Akumulator wyposażony w innowacyjny system E-Cat, to elektryczny samochód w czasie jazdy naładuje się i pojedzie bez ograniczeń. Nie musimy porywać się z motyką na księżyc. Będzie nam się bardzo dobrze żyło. A zatem, umiłowani moi, skoro zawsze byliście posłuszni, zabiegajcie o własne zbawienie z bojaźnią i drżeniem nie tylko w mojej obecności, lecz jeszcze bardziej teraz, gdy mnie nie ma.Cytuję z spidersweb:
Największy problem elektryków rozwiązany. To przeczy logice, ale tak właśnie wygląda przełom.
Włoscy inżynierowie zaprezentowali technologię, która może na zawsze zmienić oblicze motoryzacji elektrycznej. Podczas testów na torze wyścigowym w Latynie, jeden z dwóch zmodyfikowanych samochodów Renault Twizy 80 wykazał niezwykłe właściwości. Jego akumulator wyposażony w innowacyjny system E-Cat z czasem był coraz bardziej naładowany.
Wyobraźmy sobie, że wsiadamy do samochodu elektrycznego i jedziemy. Zazwyczaj wraz z pokonywaniem kolejnych kilometrów bateria się rozładowuje. A co, jeśli byłoby odwrotnie? Co, jeśli bateria naszego auta z każdym przejechanym kilometrem zyskiwałaby na pojemności? To właśnie udało się osiągnąć włoskim naukowcom.
Surowe testy
Na torze wyścigowym Circuito Internazionale di Latina „Il Sagittario” w Latinie we Włoszech firma Leonardo Corporation przeprowadziła prezentację swojej technologii E-Cat NGU.
Prezentacja polegała na porównaniu dwóch pojazdów elektrycznych tej samej marki i modelu, czyli Renault Twizy 80. Jeden z samochodów miał zainstalowany system generowania energii E-Cat, drugi nie miał żadnych modyfikacji.
Celem testu było wykazanie, że technologia E-Cat pozwala na ciągłe ładowanie akumulatora pojazdu elektrycznego podczas jazdy.
Magia nauki
Przed testem mierzono stan naładowania akumulatorów każdego z samochodów. Niezmodyfikowany samochód miał naładowanie akumulatora na poziomie 96 proc. Samochód z E-Cat na pokładzie wystartował z naładowaniem na poziomie 62,18 proc.
Po 2 godzinach i 20 minutach niezmodyfikowany samochód przestał się poruszać, ponieważ jego akumulator był całkowicie rozładowany. Przejechał łącznie 73 km. Samochód napędzany silnikiem E-Cat kontynuował jazdę do momentu, kiedy ustalono, że test został zakończony. Ten samochód przejechał łącznie 201 km.
Pod koniec testu ponownie zmierzono stan naładowania akumulatora każdego samochodu. W przypadku samochodu bez modyfikacji odczyt wynosił 0 proc. Stan naładowania samochodu zasilanego E-Cat wynosił 83 proc., czyli o 33 proc. więcej niż na początku testu.
Czym jest E-Cat?
E-Cat to nowy rodzaj generatora energii elektrycznej opracowany przez Leonardo Corporation, który działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu bez konieczności podłączania do jakiegokolwiek źródła energii i nie wytwarza żadnych emisji ani innych zanieczyszczeń.
Zasilacz E-Cat Power nadaje się do wszelkich zastosowań w domu, firmie i przemyśle, takich jak oświetlenie, ogrzewanie, chłodzenie oraz zasilanie wszelkiego rodzaju urządzeń i sprzętów elektronicznych. E-Caty występują w jednostkach 10 lub 100 watów. Można łączyć dowolną liczbę E-Catów, aby osiągnąć pożądany poziom mocy.
Firma utrzymuje, że jedno ogniwo NGU Power Cell (o średnicy zaledwie 60 mm) może nieprzerwanie generować 10 W prądu stałego – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez ponad 10 lat i bez polegania na paliwie, warunkach pogodowych lub jakimkolwiek zewnętrznym połączeniu.
Energia punktu zerowego
Chociaż dokładne specyfikacje techniczne E-Cat są owiane znaczną tajemnicą, ujawnione patenty wskazują, że sproszkowany nikiel, lit i wodorek litowo-glinowy (LaAlH4) są łączone w celu wytworzenia dużych ilości energii elektrycznej i ciepła, znacznie przekraczających możliwe reakcje chemiczne.
W tym procesie, gdy zewnętrzne źródło energii jest stosowane do urządzenia E-Cat, wytwarzane są duże ilości energii w postaci elektryczności lub ciepła, znacznie większe niż energia elektryczna wprowadzana do urządzenia. Dokładna natura stymulacji energetycznej, która jest stosowana do urządzeń E-Cat w celu „katalizacji” wyjścia energii, jest ściśle strzeżoną tajemnicą handlową.
Nieoficjalnie mówi się jednak, że nowe akumulatory mają też wykorzystywać energię punktu zerowego, obfitego źródła energii dostępnego w całym wszechświecie. A to oznacza, że w tym momencie wchodzimy na poziom fizyki kwantowej. Jest to trochę jak tło energetyczne wszechświata, zawsze obecne, choć niewidzialne dla naszych oczu.
Oto przyszłość elektromobilności
Dzięki niskim początkowym kosztom, braku wydatków na paliwo i długiej żywotności, E-Cat Power ma oferować konkurencyjny całkowity koszt wytworzonej energii elektrycznej.
Jeśli wyniki tych badań zostaną potwierdzone przez dalsze testy, możemy mówić o prawdziwym przełomie. Samochody elektryczne z bateriami, które same się ładują, to wizja, która jeszcze do niedawna wydawała się nieosiągalna. Taka technologia mogłaby rozwiązać jeden z największych problemów związanych z elektromobilnością – ograniczone zasięgi.
Oczywiście zanim ta technologia trafi do seryjnych samochodów, minie jeszcze trochę czasu. Niemniej jednak, wyniki tych badań są niezwykle obiecujące i pokazują, że w dziedzinie elektromobilności wciąż wiele się dzieje.
https://spidersweb.pl/2024/10/najwiekszy-problem-elektrykow-rozwiazany-to-przeczy-logice-ale-tak-wlasnie-wyglada-przelom.html