Ten wątek to regularna szurlandia. Potwierdza się moja stara hipoteza, że użytkownicy forów występujący pod nazwiskami (choć mogą używać nicków), to najbardziej specyficzna grupa ludzi.
Cytat: Piotr Wenecki w Listopada 20, 2017, 22:17:52 pm„Nie wyobrażam sobie liturgii chrześcijańskiej, która nie byłaby równocześnie ofiarą i ucztą”.wPolityce Debata Paweł Milcarek - Zbigniew Nosowski: Sobór zmiany, sobór ciągłości. "Spełnienie wielkich obietnic jest jeszcze przed nami"A czy Pan dr P.M. nie ma racji tutaj? Co prawda, liturgia to szersze słowo bo nie tylko Msza św., ale też i liturgia godzin i inne, ale w odniesieniu do Mszy św. ma rację.
„Nie wyobrażam sobie liturgii chrześcijańskiej, która nie byłaby równocześnie ofiarą i ucztą”.wPolityce Debata Paweł Milcarek - Zbigniew Nosowski: Sobór zmiany, sobór ciągłości. "Spełnienie wielkich obietnic jest jeszcze przed nami"
co to za uczta, przy której, po tak wielu rytualnych czynnościach, dostaje się tak niewielką potrawę?
1382 Msza święta jest równocześnie i nierozdzielnie pamiątką ofiarną, w której przedłuża się ofiara Krzyża, i świętą ucztą Komunii w Ciele i Krwi Pana. Sprawowanie Ofiary eucharystycznej jest nastawione na wewnętrzne zjednoczenie wiernych z Chrystusem przez Komunię. Przystępować do Komunii świętej oznacza przyjmować samego Chrystusa, który ofiarował się za nas.
Zauważmy wreszcie, że w liturgii św. Jana Chryzostoma i św. Bazylego aspekt „uczty” i „wieczerzy” jest wyraźnie podporządkowany aspektowi ofiary, podobnie jak we Mszy Rzymskiej.
W Institutio generalis znajduje się wiele określeń Mszy: są one do przyjęcia relatywnie, ale kiedy używa się ich w oderwaniu i bezwzględnie, jak to ma miejsce, należy je odrzucić. Oto niektóre z nich:akcja Chrystusa i Ludu Bożego,uczta Pańska albo Msza,uczta paschalna,(...)