To nie jest moje prywatne stanowisko, tylko tak naucza Kościół. Gdyby było inaczej, to każdy biskup mógłby opracować własny ryt święceń i następnie stwierdzić jego ważność.
Mimo wszystko wydaje mi się, że do ważności sakramentu kapłaństwa (i małżeństwa takoż) niezbędna jest również odpowiednia intencja przyjmującego sakrament.
Rzym wypowiedział się jednoznacznie (...)
Chyba trochę Pan zaszalał z tym "nauczaniém Kościoła".
@RichelieuW przypadku święceń intencja przyjmującego nie ma znaczenia? Tzn. że można np. na siłę kogoś wyświęcić? Wydaje się to niemożliwe.
To Ci z IDP i innych Instytutów powstałych w późniejszych latach i Ci nowusowi co przeszli do FSSPX też mają wypaczoną ideę kapłaństwa.
O INSTYTUCIEInstytut Dobrego Pasterza, którego powołanie było osobistą wolą Ojca Świętego Benedykta XVI, jest wspólnotą życia apostolskiego, mającą za swój szczególny charyzmat duszpasterstwo, którego źródłem jest liturgia rzymska w jej czcigodnym klasycznym rycie. Tę właśnie „nadzwyczajną formę rytu rzymskiego” papież jak „ojciec rodziny, który ze swego skarbca wydobywa rzeczy nowe i stare” (Mt 13,52) ponownie ukazał Kościołowi jako skarb prawdziwej Tradycji w Motu proprio Summorum Pontificum.Instytut Dobrego Pasterza, jak ufamy, powstał z autentycznego wezwania Ducha Świętego i nie jest celem sam w sobie, ale jako taki jest służebnym narzędziem Kościoła katolickiego w dziele Nowej Ewangelizacji wszędzie tam, gdzie zostanie posłany.Kapłani Instytutu Dobrego Pasterza pomagają biskupom w wypełnianiu ich apostolskiej misji. W sposób szczególny troszczą się, jako prawdziwi cooperatores veritatis, o czystość wiary przekazywanej wiernym, zwłaszcza tym przywiązanym do tradycyjnych form modlitwy i pobożności. Posługę tę, Instytut Dobrego Pasterza wypełnia nade wszystko poprzez solidną formację kapłańską opartą na klasycznych wzorcach duchowości, dyscypliny i ascetyki kapłańskiej, ze szczególnym umiłowaniem liturgii rzymskiej w rycie klasycznym, który to ryt „jest rytem własnym i wyłącznym” Instytutu.Decyzją Ojca Świętego Franciszka Instytut Dobrego Pasterza wraz z innymi zgromadzeniami podlegającymi do tej pory Papieskiej Komisji ECCLESIA DEI, od stycznia 2019 roku podlega bezpośrednio Kongregacji Nauki Wiary, której prefektem jest J. Em. ks. kardynał Luis Francisco Ladaria Ferrer SJ.
Cała reszta towarzystwa pseudotradycjonalistów NIE JEST OBIEKTYWNIE (jako instytucja) dziełem Kościoła Katolickiego ...
heretyckim, bluźnierczym i kłamliwym
że reszta Kościoła to pseudotradycjonalizm
Twierdzi się, że "ryt klasyczny jest wyrazem pobożności TEJ grupy wiernych", co jest obiektywnym kłamstwem i herezją materialną.
Czy jakiekolwiek święcenia pozostały bez rozstrzygnięcia papieskiego? Czy Stolica Apostolska pozostawiła nam wolność interpretacji w kwestii jakichkolwiek świeceń?
Pierwsze kłamstwo polega na tym, że twierdzi się, że do czytania Mszy Katolickiej potrzebne są indulty.
Caput 60: De sacerdotibus qui forte voluerint in monasterio habitareSi quis de ordine sacerdotum in monasterio se suscipi rogaverit, non quidem citius ei adsentiatur. Tamen, si omnimo persteterit in hac supplicatione, sciat se omnem regulæ disciplinam servaturum, nec aliquid ei relaxabitur, ut sicut scriptum est: Amice, ad quod venisti? Concedatur ei tamen post abbatem stare et benedicere aut missas tenere, si tamen iusserit ei abbas. Sin alias, ullatenus aliqua præsumat, sciens se disciplinæ regulari subditum, et magis humilitatis exempla omnibus det. Et si forte ordinationis aut alicuius rei causa fuerit in monasterio, illum locum adtendat quando ingressus est in monasterio, non illum qui ei pro reverentia sacerdotii concessus est. Clericorum autem si quis eodem desiderio monasterio sociari voluerit, loco mediocri conlocentur; et ipsi tamen si promittunt de observatione regulæ vel propria stabilitate.
heretyckim, bluźnierczym i kłamliwym dokumencie Ecclesia Dei
Czy mozemy się pozbyć z forum intelektualnych impotentów i prowokatorów?Cytuj heretyckim, bluźnierczym i kłamliwym dokumencie Ecclesia DeiChciałbym dowiedzieć się, jaką to herezję i jakie bluźnierstwo ten dokument zawiera. Czas start - niech mówiący te słowa udowodni, że nie jest nie potrafiącym czytać ze zrozumieniem, a rzucającym wielkie slowa na wiatr...
Cytuj heretyckim, bluźnierczym i kłamliwym dokumencie Ecclesia Dei[...] Czas start [...]
b) Velimus praeterea, et theologos viros et alios scientiarum ecclesiasticarum peritos admonere, ut et eorum sententia hisce in adiunctis exquiratur. Amplitudo, enim, et altitudo praeceptorum Concilii Vaticani II renovatum postulant investigationis studium, quo Concilii perpetuitas una cum Traditione omnino illustretur, in iis potissimum doctrinae partibus, quae, cum fortasse novae sint, nondum bene a quibusdam Ecclesiae portionibus intellectae sunt.
Neque enim Petri successoribus Spiritus Sanctus promissus est, ut eo revelante novam doctrinam patefacerent, sed ut eo assistente traditam per Apostolos revelationem seu fidei depositum sancte custodirent et fideliter exponerent.
4. Huius autem schismatici actus radix dignosci potest in ipsa aliqua imperfecta et pugnanti sibi notione Traditionis: imperfecta, quandoquidem non satis respicit indolem vivam eiusdem Traditionis, quae - uti clarissime docet Concilium Vaticanum Secundum - “est ab Apostolis . . . sub assistentia Spiritus Sancti in Ecclesia proficit: crescit enim tam rerum quam verborum traditorum perceptio, tum ex contemplatione et studio credentium, qui ea conferunt in corde suo, tum ex intima spiritualium rerum quam experiuntur intelligentia, tum ex praeconio eorum qui cum episcopatus successione charisma veritatis certum acceperunt” (Dei Verbum, 8. Cfr. CONC. OEC. VAT. I Const. Dei Filius, cap. 4: DENZ.-SCHÖNM. 3020).Sed omnino discors est pugnans Traditionis notio quae universali Ecclesiae Magisterio opponitur, quod quidem pertinet ad Romanum Episcopum Episcoporumque coetum. Nemo profecto traditioni fidelis haberi potest qui ligamina nempe recidit ac vincula ab eo cui Christus ipsa in persona Apostoli Petri, ministerium commisit unitatis in Ecclesiam suam (Cfr. Matth. 16, 18; Luc. 10, 16; CONC. OEC. VAT. I Const. Pastor Aeternus, cap. 3: DENZ.-SCHÖNM. 3060).
Sacrosancta oecumenica et generalis Tridentina Synodus, in Spiritu Sancto legitime congregata, ... hoc sibi perpetuo ante oculos proponens, ut sublatis erroribus puritas ipsa Evangelii in Ecclesia conservetur, quod promissum ante per Prophetas in Scripturis sanctis Dominus noster Iesus Christus Dei Filius proprio ore primum promulgavit, deinde per suos Apostolos tamquam fontem omnis et salutaris veritatis et morum disciplinae omni creaturae praedicari iussit; perspiciensque, hanc veritatem et disciplinam contineri in libris scriptis et sine scripto traditionibus, quae ab ipsius Christi ore ab Apostolis acceptae, aut ab ipsis Apostolis Spiritu Sancto dictante quasi per manus traditae ad nos usque pervenerunt, orthodoxorum Patrum exempla secuta, omnes libros tam Veteris quam Novi Testamenti, cum utriusque unus Deus sit auctor, nec non traditiones ipsas, tum ad fidem, tum ad mores pertinentes, tamquam vel oretenus a Christo, vel a Spiritu Sancto dictatas et continua successione in Ecclesia catholica conservatas, pari pietatis affectu ac reverentia suscipit et veneratur.
Christi enim Ecclesia, sedula depositorum apud se dogmatum custos et vindex, nihil in his umquam permutat, nihil minuit, nihil addit, sed omni industria vetera fideliter sapienterque tractando si qua antiquitus informata sunt, et Patrum fides sevit, ita limare, expolire studet, ut prisca illa caelestis doctrinae dogmata accipiant evidentiam, lucem, distinctionen, sed retineant plenitudinem, integritatem, proprietatem, ac in suo tantum genere crescant, in eodem scilicet dogmate, eodem sensu eademque sententia.
Cytat: DarPius w Października 10, 2021, 20:30:19 pmPierwsze kłamstwo polega na tym, że twierdzi się, że do czytania Mszy Katolickiej potrzebne są indulty. To żadné kłamstwo, że do odprawiania Mszy potrzeba zezwolenia, bo tak jest w Zakonie [...]
Więc: albo Pius IX się mylił, albo Jan Paweł II się mylił.
(Post)modernista Panu odpowie: obaj mieli rację, żaden się nie mylił. Każdy z nich mówił prawdę, jaka była właściwa w swoim czasie. To co było prawdziwe i słuszne za Piusa IX wymagało już modyfikacji za Jana Pawła II.
Pan żałuje róż, gdy płoną lasy. Można poświęcić mnóstwo energii na wynajdowanie sprzeczności między przed- i posoborowymi dokumentami, i to jest tragiczne, że takie sprzeczności istnieją. Ale o wiele większą tragedią jest to, że istnienie takich sprzeczności przestaje komukolwiek przeszkadzać.
Cytat: DarPius w Października 30, 2021, 14:44:04 pmWięc: albo Pius IX się mylił, albo Jan Paweł II się mylił.(Post)modernista Panu odpowie: obaj mieli rację, żaden się nie mylił.
1. Dlaczego w "Ecclesia Dei" jest zawarta herezja materialna?IOANNIS PAULI II, SUMMI PONTIFICIS, ECCLESIA DEIhttps://www.vatican.va/content/john-paul-ii/la/motu_proprio/documents/hf_jp-ii_motu-proprio_02071988_ecclesia-dei.htmlPunkt 5bCytujb) Velimus praeterea, et theologos viros et alios scientiarum ecclesiasticarum peritos admonere, ut et eorum sententia hisce in adiunctis exquiratur. Amplitudo, enim, et altitudo praeceptorum Concilii Vaticani II renovatum postulant investigationis studium, quo Concilii perpetuitas una cum Traditione omnino illustretur, in iis potissimum doctrinae partibus, quae, cum fortasse novae sint, nondum bene a quibusdam Ecclesiae portionibus intellectae sunt.To, co napisał (lub tylko podpisał) papież Jan Paweł II, sprzeciwia się (obiektywnie) temu, co zostało DOGMATYCZNIE ustanowione w "Pastor aeternus"https://www.vatican.va/content/pius-ix/la/documents/constitutio-dogmatica-pastor-aeternus-18-iulii-1870.htmlCytujNeque enim Petri successoribus Spiritus Sanctus promissus est, ut eo revelante novam doctrinam patefacerent, sed ut eo assistente traditam per Apostolos revelationem seu fidei depositum sancte custodirent et fideliter exponerent.Więc: albo Pius IX się mylił, albo Jan Paweł II się mylił.Pius IX stwierdza (dogmatycznie), że Ducha Świętego nie ma przy papieżu, który głosi nowe nauki, natomiast Jan Paweł II stwierdza, że arcybiskup Lefebvre i jemu podobni nie zrozumieli nowych nauk vaticanum secundum. Wszyscy "zwolennicy" SVII twierdzą, że SVII nic nowego nie naucza. Jan Paweł II mówi tu wyraźnie o nowych naukach.
Pius IX stwierdza (dogmatycznie), że Ducha Świętego nie ma przy papieżu, który głosi nowe nauki,
My mówimy tutaj o hierarchiczności od Boga w dół. I z tego tytułu wychodzi, że NOM takiej jurysdykcji nie ma, tylko zaaprobowane Ryty na synodach dogmatycznych z asystą Ducha Świętego - a takowym, jak Panu wiadomo był Trydent a nie SVII.