogramowe oswiadczenie, ktorego sie wymaga przy swieceniach, ale nie ma jednorodnego stanowiska Bractwa w kazdym temacie.

Co do SC, to ciekawa analiza jest tu :
http://www.bellaigue.com/HTML/sacrosanctumconciliumetudes.html

Rozumiem, że wszyscy są tak wykształceni i znają francuski, ale uprzejmie proszę o tłumaczenie, chociaż najciekawszych fragmentów, jak ktoś może.  :)
Zapisane
Credo [...] in unam, sanctam, catholicam at apostolicam Ecclesiam ...

Merci, Monseigneur

Protestantów  uważam za braci odłączonych, ale to nie znaczy że heretyk przestaje nim być, kiedy można go nazwać inaczej.
Pedro Veron
rezydent
****
Wiadomości: 417


« Odpowiedz #110 dnia: Kwiecień 17, 2011, 08:55:38 am »

Sa z grubsza briorac orientacje  duszpastersko-doktrynalne odnosnie NOMu

No właśnie tutaj chciałbym wprowadzić rozróżnienie: bo wiadomo, że NOM (a przynajmniej to jak się ucieleśnił po wprowadzeniu w życie zaleceń rozpoczętych przez SC) a litera SC to dwie różne rzeczy. Więc orientacja wobec jednego czy drugiego to też dwie różne rzeczy. A zatem, "z grubsza biorąc" jaka jest ta orientacja odnośnie do SC?:
- pełna aprobata - reforma była potrzebna. To jak ją przeprowadzono to zupełnie inna sprawa. Trzymanie się Mszy Wszechczasów wynika więc z NOMowej deformy. Gdyby reforme przeprowadzono zgodnie z duchem i literą SC nie byłoby problemu.
- aprobata z zastrzeżeniami - reforma była potrzebna ale SC zawiera pewne niedobre sugestie. Gdyby jednak przeprowadzono reformę dobrze...
- dezaprobata - reforma w ogóle była niepotrzebna.
- ...

Co do SC, to ciekawa analiza jest tu :
http://www.bellaigue.com/HTML/sacrosanctumconciliumetudes.html

niestety z francuskim u mnie słabo. Ale dziękuję, popróbuję.
Zapisane
jwk
aktywista
*****
Wiadomości: 6522


« Odpowiedz #111 dnia: Kwiecień 17, 2011, 12:59:23 pm »

Inny wariant:
- to nie był moment na reformy, nie przezbraja się armii pod ostrzałem (modernistów  i ich sojuszników z zewnątrz).

Wreszcie, jak to opisał wtedy Kardynał Ratzinger >25 lat temu (Raport o Stanie Wiary),

- to w ogóle nie była reforma tylko coś nowego na motywach (niekoniecznie katolickich).
Zapisane
Für Kikokarmenisten, Komunisten und Volkskomissaren Eintritt verboten.
Fons Blaudi
aktywista
*****
Wiadomości: 4275

« Odpowiedz #112 dnia: Kwiecień 17, 2011, 22:58:46 pm »

Mozna poprobowac google translate, bo niestety czasu na tlumacznie calosci nie mam (moze konkluzje, jak znajde chwile).

W Bractwie sa obecne wszystkie te trzy opinie (reforma SC OK, ale zle zrobiona - moze najmniej, reforma spartaczona i reforma zbedna). Sam fakt, ze przyjeto jako punkt odniesienia ksiegi z Rubricarum Instructum swiadczy o nieodrzucaniu apriorycznym reformy jako takiej. Abp Lefebvre choc byl ceremoniarzem w seminarium francuskim w Rzymie, to wychowal sie w zabojczych oparach ruchu liturgicznego, a potem w Afryce, gdzie liturgia nie byla jakims szczegolnym priorytetem. Bractwo troche ta powierchownosc liturgiczna odziedzieczylo i trzymanie sie rytu tradycyjnego jest motywowane podswiadowmie w pierwszym rzedzie odrzuceniem reformy liturgicznej. Wielu ksiezy wspolpracujacych z Bractwem uzywa ksiag z 1965 a nawet 1967 roku.
Zapisane
Dio ci guardi dalla tentazione dei pasticci ibridi
Michał Barcikowski
*
aktywista
*
Wiadomości: 1875

« Odpowiedz #113 dnia: Kwiecień 18, 2011, 08:53:01 am »

wychowal sie w zabojczych oparach ruchu liturgicznego

Nie chcąc wdawać się w dłuższą polemikę w Wielkim Tygodniu wniosę jedynie drobne ad vocem: zabójcze były opary pewnych, wynaturzonych części ruchu liturgicznego. Jeśli zabójczy był cały ruch liturgiczny to w takim razie głównym emitentem trujących wyziewów był św. Pius X wydając Tra le solicitudini.
Zapisane
Anna M
aktywista
*****
Wiadomości: 7243

« Odpowiedz #114 dnia: Kwiecień 18, 2011, 09:59:42 am »

(...) to w takim razie głównym emitentem trujących wyziewów był św. Pius X wydając Tra le solicitudini.

A tak konkretnie, które  trujące wyziewy z tej Instrukcji o Muzyce Sakralnej ma pan na myśli?
Zapisane
Bartek
Administrator
aktywista
*****
Wiadomości: 3659

« Odpowiedz #115 dnia: Kwiecień 18, 2011, 10:16:04 am »

Chodzi o rozumiane zewnętrznie "la partecipazione attiva".
Zapisane
Hoc pulchrum est hominis munus et officium: ut oret ac diligat.
porys
Moderator
aktywista
*****
Wiadomości: 2629


« Odpowiedz #116 dnia: Kwiecień 18, 2011, 13:05:18 pm »

Wielu ksiezy wspolpracujacych z Bractwem uzywa ksiag z 1965 a nawet 1967 roku.
Ale tych wcześniejszych niz Mszał 1962 też chyba.
Zapisane
zdewirtualizować awatary
Michał W.
aktywista
*****
Wiadomości: 642


« Odpowiedz #117 dnia: Kwiecień 18, 2011, 19:17:46 pm »

http://wiadomosci.onet.pl/raporty/beatyfikacja-jana-pawla-ii/beatyfikacja-jana-pawla-ii-to-katastrofa-i-duchowe,1,4244912,wiadomosc.html

Czy ktoś może mi powiedzieć, czy to prawda, czy jednak znów jakaś prefabrykacja oneciarzy.?
Zapisane
Ad Infinitam Dei Gloriam

Sancte Michael Archangele, ora pro nobis.

"Nie po to był Sobór aby żyć Trydentem". J.H.
Fons Blaudi
aktywista
*****
Wiadomości: 4275

« Odpowiedz #118 dnia: Kwiecień 18, 2011, 19:27:00 pm »

Komentarz oczywiscie smierdzi onetem. Tekst oryginalny dostepny w internecie np. DICI.

http://www.dici.org/documents/lettre-aux-amis-et-bienfaiteurs-de-la-fraternite-saint-pie-x-n°78/
Zapisane
Dio ci guardi dalla tentazione dei pasticci ibridi
Michał Barcikowski
*
aktywista
*
Wiadomości: 1875

« Odpowiedz #119 dnia: Kwiecień 21, 2011, 09:46:57 am »

(...) to w takim razie głównym emitentem trujących wyziewów był św. Pius X wydając Tra le solicitudini.

A tak konkretnie, które  trujące wyziewy z tej Instrukcji o Muzyce Sakralnej ma pan na myśli?

Nie zrozumiała mnie Pani. Chodziło mi o to, że ruch liturgiczny jako taki cieszył się poparciem papieży od św. Piusa X począwszy, był wielkim błogosławieństwem dla Kościoła i nie można, jak to czyni Fons Blaudi przekreslać go w całości pogardliwymi epitetami.  Wynaturzyły się pewne element tego ruchu.
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 47 Drukuj 
Forum Krzyż  |  Disputatio  |  Poczekalnia  |  Wątek: Bractwo św. Piusa X a SVII « poprzedni następny »
 

Działa na MySQL Działa na PHP SMF 2.0.11 | SMF © 2014, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!