Kalistrat:
1) Wielu zafascynowanych objawieniami prywatnymi zdaje się mieć poglądy takie: "trzeba się modlić do Niepokalanego Serca Maryi, bo taka modlitwa jest bardzo skuteczna przynosi więcej łask itp." A co Pan powie o wschodnich katolikach, w których pobożności jest Maryja a nie ma expressis verbis Niepokalanego Serca Maryi? Oni są gorsi? A może medalik - skoro tyle z nim związanych łask, to czy nie lepiej zdjąć krzyżyk i mieć medalik? A kwestia wyboru szkaplerza - czy lepiej karmelitański, czy raczej szkaplerz św. Trójcy albo pasjonistów, które są mniej popularne?
A dlaczego z tym pierwszym ma się wiązać "więcej łask"?
A Różańca odmawiać nie trzeba. Ja osobiście odmawiam zamiast tego modlitwę Jezusową. Tak samo całe rzesze świętych nie odmawiały różańca. Poza tym sami Państwo widzą, że mają problemy z odróżnieniem objawienia od Objawienia.
Modlitwa Ojcze nasz ma pochodzenie ewangeliczne, o Fatimie Ewangelia nie wspomina.2)Poparzcie Państwo - z jednej strony ciągle wynajdują Państwo argumenty dlaczego Soboru Watykańskiego II nie trzeba słuchać, pojawiają się argumenty, że to był sobór tylko pastoralny itp,
a z drugiej strony Państwo traktują objawienia fatimskie, jak coś nieomylnego. Dla mnie jest to niepojęte!Ad 1.
Nie odmawia pan Św. Różańca to tym samym jest pan w wielkim błędzie, proszę poczytać "Traktat o Prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny"(tam Św. Ludwik wyjaśnia jak wielką wartość i MOC ma Św. Różaniec i Ave Maria i mówi min. o takich ludziach co wolą odmawiać tylko Ojcze Nasz...POLECAM), oczywiście nie trzeba odmawiać ale, tacy święci jak Św. Dominik, Św. Ludwik de Montfort, Św. Józef Sebastian Pelczar. bł. Alan de Rupe, Leon XIII, Św. Pius V, Św. Franciszek Salezy, i wielu bardzo wielu świętych i świątobliwych zalecało wręcz nalegało aby odmawiać Św. Różaniec, więc jest pan w błędzie z twierdzeniem że Odmawia Pan Ojcze Nasz zamiast Św. Różańca, bo w Św. Różańcu jest modlitwa Pańska i to że Matka Boża Przenajświętsza zalecała odmawiać Św. Różaniec w objawieniu w Fatimie ma pochodzenie i powiązanie pośrednie z Ewangelią bo 3 części św. Różańca wyrażają Życie, śmierć i Zmartwychwstanie Zbawiciela, św. Różaniec jest najkrótszym streszczeniem Ewangelii św. a tak głębokim że nawet pan o tym nie wie, a szkoda.......proszę się zainteresować Św. Różańcem bo warto, i proszę aby pan nie brał mojej wypowiedzi jako naskakującej na pana.
Co do szkaplerzy to jakie łaski są z danego szkaplerza i jakie odpusty to jest dogłębnie wyjaśnione, np. Szkaplerz Karmelitański ma większe obietnice od innych
Tak na koniec to Św. Alfons Liguori nosił wszystkie dostępne szkaplerze !
Poniżej linki o Św. Różańcu:
http://www.ultramontes.pl/rosarium.htm
http://www.ultramontes.pl/O_Rozancu.htmhttp://www.ultramontes.pl/liguori_o_rozancu.htm to POLECAM wszystkim http://www.ultramontes.pl/fanfani_pl_ii.htmAd 2.
Tu pan taką gapę napisał że się przykro zrobiło :
"a z drugiej strony Państwo traktują objawienia fatimskie,
jak coś nieomylnego. Dla mnie jest to niepojęte!"
Twierdzi pan w tym zdaniu pośrednio że Objawienia Fatimskie są omylne czyli tym samym
że Matka Boża Przenajświętsza Kłamała (lub co jest poniżej kościół potwierdził coś co nie przeczy prawdom Objawionym a co zawierało błędy), przeczy pan że kościół zbadał objawienia podał je wiernym z błędami, oczywiście nie ma obowiązku w nie wierzyć ale pan neguje tu prawowierność tego objawienia więc Pius XI papież się pomylił zatwierdzają to Objawienie !
WYJAŚNIENIE PONIŻEJ :
ROZPRAWA O CZYŚĆCU.
ŚWIĘTEJ KATARZYNY Z GENUI
z Trzeciego Zakonu świętego Franciszka Serafickiego
1447-1510
Z języka włoskiego przetłumaczył, wstępem i objaśnieniami zaopatrzył
O. Dr Ambroży Maria Lubik O. F. M.
Imprimatur.
Z Kurii Administracji Apostolskiej Dolnego Śląska
Wrocław, dnia 5.8.1947.
Ks. Karol Milik, Administrator Apostolski
Objawienia prywatne.
Rozprawa o czyśćcu jest utrwaleniem tego, co Bóg św. Katarzynie objawił. Pytamy się zatem, czym takie objawienie jest i do czego zobowiązuje wiernych.
Rozróżniamy objawienie Boże publiczne czyli powszechne i prywatne. Jedno i drugie pochodzi od Boga i jest nadprzyrodzone. Pierwsze skierowane jest do całej ludzkości, względnie do całego Kościoła. Zawarte ono jest w natchnionych księgach Pisma świętego i w Tradycji kościelnej. Prawdy, zawarte w tych źródłach, stanowią tzw. depozyt wiary, jaki Bóg Kościołowi powierzył, aby go strzegł, wyjaśniał i nauczał. Bóg przemawiał tutaj przez usta Proroków, Apostołów i wreszcie przez Syna swego, który stał się człowiekiem. To objawienie ustało ze śmiercią ostatniego z Apostołów. Natomiast objawienie prywatne nie należy do depozytu wiary, dane jest zasadniczo dla dobra osoby pojedynczej i to w czasach po apostolskich. Objawienie prywatne jest łaską darmo daną, nie wymaga zatem w podmiocie ani świętości ani stanu łaski, jakkolwiek świętość podmiotu jest ważnym kryterium w ocenie wiarogodności objawienia prywatnego.
Prawdy prywatnie objawione nie są absolutnie pewne. To jest zasadniczym powodem, dlaczego ich nie wolno mieszać z nauką Kościoła. Zarówno odnośnie boskiego pochodzenia prawdy objawionej jako i jej treści pewność jest ograniczona, nie absolutna. Rzeczy bowiem te poręczone są jedynie świadectwem człowieka, a nie powagą Kościoła. Świadectwo zaś osób prywatnych nie posiada charakteru oficjalnego.
Ponieważ objawienie prywatne nie należy do depozytu wiary, a nadto pochodzenie jego nierzadko jest wątpliwe i sens niejasny, Kościół jako stróż prawd wiary sobie powierzonej bardzo ostrożny jest wobec objawienia prywatnego. Kościół aprobuje je dopiero po dokładnym i sumiennym zbadaniu go, przy czym nigdy go nie podaje jako przedmiotu wiary, lecz aprobatą stwierdza jedynie, że ono nie sprzeciwia się wierze katolickiej, dobrym obyczajom, tudzież karności kościelnej. Z tego zaś wynika, że może służyć ku pożytkowi i zbudowaniu wiernych. W tym znaczeniu papież Eugeniusz III aprobował objawienia św. Hildegardy, a inni papieże aprobowali objawienia śś. Brygidy, Gertrudy, Mechtyldy, Teresy, Marii Magdaleny de Pazzis, Katarzyny z Sieny jako i św. Katarzyny z Genui. Jeśliby zaś rzekome objawienie sprzeciwiało się wierze, to Kościół je stanowczo odrzuca.
Kościół zatem nie tylko przyjmuje możliwość objawienia prywatnego, lecz również faktyczność. Objawienia prywatne nieraz dały powód, że pielęgnowano w Kościele szczególne nabożeństwa i czczono pewne święta kościelne, jak Boże Ciało, N. Serce P. Jezusa, a ostatnio też Serce N. Marii Panny. Ale nawet w tych wypadkach decydującą normą i motywem głównym postępowania Kościoła są prawdy wiary objawione, zawarte w depozycie wiary, które odnoszą się do N. Sakramentu Ołtarza, człowieczeństwa Chrystusa, macierzyństwa N. Marii Panny. Natomiast objawienia prywatne św. Julianny z Leodium i św. Marii Małgorzaty Alacoque, tudzież objawienia M. Boskiej w Lourdes czy Fatimie, stanowią jedynie okazję świąt Bożego Ciała, N, Serca P, Jezusa itd.
Pytamy się, czy objawienie prywatne może być przedmiotem wiary boskiej czy tylko ludzkiej. Motywem wiary boskiej jest powaga i prawdomówność objawiającego Boga. Więc każdy, kto otrzymał objawienie prywatne, pochodzące niewątpliwie od Boga, zobowiązany jest w wierze je przyjąć. Do takiego aktu zaś nie są zobowiązani wierni, którzy pośrednio zapoznają się z treścią objawienia prywatnego, skierowanego do innych osób. Normą bowiem życia duchowego katolika nie są przeżycia subiektywne, lecz nieomylna nauka Kościoła i jego kierownictwo. Wierny katolik za przykładem Kościoła odnosi się do wizji i zjawisk nadzwyczajnych z wielką ostrożnością i rezerwą.
Jeśli natomiast jakieś objawienie prywatne zostało przez Kościół aprobowane tak, że istnieje zupełna pewność co do wiarogodności, to nikomu tego objawienia zaprzeczać nie wolno, gdyż inaczej byłoby to zaprzeczeniem prawdomówności samego Boga. Tego rodzaju są objawienia św. Katarzyny z Genui: Kościół je aprobował, a teologowie w szerokiej mierze w wywodach swych korzystają z jej pism. Co Kościół ceni, to i dla nas wiernych jest wysokiej wartości ku pożytkowi i zbudowaniu duszy. tu:http://www.ultramontes.pl/rosarium.htm ---> na końcu
ma pan spis jak sedwenkantyści dodadzą to proszę poczytać cała rzesza Świętych i nie tylko wychwala ŚW .RÓŻANIEC
Co mówią o różańcu wybitni ludzie
252. Kazimierz II król Polski
253. Ludwik X król Nawarry
254. Ferdynand II król
255. Bonneau du Matray, generał
256. Dr. Ponget
257. Rebellius
258. Zdanie konwertyty o różańcu
259. Zdanie uczonego o różańcu
260. Dr. Recamier
261. Zdanie sławnego lekarza o różańcu
262. M. de Langarie
263. H. Lassere
264. Arias in Ros. Virg.
265. Carthagene
266. Goswin
Co mówią o różańcu kapłani i biskupi
267. Ks. Deschamps, kard.
268. Ks. Deschamps, kard.
269. Ks. Deschamps, kard.
270. Ks. Perrand, kard.
271. Ks. Besson, biskup
272. Ks. Billere, biskup
273. Ks. Martin, biskup
274. Ks. Martin, biskup
275. Ks. Martin, biskup
276. Ks. Martin, biskup
277. Ks. Fontenay, biskup
278. Ks. Hardi du Marais, biskup
279. Ks. Gay, biskup
280. Ks. Gay, biskup
281. Ks. Gay, biskup
282. Ks. Pelczar, biskup
283. Ks. Pelczar, biskup
284. Ks. Pelczar, biskup
285. O. Amanton OP arcybiskup
286. O. Fondacci OP
287. O. Fondacci OP
288. O. H. D. Lacordaire OP
289. O. H. D. Lacordaire OP
290. O. Isolani OP
291. O. Isolani OP
292. O. Justyn Miechowita OP
293. O. Justyn Miechowita OP
294. O. Justyn Miechowita OP
295. O. Monsabre OP
296. O. Monsabre OP
297. O. Monsabre OP
298. O. Pepin OP
299. O. Pradel OP
300. O. Pradel OP
301. O. Faber
302. O. Faber
303. O. Hurbi
304. O. Bronchain C.SS.R.
305. O. Saintrain C.SS.R.
306. O. Croiset SI
307. O. Karol Antoniewicz SI
308. O. Mrowiński SI
309. O. Mrowiński SI
310. Ks. Puchalski
311. Ks. Jeanrichard
312. Ks. Jeanrichard
313. Ks. Jeanrichard
Co mówią o różańcu papieże
314. Urban IV papież
315. Urban IV papież
316. Urban IV papież
317. Mikołaj V papież
318. Sykstus IV papież
319. Sykstus IV papież
320. Leon X papież
321. Hadrian VI papież
322. Juliusz III papież
323. Pius IV papież
324. Św. Pius V papież
325. Grzegorz XIII papież
326. Sykstus V papież
327. Grzegorz XIV papież
328. Paweł V papież
329. Pius IX papież
330. Pius IX papież
331. Pius IX papież
332. Pius IX papież
333. Pius IX papież
334. Pius IX papież
335. Pius IX papież
336. Pius IX papież
337. Leon XIII papież
338. Leon XIII papież
339. Leon XIII papież
340. Leon XIII papież
341. Leon XIII papież
342. Leon XIII papież
343. Leon XIII papież
344. Leon XIII papież
345. Leon XIII papież
346. Leon XIII papież
347. Leon XIII papież
348. Leon XIII papież
349. Leon XIII papież
350. Leon XIII papież
Co mówią o różańcu święci i błogosławieni
351. Bł. Alan de Rupe OP
352. Bł. Alan de Rupe OP
353. Bł. Alan de Rupe OP
354. Św. Alfons Liguori
355. Św. Alfons Liguori
356. Św. Alfons Liguori
357. Św. Alfons Liguori
358. Św. Alfons Liguori
359. Św. Alfons Liguori
360. O. J. Bernard OP
361. O. J. Bernard OP
362. Św. Bonawentura
363. Św. Dominik
364. Św. Franciszek Salezy
365. Św. Franciszek Salezy
366. Św. Franciszek Salezy
367. Św. Franciszek Salezy
368. Św. Franciszek Salezy
369. Św. Franciszek Salezy
370. Św. Franciszek Salezy
371. Św. Franciszek Salezy
372. Bł. Henryk Suzo OP
373. Św. Jan Vianney z Ars
374. Św. Jan Berchmans SI
375. Św. Karol Boromeusz
376. Św. Katarzyna de Riccis
377. Św. Klemens Maria Hofbauer
378. Św. Leonard
379. Św. Ludwik Maria Grignion de Montfort OP
380. Św. Ludwik Maria Grignion de Montfort OP
381. Św. Ludwik Maria Grignion de Montfort OP
382. Św. Ludwik Maria Grignion de Montfort OP
383. Bł. Małgorzata Sabaudzka OP
384. Św. Paweł od krzyża
385. Św. Katarzyna OP
386. Św. Róża Limańska OP
387. Św. Teresa karmelitanka
388. Św. Teresa karmelitanka
389. Św. Teresa karmelitanka
390. Św. Wincenty a Paulo
Obietnice N. P. Maryi dzieciom Różańca św.
391. N. Maryja P. do św. Dominika
392. N. Maryja P. do św. Dominika
393. N. Maryja P. do św. Dominika
394. N. Maryja P. do św. Dominika
395. N. Maryja P. do Bł. Alana OP
396. Matka Boska do Marii Sanchez
397. P. Jezus do Bł. Henryka Suzo OP