Forum Krzyż
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Marca 28, 2024, 18:02:51 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
www.UnaCum.pl

Centrum Informacyjne Ruchu Summorum Pontificum
231860 wiadomości w 6626 wątkach, wysłana przez 1668 użytkowników
Najnowszy użytkownik: magda11m
Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Forum Krzyż  |  Disputatio  |  Sprawy ogólne  |  Wątek: nowy pomysł KEP
« poprzedni następny »
Strony: 1 [2] 3 4 5 Drukuj
Autor Wątek: nowy pomysł KEP  (Przeczytany 14685 razy)
Regiomontanus
aktywista
*****
Wiadomości: 3611


« Odpowiedz #15 dnia: Czerwca 22, 2011, 20:30:36 pm »

W pełni się z Panem zgadzam. A jeszcze bardziej - że ponoć we Włoszech to przeszło...

Jak to jest  możliwe, przecież to stoi w sprzeczności z Kodeksem Prawa Kanonicznego ('83), ktory mówi, że


Kan. 1124 - Małżeństwo między dwiema osobami ochrzczonymi, z których jedna została ochrzczona w Kościele katolickim lub po chrzcie została do niego przyjęta, druga zaś należy do Kościoła lub Wspólnoty kościelnej nie mającej pełnej łączności z Kościołem katolickim, bez wyraźnego zezwolenia kompetentnej władzy jest zabronione.

Kan. 1125 - Tego rodzaju zezwolenia może udzielić ordynariusz miejsca, jeśli istnieje słuszna i rozumna przyczyna, nie może go jednak udzielić bez spełnienia następujących warunków:

1° strona katolicka winna oświadczyć, że jest gotowa odsunąć od siebie niebezpieczeństwo utraty wiary, jak również złożyć szczere przyrzeczenie, że uczyni wszystko, co w jej mocy, aby wszystkie dzieci zostały ochrzczone i wychowane w Kościele katolickim;


Może cały ten news to jakaś kaczka dziennikarska?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 22, 2011, 20:33:39 pm wysłana przez Regiomontanus » Zapisane
Certe, adveniente die judicii, non quaeretur a nobis quid legerimus, sed quid fecerimus.
stary kontra
aktywista
*****
Wiadomości: 535

« Odpowiedz #16 dnia: Czerwca 22, 2011, 20:40:09 pm »

Ależ to jest rezultat i ukoronowanie myślenia po nowemu. Z podejrzanych przesłanek (ekumenizm)  wyciągnięto logicznie wnioski. I mamy to, co mamy.
Zapisane
Invictus
uczestnik
***
Wiadomości: 212


« Odpowiedz #17 dnia: Czerwca 22, 2011, 21:54:12 pm »

Jak ktoś wygoogluje ten dokument z Włoch niech da znać. Jestem ciekawy co zawierał.
Zapisane
'Chcę' i 'Nie chcę' nie mieszkają w naszym domu...
Tato
aktywista
*****
Wiadomości: 4746


« Odpowiedz #18 dnia: Czerwca 23, 2011, 04:12:49 am »

Gdzieś już pisałem o tym na forum, ale powtórzę.
CZY TO JEST JESZCZE KOŚCIÓŁ KATOLICKI???

Oczywiście, że nie...przecież jeśli oni to przyklepią to za to jest ekskomunika jak znalazł, tu się nie ma co "oburzać", prostu z całą pewnością nie będą to już żadni katolicy o "biskupach" nie wspomniawszy nawet. Zwyczjanie potwierdzą tylko że odpadli od Wiary...
Dla tych z nich którzy chcą w Kościele pozostać jedynym wyjściem w przypadku przyjęcia tego procederu podczas głosowania, będzie zdecydowane i publiczne całkowite odcięcie się od pozostałych.

Według (obowiązującego katolików) prawa kanonicznego (1917), ekskomunice zastrzeżonej ordynariuszowi podlega:

1) kto zawiera związek małżeński wobec ministra akatolic­kiego, kan. 2319 § 1 n. 1.

2) kto zawiera małżeństwo z umową, że dzieci będą wycho­wywane poza Kościołem katolickim, kan. 2319 § 1 n. 2.

3) kto świadomie daje dzieci swoje chrzcić przez mini­stra akatolickiego, kan. 2319 § 1 n. 3.

4) kto świadomie dzieci wychowuje w religii akato­lickiej, kan. 2319 § 1 n. 4.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 23, 2011, 04:22:33 am wysłana przez Tato » Zapisane
"CRUX SACRA SIT MIHI LUX , NON DRACO SIT MIHI DUX"
          V R S N S M V - S M Q L I V B
Taw
uczestnik
***
Wiadomości: 201


A dość już tych podziemnych ciuciubabek!

« Odpowiedz #19 dnia: Czerwca 23, 2011, 09:38:57 am »

Jak ktoś wygoogluje ten dokument z Włoch niech da znać. Jestem ciekawy co zawierał.
Tez bylbym zainteresowany tym dokumentem. Bo generalnie to sie wierzyc nie chce...
Zapisane
"Jeżeli trwacie przy mojej nauce, jesteście naprawdę moimi uczniami. I poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli."
"Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom. Tak, Ojcze, gdyż takie było Twoje upodobanie."
dxcv
aktywista
*****
Wiadomości: 679

« Odpowiedz #20 dnia: Czerwca 23, 2011, 11:06:22 am »

Według (obowiązującego katolików) prawa kanonicznego (1917)

Katolików obowiązuje kodeks z 1983.
Zapisane
Tato
aktywista
*****
Wiadomości: 4746


« Odpowiedz #21 dnia: Czerwca 23, 2011, 11:26:13 am »

Według (obowiązującego katolików) prawa kanonicznego (1917)

Katolików obowiązuje kodeks z 1983.

Jak których...
Zapisane
"CRUX SACRA SIT MIHI LUX , NON DRACO SIT MIHI DUX"
          V R S N S M V - S M Q L I V B
thomas12345
aktywista
*****
Wiadomości: 1468


Ave crux, spes unica!

Wydawnictwo Te Deum
« Odpowiedz #22 dnia: Czerwca 23, 2011, 14:28:33 pm »

Według (obowiązującego katolików) prawa kanonicznego (1917)

Katolików obowiązuje kodeks z 1983.

Jak których...

No ale  Boże, to obowiązuje mnie na przykład, czy nie? Od czaego to zależy?  ???
Zapisane
Credo [...] in unam, sanctam, catholicam at apostolicam Ecclesiam ...

Merci, Monseigneur

Protestantów  uważam za braci odłączonych, ale to nie znaczy że heretyk przestaje nim być, kiedy można go nazwać inaczej.
Invictus
uczestnik
***
Wiadomości: 212


« Odpowiedz #23 dnia: Czerwca 23, 2011, 14:35:22 pm »

http://www.chiesavaldese.org/pages/archivi/documenti/txt_com_matr_it.pdf

Oto dokument z 1997.

Fragment o wychowaniu religijnym dzieci z tego co widzę odwołuje się do KPK:

2.4. Educazione religiosa dei figli
Il problema dell’educazione religiosa dei figli delle coppie interconfessionali presenta aspetti molto
delicati, che richiedono tutta l’attenzione e l’impegno dei credenti e delle chiese sul piano dei rapporti
ecumenici.
La disciplina della Chiesa cattolica è espressa nel canone 226, § 2 del Codice di diritto canonico, il
quale - ispirandosi alle enunciazioni del decreto Gravissimum educationis del Concilio Vaticano II - afferma: “I genitori, poiché hanno dato ai figli la vita, hanno l’obbligo gravissimo e il diritto di educarli; perciò
spetta primariamente ai genitori cristiani curare l’educazione cristiana dei figli secondo la dottrina insegnata dalla chiesa”. In attuazione di questo principio, la Chiesa cattolica richiede ai nubendi cattolici, che si
decidono per un matrimonio misto, la formale promessa di “fare quanto è in loro potere perché tutti i figli
siano battezzati ed educati nella Chiesa cattolica” (can. 1126, § 2)
. Tale promessa non è altro che la sanzione del diritto naturale dei genitori. Il Codice di diritto canonico prescrive che essa sia fatta conoscere alla
parte non cattolica (can. 1125, nn. 1 e 2).
Secondo la Chiesa valdese, “essendo i genitori gli unici responsabili di fronte a Dio degli impegni che
hanno verso di lui circa i loro figli, ad essi spetta ogni decisione riguardo al battesimo e all’educazione
cristiana dei figli nati da un matrimonio interconfessionale”. Anche in questi casi la chiesa non richiede una
promessa formale, ma “sostiene i genitori e li conforta nell’adempimento dei loro doveri” (Sinodo valdese,
Documento sul matrimonio, n. 31) e ricorda sempre la responsabilità personale del credente “di testimoniare della sua fede al proprio coniuge ed ai figli” (n. 32).
Per entrambe le chiese l’educazione dei figli è un diritto-dovere di ambedue i genitori. Pertanto ognuno
di essi deve tener presente l’analogo diritto-dovere del coniuge e il diritto dei figli di ricevere tale educazione in un quadro pedagogicamente valido, cioè in un ambiente di concordia e di comunione familiare e non
di contesa e di contrasto, che potrebbe provocare in loro uno stato di indifferenza religiosa.
L’educazione cristiana dovrà essere impartita fin dai primi anni di vita e non rimandata al periodo di
maggiore età dei figli. Il relativo problema dovrà quindi essere affrontato dalle due parti fin dalla fase di
preparazione delle nozze. In nessun caso dovrà essere privilegiata una linea agnostica, neutrale o confusa,8
anche se adottata con l’intenzione di rimettere in seguito la soluzione del problema alla libera decisione dei
figli.
L’educazione religiosa della prole è un problema che dovrà essere affrontato con grande senso di responsabilità, in una visione dinamica sia della vicenda coniugale dei genitori sia della progressiva maturazione
di coscienza dei figli, valutando attentamente le ragioni e le conseguenze degli indirizzi che si assumono, e
procurando che l’educazione stessa risulti, per quanto possibile, omogenea e completa. La responsabilità
dell’educazione cristiana dei figli è sempre di entrambi i genitori.
È comunque fondamentale che l’educazione cristiana dei figli nati in un matrimonio misto sia svolta
con spirito ecumenico e consista primariamente nella presentazione dell’opera di Dio, quale è testimoniata
dalla Parola biblica, avente il suo centro vivente in Cristo, che è e rimane il punto di riferimento della fede
di ciascuno; in lui infatti siamo battezzati e a lui apparteniamo, in vita e in morte, facendo parte del suo
corpo (I Corinzi, 12).
Tenendo conto della diversità confessionale delle due chiese, si dovrà procedere con molta delicatezza
e comprensione reciproca. La necessità, alla luce delle considerazioni che precedono, di un indirizzo omogeneo e non confuso comporterà l’assunzione di un impegno particolare da parte di uno dei due genitori.
Dovrà però, in ogni caso, essere rispettato il diritto-dovere dell’altro di testimoniare la propria fede con la
parola e con l’esempio, anche come impegno educativo, in modo da rendere tutti i membri della famiglia in
grado di cogliere il valore della propria confessione religiosa, sempre aperta alla ricerca della Verità.
In questa prospettiva la Chiesa cattolica e la Chiesa valdese, ricordano a entrambi i coniugi il loro
impegno verso il Signore che li ha chiamati al suo servizio, e ricordano altresì al coniuge membro della
propria comunità i suoi impegni verso la comunità stessa, la sua dottrina e la sua disciplina. Nel contempo
esse escludono ogni forma di pressione da parte loro sulla coscienza dei coniugi e da parte di ciascun
coniuge sulla coscienza dell’altro, e si impegnano a rispettare di conseguenza le decisioni che essi, nell’esercizio responsabile del loro diritto, prenderanno in ordine al battesimo e alla educazione religiosa dei
figli.


Chociaż jednocześnie jest mowa o "wzajemnym zrozumieniu", i chyba zachowywaniu przez obie strony odmiennych wytycznych dyscyplinarnych (waldeskich i katolickich) by nie tworzyć na siłę jakiegoś akukumenicznego tworu. Tak więc strona katolicka przeciąga na swoją, waldeska na swoją.

Jak ktoś zna biegle włoski to niech mnie sprostuje.
Zapisane
'Chcę' i 'Nie chcę' nie mieszkają w naszym domu...
Invictus
uczestnik
***
Wiadomości: 212


« Odpowiedz #24 dnia: Czerwca 23, 2011, 14:53:35 pm »

Cytuj
No ale  Boże, to obowiązuje mnie na przykład, czy nie? Od czaego to zależy? 

Żyje pan w XXI wieku i obowiązuje pana obecna dyscyplina kościelna.
Zapisane
'Chcę' i 'Nie chcę' nie mieszkają w naszym domu...
thomas12345
aktywista
*****
Wiadomości: 1468


Ave crux, spes unica!

Wydawnictwo Te Deum
« Odpowiedz #25 dnia: Czerwca 23, 2011, 15:06:41 pm »

Cytuj
No ale  Boże, to obowiązuje mnie na przykład, czy nie? Od czaego to zależy? 

Żyje pan w XXI wieku i obowiązuje pana obecna dyscyplina kościelna.

Czyli nie - panie Tato - KPK 1917 nas nie obowiązuje
Zapisane
Credo [...] in unam, sanctam, catholicam at apostolicam Ecclesiam ...

Merci, Monseigneur

Protestantów  uważam za braci odłączonych, ale to nie znaczy że heretyk przestaje nim być, kiedy można go nazwać inaczej.
adaltare
rezydent
****
Wiadomości: 337

« Odpowiedz #26 dnia: Czerwca 23, 2011, 15:11:57 pm »

Cytuj
No ale  Boże, to obowiązuje mnie na przykład, czy nie? Od czaego to zależy? 

Żyje pan w XXI wieku i obowiązuje pana obecna dyscyplina kościelna.

Czyli nie - panie Tato - KPK 1917 nas nie obowiązuje

Czy jeśli chodzi o KPK to też mamy do czynienia z hermeneutyką zerwania?
Raczej nie, skoro prawnicy w analizach prawnych powołują się na oba kodeksy.
Zapisane
Kryzys Kościoła to kryzys odpowiedzialności biskupów.
thomas12345
aktywista
*****
Wiadomości: 1468


Ave crux, spes unica!

Wydawnictwo Te Deum
« Odpowiedz #27 dnia: Czerwca 23, 2011, 15:15:34 pm »

Cytuj
No ale  Boże, to obowiązuje mnie na przykład, czy nie? Od czaego to zależy? 

Żyje pan w XXI wieku i obowiązuje pana obecna dyscyplina kościelna.

Czyli nie - panie Tato - KPK 1917 nas nie obowiązuje

Czy jeśli chodzi o KPK to też mamy do czynienia z hermeneutyką zerwania?
Raczej nie, skoro prawnicy w analizach prawnych powołują się na oba kodeksy.

No to jak jest z tą ekskomuniką dla rodziców, skoro w jednym jest taki zapis, a w drugim nie?
Zapisane
Credo [...] in unam, sanctam, catholicam at apostolicam Ecclesiam ...

Merci, Monseigneur

Protestantów  uważam za braci odłączonych, ale to nie znaczy że heretyk przestaje nim być, kiedy można go nazwać inaczej.
Tato
aktywista
*****
Wiadomości: 4746


« Odpowiedz #28 dnia: Czerwca 23, 2011, 15:20:21 pm »

Cytuj
No ale  Boże, to obowiązuje mnie na przykład, czy nie? Od czaego to zależy? 

Żyje pan w XXI wieku i obowiązuje pana obecna dyscyplina kościelna.

Czyli nie - panie Tato - KPK 1917 nas nie obowiązuje

Czy jeśli chodzi o KPK to też mamy do czynienia z hermeneutyką zerwania?
Raczej nie, skoro prawnicy w analizach prawnych powołują się na oba kodeksy.

Owszem powoływać to sie można, natomiast niestety mamy tu pełną "hermeneutykę zerwania" od dopuszczenia do "communio in sacris" z heretykami i schizmatykami, przez sprawy małżeńskie, przez wiele innych punktów heterodoksyjnych, które w swych kanonach KPK 1983 zawiera. Jest tu na FK cały wątek bodajże na ten temat już kiedyś klepany ale nie che mi się go szukać obecnie. Rzecz w tym, że kanony heterodoksyjne powodują konieczność odrzucenia całego prawa z tego względu że tak jak było ono promulgowane w całości tak w przypadku defektu de fide musi być w całości uznane za nieważne. Tertium non datur, tu nie wystarczą "kosmetyczne poprawki". Ponadto KPK 1983 bezprawnie i bezsasadnie "zniósł wszystkie poprzednie prawa" co nigdy nie było praktyką Kościoła, a co powoduje np to że obecnie gdyby przyjąć jego ważność to subdiakonów i wszystkie niższe świecenia odbywają się co prawda ważnie bezspornie ale też "bezprawnie". Po prostu ogólnie można przyjąć że Nowy KPK dotyczy "Koscioła Novus Ordo"...z Tradycją nie ma praktycznei wiele wspólnego .
Zapisane
"CRUX SACRA SIT MIHI LUX , NON DRACO SIT MIHI DUX"
          V R S N S M V - S M Q L I V B
Invictus
uczestnik
***
Wiadomości: 212


« Odpowiedz #29 dnia: Czerwca 23, 2011, 15:23:49 pm »

Cytuj
No to jak jest z tą ekskomuniką dla rodziców, skoro w jednym jest taki zapis, a w drugim nie?

Kościół kiedyś ekskomunikował w w/w przypadku, a dziś nie. Po prostu.
Zapisane
'Chcę' i 'Nie chcę' nie mieszkają w naszym domu...
Strony: 1 [2] 3 4 5 Drukuj 
Forum Krzyż  |  Disputatio  |  Sprawy ogólne  |  Wątek: nowy pomysł KEP « poprzedni następny »
 

Działa na MySQL Działa na PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2014, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!