Te punkty nie są do końca sprzeczne - aczkolwiek mogę to opowiedzieć tylko na podstawie przypadku - argument anegdotyczny jest jednak słabszym w dyskusji:Otóż o ile nigdy nie zaraziłem się grypą od kogoś z domowników o tyle covid mieliśmy wszyscy. Pełen przekrój wiekowy przy czym część z chorobami towarzyszącymi. Wszyscy przebieg lekkoobjawowy ale męczący bardziej niż grypa.Co do ilości przypadków ciężkości przebiegu to faktycznie wiemy z informacji oficjalnych - czyli można uznać, że wiemy ale nie do końca wiemy czy to prawda. Z ciekawości na początku pandemii sprawdziłem sobie średnią śmiertelność tygodniową z 2019 (wg GUS) z tą pandemiczną i mniej ludzi umierało w tygodniach 2020. Ale to można wytłumaczyć tym, że ludzie odcięci od lekarzy nie byli narażeni na błędne diagnozy wszelakie i nie byli truci lekarstwami.No ale media straszą, że w listopadzie 2020 był wysyp zgonów - tego jeszcze nie porównywałem.
Podstawowym powodem dla uznania za godziwe moralnie stosowania tych szczepionek jest to, że współdziałanie (bierna współpraca materialna) w złu aborcji, z której pochodzą wspomniane linie komórkowe, ze strony osób, które używają powstałych z nich szczepionek, jest odległe. Moralny obowiązek unikania takiej biernej współpracy materialnej nie jest wiążący, jeśli istnieje poważne zagrożenie, takie jak niepohamowane w inny sposób rozprzestrzenianie się groźnego patogenu: w tym przypadku pandemiczne rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2, który powoduje Covid-19.
Cytat: jwk w Grudnia 21, 2020, 19:47:44 pmNota Kongregacji Nauki Wiary na temat moralnej oceny stosowania niektórych szczepionek przeciw Covid-19 CytujPodstawowym powodem dla uznania za godziwe moralnie stosowania tych szczepionek jest to, że współdziałanie (bierna współpraca materialna) w złu aborcji, z której pochodzą wspomniane linie komórkowe, ze strony osób, które używają powstałych z nich szczepionek, jest odległe. Moralny obowiązek unikania takiej biernej współpracy materialnej nie jest wiążący, jeśli istnieje poważne zagrożenie, takie jak niepohamowane w inny sposób rozprzestrzenianie się groźnego patogenu: w tym przypadku pandemiczne rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2, który powoduje Covid-19. https://dorzeczy.pl/religia/165969/nota-kongregacji-nauki-wiary-na-temat-stosowania-szczepionek-przeciw-covid-19.htmlW przypadku szczepionek pochodzących z komórek abortowanych płodów ludzkich, widzimy ewidentną sprzeczność z katolicką doktryną, która bez cienia wątpliwości odrzuca aborcję jako poważne zło moralne wołające o pomstę do Nieba(patrz Katechizm Koscioła katolickiego paragrafy 2268 i 2270) oraz z praktyką stosowania szczepionek z abortowanych płodów ludzkich w sytuacjach wyjątkowych "nagłej potrzeby" w oparciu o odległą, bierną i materialną współpracę. Przekonanie, że takie szczepionki mogą być etycznie legalne ze względu na brak alternatywnego wyjścia, jest sprzeczne samo w sobie i nie może być zaakceptowane przez katolików.Biskup Atanazy Schneider
Nota Kongregacji Nauki Wiary na temat moralnej oceny stosowania niektórych szczepionek przeciw Covid-19 CytujPodstawowym powodem dla uznania za godziwe moralnie stosowania tych szczepionek jest to, że współdziałanie (bierna współpraca materialna) w złu aborcji, z której pochodzą wspomniane linie komórkowe, ze strony osób, które używają powstałych z nich szczepionek, jest odległe. Moralny obowiązek unikania takiej biernej współpracy materialnej nie jest wiążący, jeśli istnieje poważne zagrożenie, takie jak niepohamowane w inny sposób rozprzestrzenianie się groźnego patogenu: w tym przypadku pandemiczne rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2, który powoduje Covid-19. https://dorzeczy.pl/religia/165969/nota-kongregacji-nauki-wiary-na-temat-stosowania-szczepionek-przeciw-covid-19.html
Nie jeden tylko. To fragment oświadczenia podpisanego przez kilku biskupów, m.in. J.P. Lengę
. Ciekawe czy mydło z żydów jest już wystarczająco odległe czy jeszcze nie? Co kongregacja na to?
a nie że jest tak że robi sie aborcje aby było z czego zrobić szczepionkę, jak sie można było domyślać.