(1) Wyjątek z Liber Diurnus Romanorum Pontificum. Przysięgę tę złożyli "papieże": Jan XXIII i Paweł VI. Następnie pozwolono jej pójść w zapomnieniehttp://www.ultramontes.pl/posoborowi_wstep.htm
Cytat: giuseppefull w Listopada 09, 2013, 23:59:58 pm(1) Wyjątek z Liber Diurnus Romanorum Pontificum. Przysięgę tę złożyli "papieże": Jan XXIII i Paweł VI. Następnie pozwolono jej pójść w zapomnieniehttp://www.ultramontes.pl/posoborowi_wstep.htmDowodzić użycia przysięgi papieskiej w czasach nowożytnych na podstawie datowanej najdalej na X wiek kompilacji pt. „Liber Diurnus Romanorum Pontificum” to tak, jakby dowodzić powszechności dawnej celebracji versus populum na podstawie rubryk Mszału trydenckiego (co zresztą z upodobaniem czynili przekursorzy reform liturgicznych). Nie wszystko, co podaje do wierzenia serwis Ultra Montes, posiada walor nieomylności.
Cytat: jp7 w Listopada 09, 2013, 18:16:11 pmCzy Papież jest związany przepisami dyscyplinarnymi wydanymi przez poprzednika?Kto orzekł że przepisy dotyczące wiary i obyczajów są przepisami dyscyplinarnymi?
Czy Papież jest związany przepisami dyscyplinarnymi wydanymi przez poprzednika?
Był i to z kilku powodów. Jeden to taki że składał Przysięgę antymodernistyczną. drugi ze składał Trydenckie Wyznanie Wiary, gdzie też zobowiązał się do strzeżenia oraz zachowania wszystkich orzeczeń, encyklik, kanonów i soborów.
Trzeci powód to dogmat o nieomylności orzeczeń KK co do wiary i obyczajów. Zarówno Syllabus Errorum, jak Quanta Cura oraz Pascendi i wiele innych ważnych orzeczeń, miały klauzulę ex cathedra.
Cytat: jp7 w Listopada 09, 2013, 18:16:11 pmQou Pirmum jest przepisem dyscyplinarnym dotyczącej wyłącznie obrządku łacińskiego, w dodatku nie dotyczącym "legalnych rytów" czyli takich, co mogą się poszczycić "tradycyjnością". Czy przypadkiem nie stosuje tu Pan niczym nieuprawnionej degradacji woli Kościoła wyłożonej w Jego nieomylnych postanowieniach?
Qou Pirmum jest przepisem dyscyplinarnym dotyczącej wyłącznie obrządku łacińskiego, w dodatku nie dotyczącym "legalnych rytów" czyli takich, co mogą się poszczycić "tradycyjnością".
Skąd ta informacja( źródło)?
Cytat: jp7 w Listopada 09, 2013, 18:16:11 pm Przysięga antymodernistyczna nie zawiera nic o "nic nowego tworzyć". Podobnie nic takiego nie ma w Trydenckim Wyznaniu Wiary. Zatem - twierdzenie: Papież Paweł VI przysięga,ł że nic nowego nie będzie tworzył.''Kościół brzydzi się wszelką nowością''. Grzegorz XVI Encyklika Mirari vos.
Przysięga antymodernistyczna nie zawiera nic o "nic nowego tworzyć". Podobnie nic takiego nie ma w Trydenckim Wyznaniu Wiary. Zatem - twierdzenie: Papież Paweł VI przysięga,ł że nic nowego nie będzie tworzył.
Cytat: jp7 w Listopada 09, 2013, 18:16:11 pm skąd Pan wie, że to nie jawna interwencja Ducha św. skłoniła Papieża aby zgodził się na "wymuszone" zmiany? Objawienie jakieś pan miał?Duch Św sam sobie nie będzie zaprzeczał. W tym momencie niech Pan udowodni, że orzeczenia Bulli Quo Primum i XXII Sesji soboru Trydenckiego nie powstały z natchnienia Ducha Świętego?
skąd Pan wie, że to nie jawna interwencja Ducha św. skłoniła Papieża aby zgodził się na "wymuszone" zmiany? Objawienie jakieś pan miał?
Zważywszy na to, co zostało udowodnione przez wybitnych teologów, oraz mając w świadomości nieomylność orzeczeń Magisterium KK, Pańskiej opinii nie podzielam. Jeden i ten sam Kościół nie może nauczać sprzeczności, bo staje się śmieszny.
"Jest bezprawiem" - to przepis dotyczący prawa, czyli dyscyplinarny.
Cytat: giuseppefull w Listopada 09, 2013, 23:59:58 pmBył i to z kilku powodów. Jeden to taki że składał Przysięgę antymodernistyczną. drugi ze składał Trydenckie Wyznanie Wiary, gdzie też zobowiązał się do strzeżenia oraz zachowania wszystkich orzeczeń, encyklik, kanonów i soborów.Łącznie z nauczaniem Soboru Watykańskiego II. Strzela pan sobie w kolano..
CytujSyllabus Errorum, jak Quanta Cura oraz Pascendi i wiele innych ważnych orzeczeń, miały klauzulę ex cathedra.Nie miały. Były powszechnie przyjmowane jako MOU.
Syllabus Errorum, jak Quanta Cura oraz Pascendi i wiele innych ważnych orzeczeń, miały klauzulę ex cathedra.
Quo primum tempore jest przepisem DYSCYPLINARNYM.
Leon XIII nie składał. Jan XXIII nie składał, Paweł VI nie składał (dokumentacja wideo)
Cytuj''Kościół brzydzi się wszelką nowością''. Grzegorz XVI Encyklika Mirari vos.Nie na temat.
''Kościół brzydzi się wszelką nowością''. Grzegorz XVI Encyklika Mirari vos.
CytujDuch Św sam sobie nie będzie zaprzeczał. W tym momencie niech Pan udowodni, że orzeczenia Bulli Quo Primum i XXII Sesji Soboru Trydenckiego nie powstały z natchnienia Ducha Świętego?Jakie "orzeczenie Quo primum"
Duch Św sam sobie nie będzie zaprzeczał. W tym momencie niech Pan udowodni, że orzeczenia Bulli Quo Primum i XXII Sesji Soboru Trydenckiego nie powstały z natchnienia Ducha Świętego?
[wklejanie czegokolwiek obok tematu to nie metoda dyskusji]
A co "zostało udowodnione"?
http://storico.radiovaticana.org/pol/storico/2009-09/313882_holandia_konferencja_o_kard_j_willebrandsie.html
Cytat: giuseppefull w Listopada 09, 2013, 23:59:58 pmCytat: jp7 w Listopada 09, 2013, 18:16:11 pmCzy Papież jest związany przepisami dyscyplinarnymi wydanymi przez poprzednika?Kto orzekł że przepisy dotyczące wiary i obyczajów są przepisami dyscyplinarnymi?"Jest bezprawiem" - to przepis dotyczący prawa, czyli dyscyplinarny.
Pan w kółko Macieju. Encyklika jako całość jest orzeczeniem dotyczącym wiary i obyczajów.
Ojcowie V2 i reform posoborowych Przysięgę antymodernistyczna i Trydenckie Wyznanie Wiary składali daleko przed ich powstaniem.
Dlaczego Pan wprowadza w błąd innych użytkowników?
Rygor karny nie jest najważniejszym składnikiem tego orzeczenia dotyczącego Ofiary Mszy Świętej a więc wiary i obyczajów.
ks. Rama Coomaraswamy twierdził co innego. Gdzie jest dokumentacja wideo? Urywki na yudupie?
[qute]Jakie "orzeczenie Quo primum"
Zbywanie byle czym też.
Cytat: jp7 w Listopada 10, 2013, 21:38:22 pmA co "zostało udowodnione"?Konwersja http://storico.radiovaticana.org/pol/storico/2009-09/313882_holandia_konferencja_o_kard_j_willebrandsie.html
"Wkrótce po Soborze Watykańskim rozpoczęła się pomiędzy teologami i kanonistami katolickimi dyskusja, jaką powagę dogmatyczną posiada tzw. Syllabus complectens praecipuos nostraeaetatis errores..., wydany przez papieża Piusa IX wraz z encykliką Quanta cura (z dnia 8 grudnia 1864 r.) Wygłoszono różne zdania co do powagi tego dokumentu, przytaczano na poparcie twierdzeń różne racje, poddawano ścisłej analizie warunki określenia ex cathedra, wyliczone przez Sobór Watykański." - jeśli "zaczęto dyskusję", to znaczy, że nieomylność dokumentu nie jest oczywista. Inna sprawa, że wskazał Pan szereg różnych dokumentów - pisząc o wszystkich, że są ex-cathedra - a udowadnia Pan (kiepsko, bo to tylko opinia teologiczna) - co do jednego.
Nie ma Pan pojęcia co Pan cytuje. Jeśli w tekście stoi: "Wkrótce po Soborze Watykańskim rozpoczęła się pomiędzy teologami i kanonistami katolickimi dyskusja, jaką powagę dogmatyczną posiada tzw. Syllabus complectens praecipuos nostraeaetatis errores..., wydany przez papieża Piusa IX wraz z encykliką Quanta cura (z dnia 8 grudnia 1864 r.) Wygłoszono różne zdania co do powagi tego dokumentu, przytaczano na poparcie twierdzeń różne racje, poddawano ścisłej analizie warunki określenia ex cathedra, wyliczone przez Sobór Watykański." - jeśli "zaczęto dyskusję", to znaczy, że nieomylność dokumentu nie jest oczywista. Inna sprawa, że wskazał Pan szereg różnych dokumentów - pisząc o wszystkich, że są ex-cathedra - a udowadnia Pan (kiepsko, bo to tylko opinia teologiczna) - co do jednego."Argumenty" Pana zwykle nie są warte więcej wysiłku. Zwłaszcza, że używa Pan bezrefleksyjnie [kopiuj-wklej] nawet nie patrząc czy to na temat.
Myślałem, że zadał Pan sobie trud, by przeczytać zaklinowany artykuł? Ja w przeciwieństwie do Pana, nie skłaniam się do tego, aby bazować na własnych przemyśleniach teologicznych dotyczących wiary z tego tytułu, że jako świecki nie mam ani kompetencji, ani ochoty na coś takiego. Orzeczenie to orzeczenie. Bulla czy Konstytucja są orzeczeniami bez rozdrabniania na to, co jest przepisem dyscyplinarnym a co w nich instruktarzem dotyczącym sprawowania katolickiego kultu Boga. Opieram się na opinii kompetentnych osób podpierających się Katechizmem i orzecznictwem Magisterium. Pan własnymi silami nie jest w stanie czegokolwiek dowieść sensownie. Jeżeli uwierzyłem tym, którzy odrzucili V2 pozostając w zgodzie z wcześniej obowiązującą nauką którą zachowali bez zmian, to wybaczy Pan, ale mam prawo twierdzić, że w zaistniałej sytuacji wszelkie zabiegi autorów nowinek w Kościele, dowodzących słuszności ich posoborowego porządku, wyglądają na matactwo.
Panie giuseppefull - a jaka jest dla wiernego różnica pomiędzy MOU magisterum a uroczystym Ex-cathedra? Bo IMHO oba są nieomylne - - różnica taka, że przeczenie MOU jest herezją materialną, a nauczaniu uroczystemu - zwykle formalną.
Jest prawie niemożliwe, aby katolicy, którzy społem z heretykami lub schizmatykami uczestniczą w jakimkolwiek akcie kultu, warci byli usprawiedliwienia od tego pożałowania godnego przestępstwa.Benedykt XIV, 1748, De Synodo, księga VI, rozdział 5, Art. 2W pewnych specjalnych okolicznościach, takich jak zapowiedziane modły “o jedność” oraz na zebraniach ekumenicznych, dopuszczalne jest, a nawet pożądane zespolenie katolików z braćmi odłączonymi w modlitwie. Taka wspólna prośba jest zapewne nader skutecznym środkiem uproszenia łaski jedności Sobór Watykański Drugi, Dekret o ekumenizmie, Nr 8