W parafialnej rzeczywistości idzie się na najprostszej (najbardziej praktycznej) linii oporu - w tabernakulum są cybiora z Najświętszym Sakramentem (w zależności od parafii - od jednej do trzech, czy czterech [jeśli duże tabernakulum]) - i gdy Ciało Pańskie w jednym z cyborium się - że napiszę brzydko - skończy, wtedy kapłan puryfikuje taką puszkę, kościelny po Mszy nakłada do niej komunikantów i na następnej Mszy się je Konsekruje... i tak w kółko
Cytat: Caesar w Sierpnia 17, 2009, 12:37:47 pmNikt nie broniNo to widzę, ze kompletnie błędnie sformułowałem pytanie. Więc jeszcze raz:Dlaczego korzysta się już z konsekrowanych hostii zamiast konsekrować je podczas epiklezy.
Nikt nie broni
Proszę wyjaśnienie następującej kwestii: gdy jednego dnia zbiegną się dwa święta to istnieją dwie drogi postępowania: okkurencja kiedy to oba święta celebruje się tego samego dnia, lub przeniesienie jedego z nich na inny termin. 1. Czy obydwa przypadki nazywamy okurencją, czy też jedne z nich?2. Od czego zależy wybór jednej, lub drugiej metody postępowania?Pytanie dotyczy liturgii przed SV2.
Spotkałem się z twierdzeniem, że obchód liturgiczny święta kończyły... nieszpory. Wydaje mi się to absurdem, ale wolę się upewnić: czy to nieszpory, czy kompleta kończyła liturgiczny obchód święta?