Pan Paweł Milcarek podaje w swoim artykule tylko tyle: „Czy … powinniśmy wnioskować, że należało zachować to wszystko bez zmiany? Sobór odpowiedział na to przecząco, z umiarem i roztropnością. Coś należało zreformować i odnaleźć”[1].... i jako źródło podaje: [1] “Itinéraires” n. 95, lipiec-sierpień 1965, ss. 78-79 (cyt. Mgr Marcel Lefebvre, Un éveque parle, 1974, s. 57nn).A to dalej w cytacie skąd jest? Może Pan Fons_Blaudi będzie w stanie coś nam tu dopowiedzieć, jaki ten cytat faktycznie był.
Cytat: Anna M w Marca 15, 2015, 13:22:16 pmPan Paweł Milcarek podaje w swoim artykule tylko tyle: „Czy … powinniśmy wnioskować, że należało zachować to wszystko bez zmiany? Sobór odpowiedział na to przecząco, z umiarem i roztropnością. Coś należało zreformować i odnaleźć”[1].... i jako źródło podaje: [1] “Itinéraires” n. 95, lipiec-sierpień 1965, ss. 78-79 (cyt. Mgr Marcel Lefebvre, Un éveque parle, 1974, s. 57nn).A to dalej w cytacie skąd jest? Może Pan Fons_Blaudi będzie w stanie coś nam tu dopowiedzieć, jaki ten cytat faktycznie był.Jaki by ten cytat nie był, to trzeba ponadto pamiętać że wypowiadany był z perspektywy roku 1965 - a więc z perspektywy w której wydawało się, że ryt 65 to ostateczna wersja reform i z której wydawać się mogło, że za wprowadzonymi zmianami nie kryją się złe intencje. No i wreszcie - jak to się mówi - tylko krowa nie zmienia poglądów
z perspektywy roku 1965 - a więc z perspektywy w której wydawało się, że ryt 65 to ostateczna wersja reform i z której wydawać się mogło, że za wprowadzonymi zmianami nie kryją się złe intencje.
Realizacja wytycznych Konstytucji o liturgii świętej "Sacrosanctum concilium" z 4 grudnia 1963 r. została zawarta w Mszale Rzymskim z 1965 r. Wprowadzone wówczas zmiany odebrane zostały bardzo pozytywnie przez cały katolicki świat i gdyby na nich poprzestano, Kościół nie stałby się świadkiem bolesnego rozdarcia, ofiarą nietolerancyjnej rewolucji niszczącej sacrum, odkształcającej tożsamość katolicyzmu
A. Reforma rytu Sw Piusa V której chciał Sobór. Wszystkie zmiany, których życzył sobie Sobór objęte były reformą mszału i zrealizowane w jego edycji z 1965r. Tym sposobem wprowadzony był do liturgii język narodowy (za wyjątkiem Offertorium i Kanonu), zniesione "modlitwy u stóp ołtarza" (na początku Mszy sw) oraz czytanie "Ostatniej ewangelii".
Czy ta Msza była sprawowana ,,versus populum"?
Interesujące, że z Mszału wydarto stronę gdzie powinna być bulla Piusa V a wklejono jakąś wydrukowaną (druk słabej jakości) instrukcję, jak przypuszczam - legitymizującą NOM, niestety wnioskuję to tylko na podstawie pojedynczych słów tekstu, większość tej karty jest oddarta i pozostał tylko kikut z resztkami słów.