Forum Krzyż
Traditio => Summorum Pontificum => Wątek zaczęty przez: pjo w Sierpnia 18, 2009, 01:07:25 am
-
http://www.kkbids.episkopat.pl/anamnesis/58/Anamnesis58-2f%20str.28.pdf
...W wydaniu Mszału Rzymskiego promulgowanym przez sługę Bożego papieża Pawła VI Komunia wiernych następuje bezpośrednio po Komunii kapłana, stanowiąc w ten sposób jedną czynność, jest to forma inna od tej, jaka obowiązywała w wydaniu Mszału rzymskiego, który ukazał się w 1962 r., w którym to Komunia kapłana zostaje oddzielona od Komunii wiernych poprzez recytację Confiteor, poprzez modlitwy Misereatur, Indulgentiam, Agnus Dei oraz Domine, non sum dignus...
:-)))))))))))))))))
-
http://www.kkbids.episkopat.pl/anamnesis/58/Anamnesis58-2f%20str.28.pdf
...W wydaniu Mszału Rzymskiego promulgowanym przez sługę Bożego papieża Pawła VI Komunia wiernych następuje bezpośrednio po Komunii kapłana, stanowiąc w ten sposób jedną czynność, jest to forma inna od tej, jaka obowiązywała w wydaniu Mszału rzymskiego, który ukazał się w 1962 r., w którym to Komunia kapłana zostaje oddzielona od Komunii wiernych poprzez recytację Confiteor, poprzez modlitwy Misereatur, Indulgentiam, Agnus Dei oraz Domine, non sum dignus...
:-)))))))))))))))))
Co to za bzdury :)
-
Dobre ;D ;D ;D wot elastyczność ponad wszystko ;D
-
Co to za bzdury :)
Kolego Barcikowski, ustrój wam się nie podoba? ;-)))
-
Ufff - nareszcie w Bytomiu będziemy na legalu ;D i nikt nas nie postraszy artykułem w kronice vetus ordo ;D
A na serio to chyba tutaj czytałem, ze w parafii FSSP w Rzymie po przejściu Mgsra Camilla Pearla na emeryturę powrócono do III Confiteora (bo teraz już można)
-
czytałem, ze w parafii FSSP w Rzymie po przejściu Mgsra Camilla Pearla na emeryturę powrócono do III Confiteora (bo teraz już można)
Skoro w rzymskiej parafii personalnej FSSP powrócono do III Confiteor to idąc dalej tym samym tokiem : co takiego stoi na przeszkodzie ażeby przywrócić Msze św. z wystawionym Sanctissimum podczas całej mszy? :)
-
Wtedy by i taki "relikt" jak umbrakulum powrócił (na kazania)! :)
-
Skoro w rzymskiej parafii personalnej FSSP powrócono do III Confiteor to idąc dalej tym samym tokiem : co takiego stoi na przeszkodzie ażeby przywrócić Msze św. z wystawionym Sanctissimum podczas całej mszy?
Nie lubię się mieszać do tych tematów ale przez takie myślenie chyba zalegalizowano Komunię Św. na rękę, lepiej więc uważać.
-
Kurde, chyba na Piasku robimy coś nie tak - nie dość, że nie mamy III Confiteoru, to jeszcze Agnus Dei mamy nie między komunią kapłana a wiernych, ale wcześniej :)
-
czytałem, ze w parafii FSSP w Rzymie po przejściu Mgsra Camilla Pearla na emeryturę powrócono do III Confiteora (bo teraz już można)
Skoro w rzymskiej parafii personalnej FSSP powrócono do III Confiteor to idąc dalej tym samym tokiem : co takiego stoi na przeszkodzie ażeby przywrócić Msze św. z wystawionym Sanctissimum podczas całej mszy? :)
Na NLM kiedyś było zdjęcie z takiej Mszy obecnie odprawianej (za indultem ED).
-
Kurde, chyba na Piasku robimy coś nie tak - nie dość, że nie mamy III Confiteoru, to jeszcze Agnus Dei mamy nie między komunią kapłana a wiernych, ale wcześniej :)
Tak tak...ale to się pewnie zmieni niebawem... :)
-
czytałem, ze w parafii FSSP w Rzymie po przejściu Mgsra Camilla Pearla na emeryturę powrócono do III Confiteora (bo teraz już można)
Skoro w rzymskiej parafii personalnej FSSP powrócono do III Confiteor to idąc dalej tym samym tokiem : co takiego stoi na przeszkodzie ażeby przywrócić Msze św. z wystawionym Sanctissimum podczas całej mszy? :)
Rzym tez używa planeta plicata- a gdzie indziej tego się nie robi:)
-
Nie lubię się mieszać do tych tematów ale przez takie myślenie chyba zalegalizowano Komunię Św. na rękę, lepiej więc uważać.
Nie. Handkomunia to zalegalizowanie nadużycia liturgicznego - sposobu przyjmowania Komunii świętej, który był dawniej praktykowany w nieco innej formie, ale zanikł był w X-XI wieku. Handkomunia pojawiła się znowu w XVI wieku u protestantów i stamtąd zaczerpnęły ją w latach 50-tych ubiegłego stulecia radykalne ruchy "postępowe" w Kościele.
Natomiast "trzeci" Confiteor jest obrzędem, któy był we Mszy od niepamiętnych czasów i nawet po reformach rybryk przeprowadzonych przez bł. Jana XXIII nadal ma zastosowanie w niektórych Mszach świętych odprawianych podług KRR. Jest także obowiązkowy podczas obrzędu Komunii świętej poza Mszą świętą.
-
Miałem raczej na myśli mszę św. z wystawionym Najśw. Sakramentem. Do tematu III Confiteor nie lubię się mieszać właśnie dlatego, że niby został zniesiony ale jednak u wielu księży bywa. Czepiać się zacznę dopiero jak ktoś będzie argumentować: "Bo nie lubię Jana XXIII i nie obchodzi mnie, że coś wprowadził".
-
Jest także obowiązkowy podczas obrzędu Komunii świętej poza Mszą świętą.
I to na pewno jest ten 3 confiteor, a nie 1 lub 2 ;)
-
Wtedy by i taki "relikt" jak umbrakulum powrócił (na kazania)! :)
Szukając co to jest trafiłem na taki artykulik:
http://www.malinski.pl/?inc=a_focus&id=1646&gazeta=npa (http://www.malinski.pl/?inc=a_focus&id=1646&gazeta=npa)
[...] - ponieważ dałem sobie słowo, że niektórych duchownych nie komentuję ...
-
Ma Pan całkowitą rację - [ .... ]. :-X
( Też przeczytałem ten artykulik )
-
"Dla nas: ludzi posoborowych, tak jedno jak i drugie jest nonsensem." ks. Maliński - cyt. z artykuliku.
I to wyjaśnia sprawę. Jacy oni "logiczni"! Dziwne, że przez wieki całe liturgiści tego nonsensu nie zauważali.
-
Szczery człowiek z tego "X". Malińskiego....zawsze był szczery także kiedy "dzielił się radościami z pielgrzemyek" ze swoimi przyjaciółmi oficerami...
-
Szczery człowiek z tego "X". Malińskiego....zawsze był szczery także kiedy "dzielił się radościami z pielgrzemyek" ze swoimi przyjaciółmi oficerami...
ks. Maliński to zwykła d...elta jest :)
-
z artykuliku to jednak jest najlepsze:
Msza święta uobecnia nam Ostatnią Wieczerzę
-
z artykuliku to jednak jest najlepsze:
Msza święta uobecnia nam Ostatnią Wieczerzę
A nie jest tak?
-
z artykuliku to jednak jest najlepsze:
Msza święta uobecnia nam Ostatnią Wieczerzę
A nie jest tak?
Zawsze słyszałem, że Ofiarę Krzyżową.
-
Mnie natomiast ks. Maliński utwierdził w jednym: póki nie było dodatkowego, zbędnego mebla w prezbiterium, nie było problemu; teraz jak posługujący przechodzą za plecami kapłana, a przed tabernakulum, wygląda to (zwłaszcza po konsekracji) odrobinę dziwacznie.
-
Mnie natomiast ks. Maliński utwierdził w jednym: póki nie było dodatkowego, zbędnego mebla w prezbiterium, nie było problemu; teraz jak posługujący przechodzą za plecami kapłana, a przed tabernakulum, wygląda to (zwłaszcza po konsekracji) odrobinę dziwacznie.
Bo posoborowie jest jak socjalizm. Bohatersko walczy z problemami, które same sobie stwarza.
-
z artykuliku to jednak jest najlepsze:
Msza święta uobecnia nam Ostatnią Wieczerzę
A nie jest tak?
Zawsze słyszałem, że Ofiarę Krzyżową.
Nie tylko. Msza święta uobecnia Ofiarę Krzyżową, z którą jest nierozerwalnie związana Ostatnia Wieczerza. Błędem byłoby, gdyby napisał, że uobecnia TYLKO Ostatnią Wieczerzę. Wypowiedź IMHO niefortunna, ale niekoniecznie błędna.
Mnie natomiast ks. Maliński utwierdził w jednym: póki nie było dodatkowego, zbędnego mebla w prezbiterium, nie było problemu; teraz jak posługujący przechodzą za plecami kapłana, a przed tabernakulum, wygląda to (zwłaszcza po konsekracji) odrobinę dziwacznie.
Tylko, że problemem nie jest obecność ołtarza. Przecież dawniej ministranci potrafili służyć do Mszy np. w kościele św. Wawrzyńca w Norymberdze http://www.kunstunterricht.de/material/vtuempling/dom/O_INNEN2.JPG czy choćby w kościele św. Elżbiety we Wrocławiu http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/El%C5%BCbieta._Sakramentarium.JPG
Proszę pamiętać, że umieszczanie tabernakulum w głównym ołtarzu to dość późny pomysł.
-
z artykuliku to jednak jest najlepsze:
Msza święta uobecnia nam Ostatnią Wieczerzę
A nie jest tak?
Nie jest.
Ostatnie Wieczerza, JAK KAŻDA MSZA SWIĘTA uobecniała Ofiarę Krzyżową.
Zgodzi się pan ze mną, że podczas Ostatniej Wieczerzy doszło do podwójnej konsekracji ergo złożenia Ofiary ergo ŚMIERCI Pana Jezusa na Krzyżu?