Forum Krzyż
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Grudnia 14, 2024, 08:09:05 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
www.UnaCum.pl

Centrum Informacyjne Ruchu Summorum Pontificum
232728 wiadomości w 6640 wątkach, wysłana przez 1668 użytkowników
Najnowszy użytkownik: magda11m
Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Forum Krzyż  |  Disputatio  |  Poczekalnia  |  Wątek: Woyna ze Świętymi
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 18 Drukuj
Autor Wątek: Woyna ze Świętymi  (Przeczytany 26172 razy)
Hugues de Payns
*NOWICJUSZ*
rezydent
****
Wiadomości: 296

« Odpowiedz #30 dnia: Listopada 04, 2023, 21:19:01 pm »

Dziś (4 listopada) przypada Święto Ś. Karola Boromeusza Biskupa y Wyznawcy.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Karol_Boromeusz

W tabelce po prawey iest zły okres lat, powinno być "Administrator Archidiecezyi Mediolanu od 7 lutego 1560 r. - 12 Maia 1564 r." gdyż w nagłówku "Okres rzymski" iest "7 lutego 1560 został mianowany administratorem archidiecezji mediolańskiej z obowiązkiem pozostawania w Rzymie.", a w nagłówku "Arcybiskup Mediolanu" iest "(...) a 7 grudnia 1563 w Kaplicy Sykstyńskiej kardynał Giovanni Serbelloni konsekrował go na arcybiskupa Mediolanu." - konsekruie się na biskupa, a na Arcybiskupa daney Archidiecezyi dopiero późniey wyznacza Papież iak to było y tu. "Arcybiskup Mediolanu od 12 Maia 1564 - 3 listopada 1584 "


W nagłówku "Arcybiskup Mediolanu"

"I rzeczywiście, z żelazną konsekwencją zajął się reformą diecezji, która podupadła z powodu trwającej 80 lat nieobecności biskupa. Było to trudne zadanie, ponieważ była to wówczas największa we Włoszech z ponad 3 tysiącami duchownych i 800 tysiącami ludzi. Sprzedaż odpustów i stanowisk kościelnych była powszechnym obyczajem. Klasztory były w opłakanym stanie i „pełne nieporządku”, a duchowni „leniwi, niewykształceni i rozpustni”. Boromeusz przeprowadzał liczne wizytacje w celu przywrócenia ładu." - Toć ohydny atak na Kościół Katolicki w postaci potwarzy. Kto mógł coś takiego napisać okrom źródeł (w tym do cytatów) ? To dyabelstwo iest stąd w nagłówku "Reform in Milan"  https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Borromeo#cite_note-swetnam-9  Tam są przypisy nr [9] https://upcolorado.com/our-books/our-authors/item/649-susan-h-swetnam y [10]  https://www.catholic.org/saints/saint.php?saint_id=212

"W czasach królowej Elżbiety I wielu katolików w obawie przed prześladowaniami uciekło z Anglii do Włoch. Późniejszy święty, Edmund Campion, jezuita wysłany z misją do Anglii w 1580 w drodze odwiedził Boromeusza i przebywał u niego 8 dni, które spędzili na rozmowach." - Elżbieta I nigdy nie była królową Anglii (tam powinno być wszędzie "rzekoma królowa"  https://pl.wikipedia.org/wiki/Regnans_in_Excelsis  Anglii takoż tedy nie było (heretyczka bez prawa do tronu y anglikanizm z prześladowaniem  Chrześcyian) Włoch też nie było (było Państwo Kościelne, Królestwo Neapolu, chyba Księstwa y Republika). X. Edmund Campion to późnieyszy Błogosławiony, nigdy nie został kanonizowany. A, że to był wizerunek późnieyszego Ś. Kard. Johna Fishera to nie ma napisane, a to całkowicie zmienia postać rzeczy (nosić wizerunek kogoś niebeatyfikowanego, niekanonizowanego).

"Był patronem chrzcielnym Karola Wojtyły[8]." (z nagłówka "Kult")

"„Surowy, poświęcony pracy, pozbawiony poczucia humoru i bezkompromisowy” – tak określał go oddany mu biograf."  Azali Karol Wojtyła naśladował swoiego Patrona z Chrztu Świętego ?

"Zajęty wdrażaniem reform trydenckich, Boromeusz stał się bezwzględny i z powodu swej nieustępliwości z tego powodu znalazł się w konflikcie z władzami świeckimi, kościelnymi, a nawet z papieżem. Władze prowincji, rody senatorów, arystokracja wysyłały wiele skarg na dwory w Rzymie i Madrycie. Wielokrotnie wchodził w kompetencje jurysdykcji świeckiej. Doprowadził do zakończenia kariery własnego spowiednika, jezuity Giovanniego Battisty Ribery, który z innymi członkami kolegiaty mediolańskiej został oskarżony o wykroczenia przeciwko naturze. To przyczyniło mu wielu wrogów wewnątrz Kościoła." Toć iest iedna wielka ohydna potwarz. Iak można wypisywać takie dyabelstwa okrom podania źródła. Poprzez to (przetłumaczcie y poczytaycie)  https://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Charles_Borromeo#Ribera_slander?  y to  https://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Charles_Borromeo#Tag_I_just_placed dotrzecie do tego  "Żywoty Świętych autorstwa Sabine Baring-Gould" (kliknyicie na link z pytaynikiem niżey po weyściu w następuiący link bo iest iakaś usterka) https://en.wikipedia.org/wiki/The_Lives_of_the_Saints_(Baring-Gould)  y tego, że ten pan (autor) był "anglikańskim księdzem" (Papież Leon XIII ogłosił nieważność "Święceń Anglikańskich" w Bulli Apostolicae curae (13.09.1896))  https://en.wikipedia.org/wiki/Sabine_Baring-Gould  Proszę poczytać o Ś. Karolu Boromeuszu, że był iednym z Inkwizytorów Generalnych (iakie przeto miał nastawienie do heretyków (w tym anglikanów) ?) itd. Teraz wiadomo skąd ten żmyiowy ięzyk, ten iad. Proszę zauważyć, iż ani w wikipedii tzw. "polskoięzyczney" nie ma, ani w tzw. "angloiezyczney" chyba nie było, podanych źródeł. Dla czego ? Iak myślisz ?
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2023, 17:07:49 pm wysłana przez Hugues de Payns » Zapisane
Hugues de Payns
*NOWICJUSZ*
rezydent
****
Wiadomości: 296

« Odpowiedz #31 dnia: Listopada 05, 2023, 20:11:27 pm »

W Dzień Zaduszny, który iest dniem modlitw za dusze zmarłych w Czysćcu cierpiące y śpiewów pieśni żałobnych robili sobie radosne imprezy. Od kiedy y gdzie dokładnie nie wspomniano , ieśli tak oczywiście było, bo to może być oszczerstwo.

Tak jest dalej np. w Meksyku. Mam dość bliskie kontakty z Meksykanami i mogę potwierdzić, że Zaduszki są tam świętem radosnym (jak zresztą wszystkie święta, Meksykanie nie należą do ponuraków :-)
Dostałem wczoraj zdjęcia przedstawiające  zaduszkowe dekoracje plebanii w jednej z tradi-parafii w dużym meksykanskim mieście. Nie będę ich tu zamieszczał, bo wywołałbym zgorszenie. ;D

Dodam tylko, że kiedy pierwszy raz zobaczyłem cmentarz w Meskyku, to byłem poniekąd w szoku. Groby to kolorowe domki, gdzie się imprezuje na cześć nieboszczyków.

Dobrze, że to napisałeś. Ale od kiedy takie coś trwa ? To iest istotne.

W tym kontekście, po tych ponurakach to buźka powinna być smutna. Widać, iż to ani tradycya katolicka ani parafia katolicka.
Zapisane
Hugues de Payns
*NOWICJUSZ*
rezydent
****
Wiadomości: 296

« Odpowiedz #32 dnia: Listopada 08, 2023, 12:57:20 pm »

Dziś (8 listopada) przypada Wspomnienie ŚŚ. Czterech Ukoronowanych Męczenników.

Na stronach rzekomo opisuiących żywoty Świętych powszechna iest informacya, iż dodatkowo było iescze pięciu Męczenników (rzeźbiarzy abo kamieniarzy) y w sumie to Wspomnienie dotyczy dziewięciu Męczenników, a argumentacye są iescze bardziey zamotane Mat [5:14-16]. To iest rozmycie Wspomnienia prawdziwych Męczenników tego dnia.


Biskupi we wczesnym Średniowieczu, a może y wcześniey rzekomo "kanonizowali". Oni nie mogą beatyfikować ani kanonizować boć nie są nieomylni. To wyiaśniałoby dla czego np. w rzekomym Sakramentarzu Galezyańskim  https://archive.org/details/gelasiansacrame00gelagoog/page/n294/mode/2up?view=theater  są dodatkowe imiona, co więcey są one inne niźli te podawane obecnie powszechnie y iest ich cztery, a nie pięć.

Inny aspekt to to, że rzekomy Sakramentarz Galezyański moze być sfałszowany (maszynopis w tzw. ięzyku angielskim) tak iak został sfałszowany Kodeks Prawa Kanonicznego y inne rzeczy, o czym tu  http://krzyz.nazwa.pl/forum/index.php/topic,10206.0.html 

Ieśli nawet ta dodatkowa Piątka była abo iest wspominana w tym dniu to (w nagłówku "Joint veneration") https://en.wikipedia.org/wiki/Four_Crowned_Martyrs

"Łączono ich z pięcioma męczennikami Panonii w czysto zewnętrznym związku.[3]" to wyiaśnia dla czego nie są wpisani do Kalendarza Liturgicznego.


Zwraca natomiast uwagę wmieszanie w to wszytko masonerii (y nie idzie bynaymniey o kamieniarzy "mason"), w nagłówku "Veneration"  https://en.wikipedia.org/wiki/Four_Crowned_Martyrs

"Z kolei ich powiązania z kamieniarstwem połączyły ich z masonami. Jedno z czasopism naukowych angielskich masonów nosi tytuł Ars Quatuor Coronatorum [5] i niemieccy kamieniarze przyjęli ich jako Świętych Patronów „kamieniarstwa albo masonerii operacyjnego/ej (moia uwaga - nie ma iuż wyraźnego rozróżnienia ięzykowego)”.

Tu  https://brewiarz.pl/czytelnia/swieci/11-08e.php3  zastanawia zdanie "Według przekazów byli oni kamieniarzami (lub rzeźbiarzami) z Sirmium.". Dla czego to właśnie kamieniarze są na pierwszym planie, a nie rzeźbiarze ?

Może idzie o to, iżby czcić masonów iako Świętych Męczenników ("są wkońcu tak bardzo prześladowani przez Kościół Katolicki (niesprawiedliwie)") y być może iżby rozmyć Wspomnienie ŚŚ. Czterech Ukoronowanych Męczenników możliwe, że Świętych Patronów kamieniarzy (masonów), z nienawiści do Świętych.


Ale wróćmy do prawdy, a iest ona taka, że w Kalendarzu Liturgicznym widnieie Wspomnienie ŚŚ. Czterech Ukoronowanych Męczenników, a nie Dziewięciu.

Na freskach Bazyliki pod wezwaniem tych Świętych w Rzymie  https://pl.wikipedia.org/wiki/Bazylika_Czterech_Koronat%C3%B3w#/media/Plik:Martyrdom_of_Four_Crowned_Saints_-_fresco_in_the_apse.jpg  przedstawione iest Męczeństwo Czterech Ukoronowanych Świętych, a nie Dziewięciu.

Na zewnętrznych ścianach kościoła San Michele we Florencji pomiędzy łukami arkad znajdują się posągi ŚŚ. Czterech Ukoronowanych Męczenników, a nie Dziewięciu (a ieśli dodatkowa Piątka była kamieniarzami abo rzeźbiarzami to tym bardziey powinna być na posągach). Tytuł rzeźby to ŚŚ. Czterech Ukoronowanych Męczenników, a pod posągami to zapewne rzeźbiarze z gildii, która ufundowała tę rzeźbę, którzy możliwe, iż byli Świętymi Patronami teyże gildii.

Mat [5:14-16] y 2 Tym [4:4].
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2023, 08:21:09 am wysłana przez Hugues de Payns » Zapisane
Hugues de Payns
*NOWICJUSZ*
rezydent
****
Wiadomości: 296

« Odpowiedz #33 dnia: Listopada 09, 2023, 19:25:02 pm »

Dziś (9 listopada) przypada Święto Dedykacyi (Poświęcenia Panu Bogu) Archibazyliki Nayświętszego Zbawiciela na Lateranie.

Obecnie znayduiemy się w 66-tym roku zaymowania (okupacyi) możliwe, że wszytkich świątyń Kościoła Katolickiego na całym świecie przez sektę 1958.

O tymże Święcie można sobie poczytać tu  https://brewiarz.pl/czytelnia/swieci/11-09a.php3
Zapisane
Hugues de Payns
*NOWICJUSZ*
rezydent
****
Wiadomości: 296

« Odpowiedz #34 dnia: Stycznia 09, 2024, 13:59:31 pm »

Encyklika Papieża Leona XIII "Diuturnum illud" z 29 czerwca 1881 r.

https://silesia.edu.pl/index.php/Papie%C5%BC_Leon_XIII_-_encyklika_Diuturnum_illud_z_29_XI_1881

"4. Jakkolwiek człowiek, pchany pychą i uporem, nieraz kusił się o zrzucenie więzów wszelkiej władzy, nigdy jednak nie zdołał stać się niezależnym od nikogo. Sama konieczność wymaga, aby ktoś stał na czele każdego zrzeszenia i współżycia ludzi ze sobą, inaczej społeczność, pozbawiona głowy, która nią kieruje, rozpadłaby się i nie osiągnęłaby celu, dla którego powstała i ukonstytuowała się. Nie mogąc wskutek tego doprowadzić do zniszczenia władzy państwowej, użyto wszelkich sposobów do osłabienia jej energii i pomniejszenia jej majestatu. Miało to miejsce zwłaszcza w XVI wieku, gdy tylu ludzi dało się pociągnąć zgubnemu prądowi nowych idei. Od tego czasu ludy nie tylko usiłowały zdobyć sobie więcej wolności, niż to byłoby godziwe, lecz próbowały stworzyć fikcyjną teorię powstania i zorganizowania się ludzkiego społeczeństwa.

5. Nie dość na tym, wielu współczesnych, idąc śladem tych, którzy w wieku zeszłym przybrali miano filozofów, twierdzi, iż wszelka władza pochodzi od ludu, że przeto ci, którzy rządzą, nie posiadają jej sami ze siebie, lecz jako powierzoną im przez lud i to z tym zastrzeżeniem, że wola ludu, nadawszy im władzę, ma zawsze prawo im ją odebrać. Z nimi nie zgadzają się katolicy, którzy prawo panowania odnoszą do Boga, jako do przyrodzonego i koniecznego źródła władzy.

6. Należy wszakże zaznaczyć w tym miejscu, że wybór tych, którzy mają rządzić państwem, może w pewnych wypadkach być pozostawiony woli i sądowi ludu, i że to bynajmniej nie sprzeciwia się ani nie narusza doktryny katolickiej. Albowiem podobny wybór wskazuje jedynie panującego, a prawa panowania mu nie nadaje: nie tworzy władzy zwierzchniej, a tylko stanowi, kto ją ma wykonywać."


Encyklika Papieża Piusa XI "Quas Primas" (o Panu Jezusie Chrystusie Królu)

http://www.documentacatholicaomnia.eu/01p/1925-12-11,_SS_Pius_XI,_Encyclica_'Quas_Primas',_PL.pdf


http://www.legitymizm.org/aktualnosci-modlitwa-swieto-chrystusa-krola

http://www.legitymizm.org/aktualnosci-chrystus-krol-akcja-apostolska

W nagłówku "Gorzkie owoce odstępstwa." iest taki fragment "(...) gdy władza nie od Boga, lecz od ludzi wywodzić się zaczęła, (...)". To odnośnie tzw. "Wyborów", a w istocie Pseudo-wyborów.


Proszę to porównać z pseudokonstytucją pseudo RP

https://www.prezydent.pl/prawo/konstytucja-rp/i-rzeczpospolita

Art. 2 

"Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej."

y Art. 4 pkt 1.

"1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu."

Pseudo-polska to nie jest kraj, to kraina geograficzna, to iluzya niczym z baśniowey, baykowej krainy 2 List do Tymoteusza [4:3-4].

Więcey na "suscipe Domine forum" w dziale "General news (...)" w temacie "Extinguishing (...)"  https://www.suscipedomine.com/forum/index.php?topic=31307.0

Treść z linku proszę sobie przetłumaczyć (tłumaczenie mniey więcey, zaznaczać y kopiować całe części textu, mnieysza ilość textu iest lepiey tłumaczona) tu https://translate.google.pl/?hl=pl#view=home&op=translate&sl=en&tl=pl


« Ostatnia zmiana: Sierpnia 31, 2024, 17:57:35 pm wysłana przez Hugues de Payns » Zapisane
random1414
*NOWICJUSZ*
uczestnik
***
Wiadomości: 140

« Odpowiedz #35 dnia: Stycznia 09, 2024, 14:43:30 pm »

demokracja już od Leona XIII jest uważana za dopuszczalną formę rządów ,chyba że Pan jest sedewatykantystą nie uznającym nawet Leona XIIIstego ,ale watpie bo wkleja Wielki Mistrz encyklike Piusa XI
Zapisane
Hugues de Payns
*NOWICJUSZ*
rezydent
****
Wiadomości: 296

« Odpowiedz #36 dnia: Stycznia 09, 2024, 16:48:22 pm »

demokracja już od Leona XIII jest uważana za dopuszczalną formę rządów ,chyba że Pan jest sedewatykantystą nie uznającym nawet Leona XIIIstego ,ale watpie bo wkleja Wielki Mistrz encyklike Piusa XI

To bałwochwalcze bluźnierstwo iak iasno y wyraźnie nauczaią Papież Leon XIII y Papież Pius XI, y iako widać w zacytowanym przeze mnie powyżey texcie.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 09, 2024, 18:41:08 pm wysłana przez Hugues de Payns » Zapisane
random1414
*NOWICJUSZ*
uczestnik
***
Wiadomości: 140

« Odpowiedz #37 dnia: Stycznia 09, 2024, 17:19:21 pm »

no nawet Leon XIII napisał encyklike o chrześcijańskiej demokracji

https://en.wikipedia.org/wiki/Graves_de_communi_re
Zapisane
random1414
*NOWICJUSZ*
uczestnik
***
Wiadomości: 140

« Odpowiedz #38 dnia: Stycznia 09, 2024, 17:21:27 pm »

Tu Pan Mirosław Salwowski bardzo mądrze na ten temat pisze i daje cytaty z naucznania papieży których Wielki Mistrz uznaje

[...papież Leon XIII nauczał: “Należy wszakże w tym miejscu zaznaczyć, że, jeżeli chodzi o określenie tych, którzy powinni rządzić republiką, wyznaczenie ich, może, w pewnych wypadkach, być pozostawione wyborowi i preferencjom większości, i że nie sprzeciwia się to katolickiej doktrynie” (“Diuturnum illud“). W innym ze swych pism papież ten mówiąc o różnych formach rządu (w tym też o demokracji) deklarował zaś: „każda z nich jest dobra tak długo, jak długo uczciwie dąży do swojego celu, a mianowicie dobra wspólnego, dla którego władza społeczna jest ustanowiona” („Au milieu de solicitudes”)
]
https://salwowski.net/2016/04/26/czy-demokracja-jest-herezja-i-najgorszym-z-ustrojow/
Zapisane
Hugues de Payns
*NOWICJUSZ*
rezydent
****
Wiadomości: 296

« Odpowiedz #39 dnia: Stycznia 09, 2024, 17:58:18 pm »

no nawet Leon XIII napisał encyklike o chrześcijańskiej demokracji

https://en.wikipedia.org/wiki/Graves_de_communi_re

Encykliki Papieża Leona XIII "Rerum novarum" y "Graves de communi" mówią o chrzescijańskiey demokracyi społeczney, która nie iest polityczna.

W zamieszczonym przez ciebie linku pisze o tym wyraźnie

"Graves de communi re to encyklika napisana przez papieża Leona XIII w 1901 roku na temat chrześcijańskiej demokracyi. Stanowi ona część większego zbioru pism znanych iako katolicka nauka społeczna, których korzenie sięgaią Rerum novarum wydanego przez papieża Leona XIII w 1891 r. Potwierdzaiąc sprzeciw Kościoła wobec indywidualistycznego liberalnego kapitalizmu, zaprzeczył także, iakoby nowe ideały Chrześcijańska Demokracja była wyrazem poparcia zasad demokratycznego ustroiu politycznego.[1] Leon atakuie także w swoim dziele socyalizm, nazywaiąc go „żniwem nieszczęścia”.[2]"
Zapisane
Hugues de Payns
*NOWICJUSZ*
rezydent
****
Wiadomości: 296

« Odpowiedz #40 dnia: Stycznia 09, 2024, 18:37:41 pm »

Tu Pan Mirosław Salwowski bardzo mądrze na ten temat pisze i daje cytaty z naucznania papieży których Wielki Mistrz uznaje

[...papież Leon XIII nauczał: “Należy wszakże w tym miejscu zaznaczyć, że, jeżeli chodzi o określenie tych, którzy powinni rządzić republiką, wyznaczenie ich, może, w pewnych wypadkach, być pozostawione wyborowi i preferencjom większości, i że nie sprzeciwia się to katolickiej doktrynie” (“Diuturnum illud“). W innym ze swych pism papież ten mówiąc o różnych formach rządu (w tym też o demokracji) deklarował zaś: „każda z nich jest dobra tak długo, jak długo uczciwie dąży do swojego celu, a mianowicie dobra wspólnego, dla którego władza społeczna jest ustanowiona” („Au milieu de solicitudes”)
]
https://salwowski.net/2016/04/26/czy-demokracja-jest-herezja-i-najgorszym-z-ustrojow/

Wyżey p. Salwowski pisze "(...) ma więc zastępować demokratyczna herezja, iż „Każda władza pochodzi od ludu”. Tak pojmowana demokracja nie uznaje więc za prawowite, słuszne i dobre żadnych ustrojów, w których rządy nie są ustanawiane przez większość (a więc monarchii, arystokracji czy dyktatury). Co więcej, zwolennicy tak definiowanej demokracji mają nawet tendencję do moralnego usprawiedliwiania różnych obrzydliwości o ile tylko, owe zostaną przegłosowane przez większość. Mówią oni np. prawo zezwalające na legalność aborcji i rozwodów jest dobre, gdyż zostało ono demokratycznie uchwalone, itp.

Oczywiście, nie trzeba długich wywodów, by dowieść, iż tak pojmowana i definiowana demokracja jest herezją uderzającą nie tylko w podstawy tradycyjnego nauczania Kościoła o źródłach pochodzenia i moralnej prawowitości władzy, ale nawet w same podstawy moralności, w której kanony tego jest dobre, a co złe, z pewnością nie leżą w woli i decyzji większości."

Tu Pan Mirosław Salwowski bardzo mądrze na ten temat pisze i daje cytaty z naucznania papieży których Wielki Mistrz uznaje

[...papież Leon XIII nauczał: “Należy wszakże w tym miejscu zaznaczyć, że, jeżeli chodzi o określenie tych, którzy powinni rządzić republiką, wyznaczenie ich, może, w pewnych wypadkach, być pozostawione wyborowi i preferencjom większości, i że nie sprzeciwia się to katolickiej doktrynie” (“Diuturnum illud“). W innym ze swych pism papież ten mówiąc o różnych formach rządu (w tym też o demokracji) deklarował zaś: „każda z nich jest dobra tak długo, jak długo uczciwie dąży do swojego celu, a mianowicie dobra wspólnego, dla którego władza społeczna jest ustanowiona” („Au milieu de solicitudes”)
]
https://salwowski.net/2016/04/26/czy-demokracja-jest-herezja-i-najgorszym-z-ustrojow/

Tu nie ma nic o demokracyi, tylko o republice (pogrubione mieysca z przytoczonego przez ciebie cytatu od p. Salwowskiego) Encyklika Papieża Leona XIII "Au milieu des solicitudes" https://www.vatican.va/content/leo-xiii/en/encyclicals/documents/hf_l-xiii_enc_16021892_au-milieu-des-sollicitudes.html

"14. W ciągu ostatniego stulecia we Francji następowały po sobie różne rządy polityczne, a każdy z nich miał swoią własną, charakterystyczną formę: Cesarstwo, Monarchia y Republika. Oddając się abstrakcyi, można by w końcu stwierdzić, która z tych form iest naylepsza sama w sobie; y w istocie można stwierdzić, że każde z nich iest dobre, pod warunkiem że prowadzi prosto do swoiego celu, czyli do dobra wspólnego, dla którego ukonstytuowana iest władza społeczna;"

Republika to nie demokracya. Co to iest Republika pisze Ś. Tomasz z Akwinu w swoim dziele "O władzy" (każdy to powinien przeczytać) https://www.it.dominikanie.pl/tomasz-z-akwinu/czytelnia-teksty-tomasza/o-wladzy/

"Albowiem republice przeciwstawia się demokracja, (...)"

Tak przeto p. Salwowski tu pisze herezye, kłamstwa.


« Ostatnia zmiana: Stycznia 09, 2024, 18:40:54 pm wysłana przez Hugues de Payns » Zapisane
random1414
*NOWICJUSZ*
uczestnik
***
Wiadomości: 140

« Odpowiedz #41 dnia: Stycznia 09, 2024, 18:39:43 pm »

ale to nie znaczy że demokracja jest niedopuszczalna ,bo wg Kościoła dopuszczalna jest i demokracja i monarchia i jeszcze jeden ustrój
Zapisane
Hugues de Payns
*NOWICJUSZ*
rezydent
****
Wiadomości: 296

« Odpowiedz #42 dnia: Stycznia 09, 2024, 18:47:08 pm »

ale to nie znaczy że demokracja jest niedopuszczalna ,bo wg Kościoła dopuszczalna jest i demokracja i monarchia i jeszcze jeden ustrój

W powyższym dziele Ś. Tomasza z Akwinu "O władzy" iest opisane, co iest dopuszczalne, a co nie. Demokracya iest zła.

A ty wymieszałeś demokracyę społeczną z polityczną.

« Ostatnia zmiana: Stycznia 10, 2024, 13:52:29 pm wysłana przez Hugues de Payns » Zapisane
random1414
*NOWICJUSZ*
uczestnik
***
Wiadomości: 140

« Odpowiedz #43 dnia: Stycznia 09, 2024, 19:11:36 pm »

No czyli nasz system jeśli prawa były sprawiedliwe byłby republika :P


"

Podobnie należy rozróżnić rządy sprawiedliwe. Kiedy rządy sprawuje jakaś społeczność, nazywa się to republiką7 "
Zapisane
Hugues de Payns
*NOWICJUSZ*
rezydent
****
Wiadomości: 296

« Odpowiedz #44 dnia: Stycznia 10, 2024, 14:09:40 pm »

No czyli nasz system jeśli prawa były sprawiedliwe byłby republika :P


"

Podobnie należy rozróżnić rządy sprawiedliwe. Kiedy rządy sprawuje jakaś społeczność, nazywa się to republiką7 "

Uciąłeś cytat

"Podobnie należy rozróżnić rządy sprawiedliwe. Kiedy rządy sprawuje jakaś społeczność, nazywa się to republiką7, na przykład jeśli miastem albo krajem włada społeczność wojowników."

Na rządy sprawiedliwe składaią się trzy rodzaie rządów. Iednym z tych trzech rodzaiów iest republika, która polega na sprawowaniu rządów przez jakąś społeczność np. woiowników albo szlachty (magnateria to arystokracya) albo senatorów iak w Cesarstwie Rzymskim; a nie całego społeczeństwa, ludu, narodu iak to iest w demokracyi. Demokracya wchodzi w skład trzech rodzaiów rządów niesprawiedliwych.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 11, 2024, 21:12:30 pm wysłana przez Hugues de Payns » Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 18 Drukuj 
Forum Krzyż  |  Disputatio  |  Poczekalnia  |  Wątek: Woyna ze Świętymi « poprzedni następny »
 

Działa na MySQL Działa na PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2014, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!