Forum Krzyż
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 25, 2024, 22:38:04 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
www.UnaCum.pl

Centrum Informacyjne Ruchu Summorum Pontificum
231961 wiadomości w 6630 wątkach, wysłana przez 1668 użytkowników
Najnowszy użytkownik: magda11m
Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Forum Krzyż  |  Traditio  |  Katolicki punkt widzenia  |  Wątek: Rozmowy Bractwa z Watykanem zakończone
« poprzedni następny »
Strony: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 169 Drukuj
Autor Wątek: Rozmowy Bractwa z Watykanem zakończone  (Przeczytany 575320 razy)
Andris krokodyl różańcowy
aktywista
*****
Wiadomości: 1371


« Odpowiedz #1035 dnia: Czerwca 13, 2012, 18:25:09 pm »

RC wrzuca co ważniejsze rzeczy na Twittera: https://twitter.com/#!/RorateCaeli
Zapisane
Początkowo zamierzaliśmy nie odpisywać na Pański list, ale ponieważ Pan nalega, pragniemy poinformować, że nie odpowiemy na zadane pytanie.
Warmiaczka
aktywista
*****
Wiadomości: 578

« Odpowiedz #1036 dnia: Czerwca 13, 2012, 19:17:10 pm »

Donos i foto z Watykanu: http://cnsblog.wordpress.com/2012/06/13/sspx-bishop-fellay-arrives-at-vatican/
Zapisane
v-welt
bywalec
**
Wiadomości: 54

« Odpowiedz #1037 dnia: Czerwca 13, 2012, 19:39:18 pm »

Alessandro Speciale na Twitterze podaje: "After a meeting that lasted 2.30 hours, bishop Fellay left in his (red!) car avoiding journalists waiting for him..."
we shall see...
Zapisane
Warmiaczka
aktywista
*****
Wiadomości: 578

« Odpowiedz #1038 dnia: Czerwca 13, 2012, 19:48:43 pm »

bishop Fellay left in his (red!) car
Zdziwili się, że w czerwonym? Oczekiwali papa mobile? :P
Zapisane
v-welt
bywalec
**
Wiadomości: 54

« Odpowiedz #1039 dnia: Czerwca 13, 2012, 19:52:08 pm »

Speciale dalej podaje: "AFP spoke to #SSPX spokesman abbè Lorans. He said it will be a week-10 days before further moves, today was just a step in the process". Ciekawe co z tego wyjdzie. I czy Bp Fellay podpisał..
Zapisane
ryszard1966
aktywista
*****
Wiadomości: 4698

« Odpowiedz #1040 dnia: Czerwca 13, 2012, 22:29:47 pm »

http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/coraz_blizej_pelnej_jednosci_bractwa_kaplanskiego_swietego_piusa_x_z_rzymem__21810
Zapisane
v-welt
bywalec
**
Wiadomości: 54

« Odpowiedz #1041 dnia: Czerwca 13, 2012, 22:41:04 pm »

zastanawia mnie to ciagle podkreslanie indywidualnego rozwazenia kwestii 3 biskupow. Nie jest to tak, z kiedy bp Fellay podpisze preambule i dojdzie do uregolowania statusu FSSPX to z automatu status 3 biskupow sie ureguluje? Dziwne to wszystko. Jak to Kongregacja chce rozwazac? Osobne deklaracje kazdego biskupa?
Fronda podaje (z linku wyczytane), ze sa tam poprawki Papieza, do ktorych bp Fellay ma sie ustosunkowac. Ciagla wymiana dokumentow, ciagle poprawki... Co mnie raduje, to fakt, ze FSSPX zachowuje spokoj, nie ma sensacji, etc. Zobaczymy co z tego wyniknie za pare dni... Jakies jeszcze wieści? ;)
Zapisane
cabbage
aktywista
*****
Wiadomości: 2637


« Odpowiedz #1042 dnia: Czerwca 13, 2012, 22:50:31 pm »

Tak, wieści są takie, że się trzeba modlić i zaufać Panu Bogu. "Powierz Panu swą drogę, zaufaj Mu, a On sam będzie działał" ( Ps 37, 5). Co do meritum- nic więcej niż na rorate.
Zapisane
http://www.youtube.com/watch?v=r24hZXfl__o&feature=related
To jest Msza Dziękuję Ci!!!!! ;(

Św. Józef z Kupertynu potężny orędownik, zwłaszcza studentów!!

"Gdy strzelcy się kłócą, niedźwiedź jest bezpieczny!" przysłowie norweskie pod rozwagę tradsom ;)

Jestem papistką :] zbawić dusze :-)
marekkoc
aktywista
*****
Wiadomości: 924

« Odpowiedz #1043 dnia: Czerwca 14, 2012, 08:02:51 am »

Nawet jeśli FSSPX zawrze porozumienie to następnego dnia może uznać, że zaszły szczególne okoliczności, jakiś kryzys w Kościele, sytuacja nadzwyczajna i dla wyższych celów, zrobi tak jak będzie uważało. Inna rzecz, czy w ogóle jest możliwe prawdziwe porozumienie z obecną administracją watykańską na gruncie Tradycji.

Zdroworozsądkowo i z humorem podchodzi do tego x Cekada:
http://www.fathercekada.com/2012/04/19/an-sspx-deal-but-will-the-fat-lady-sing/
Zapisane
"od wszelkiego zła się powstrzymujcie" (1Tes 5:21 BT)
ryszard1966
aktywista
*****
Wiadomości: 4698

« Odpowiedz #1044 dnia: Czerwca 14, 2012, 08:07:42 am »

A jak nie teraz to kiedy? Jak będzie następny papież?
Zapisane
v-welt
bywalec
**
Wiadomości: 54

« Odpowiedz #1045 dnia: Czerwca 14, 2012, 08:21:53 am »

Jak nie teraz, to nie-prędko.... Na Rorate jest wywiad z biskupem Tissier de Mallerais. I zbytnio optymizmem nie wieje, ale zwraca uwage na ważne problemy zwiazane z regulacją kanoniczną i możliwością zależności od biskupów. Ale jednak ciezko tez nam dyskutować o kwestiach poruszanych na linii Rzym-FSSPX, bo sami ich nie znamy, nie znamy tej oferty - ani preambuły ani ewentualnych detali uregulowań prawnych. Jednak sądze, że bp Fellay nie jest naiwnym człowiekiem i decyzje odpowiednią podejmie. Pan Marek Koc słusznie zauważa, że te "szczegolne okolicznosci" mogą zajsc kiedy-bądź... Cóż, trzeba odczekać te pare dni i zobaczymy co bedzie. Pozdrawiam
Zapisane
ryszard1966
aktywista
*****
Wiadomości: 4698

« Odpowiedz #1046 dnia: Czerwca 14, 2012, 08:29:03 am »

Zgoda. Zresztą czego możemy się obawiać w Polsce jak FSSPX zawrze porozumienie z Rzymem? Przecież biskup Hoser, na terenie którego diecezji jest położony Przeorat nie każe pracującym tam kapłanom sprawować NOM.
Zapisane
Tato
aktywista
*****
Wiadomości: 4746


« Odpowiedz #1047 dnia: Czerwca 14, 2012, 08:47:03 am »

Bp. Tissier  mówi w wywiadzie bardzo wyraźnie jakby ktoś miał jakieś w tym względzie wątpliwości :
"
Bishop Tissier de Mallerais: "The irregularity is that of Rome, a Modernist Rome."
Bishop Bernard Tissier de Mallerais is one of the four bishops of the Society of Saint Pius X (FSSPX / SSPX) consecrated by Abp. M. Lefebvre in 1988. He will ordain 8 new priests (6 for the SSPX and 2 for the Traditional Benedictines) and 13 deacons (all SSPX) on Friday, June 15, in the SSPX seminary in Winona, then preside over 3 confirmation ceremonies from June 17 to 24.


Rivarol, a French periodical mostly dealing with political matters, published the following interview with him today. The interview itself was conducted on the first of June.

Between the sentiments expressed here by Bishop Tissier de Mallerais and those expressed by Bishop Fellay in his recent interviews and sermons, there is a wide gulf hard to ignore.


    RIVAROL: The imminent "reintegration" of the Society of Saint Pius X (SSPX) within the "official Church" is mentioned widely. What is it exactly?


    Bp. TISSIER de MALLERAIS : “Reintegration”: the word is false. The Society of Saint Pius X (SSPX) has never left the Church. It is in the heart of the Church. There where the authentic preaching of the faith is, there is the Church. This project of "officialization" of the SSPX leaves me indifferent. We have no need of it, and the Church has no need of it. We are already on the pinnacle, as a sign of contradiction, that attracts those noble souls, that attract lots of young priests, despite our pariah status. One would wish to place our lamp under the bushel for our integration in the Conciliar world. This status that is proposed to us, of a personal prelature, analogous to that of Opus Dei, is a status for a state of peace. But we are currently in a state of war in the Church. It would be a contradiction to wish to "regularize the war".


    R. : But some in the Society of Saint Pius X think that it would be in fact a good thing. Are you not bothered by this "irregular" situation?


    Bp. T.: The irregularity is not ours. It is that of Rome. A Modernist Rome. A Liberal Rome that has renounced Christ the King. A Rome that had been condemned in advance by all Popes up until the eve of the [Second Vatican] Council. On the other hand, the experience of the priestly societies that have joined current Rome is that all, the ones after the others, included Campos and the Good Shepherd, have been constrained to accept the Vatican II Council. And we know what has become of Bp. Rifan, of Campos, who now has no objection to celebrating the new mass and who has forbidden his priests from criticizing the Council!


    R: What do you say to those who believe that Rome has changed with Benedict XVI?


    Bp. T: It is certain that Benedict XVI has made some gestures in favor of Tradition. Especially by declaring that the Traditional Mass has never been suppressed and, in second place, by suppressing the so-called excommunication that had been declared regarding us following our episcopal consecration by Abp. Lefebvre. These two positive gestures drew bitter complaints from the episcopates towards Benedict XVI. But Pope Benedict XVI, while he is Pope, remains Modernist. His programmatic address of December 22, 2005 [on the hermeneutic of continuity and reform] is a profession of the evolution of the truths of faith according to the dominant ideas of each time. Despite his favorable gestures, his real intent by integrating us in the conciliar orb cannot be other than to lead us to Vatican II. He had said it himself to H.E. Bp. Fellay in August 2005, and a confidential note by himself, published fraudulently, has confirmed it recently. (Rorate note: the reference here is to a note attributed to Pope Benedict XVI and referring to the SSPX that was among those publicized in the Vatileaks affair.)


    R: But some think that Benedict XVI, coming from Catholic Bavaria, and who has displayed, they seem to know, "deep piety since his youth," inspires confidence. How do you respond to them?


    Bp. T.: It is true that the Pope is very pleasant. He is a kind, polite, thoughtful man, a man who is discreet, but possesses natural authority, of man of decisiveness, who has solved many problems in the Church with his personal energy. For instance, problems of morality in this or that priestly institute. But he is imbued with the council. When he says that the resolution of the SSPX problem is one of the main tasks of his pontificate, he does not see where the real problem is. He misplaces it. He sees it in our so-called schism. Well, the problem is not that of the SSPX, it is the problem of Rome, of the neo-Modernist Rome, that is not the eternal Rome anymore, that is not anymore the Mistress of wisdom and truth, but that has become a source of error since the Vatican II council, and that remains so today. Therefore, the solution of the crisis can only come from Rome. After Benedict XVI.


    R: So how do you solve this disagreement with Benedict XVI, which is considered scandalous by many of those in the SSPX?

    Bishop T.: It is true that the SSPX is a "stumbling block" for those who resist the truth (cf. 1 Petr 2, 8) and this is good for the Church. If we were "reinstated", we would, by that very fact, stop being a thorn in the side of the conciliar church, a living reproach to the loss of faith in Jesus Christ, His divinity, in His kingdom.


    R.: But, Excellency, you wrote with your two colleagues a letter to H.E. Bp. Fellay to refuse a purely practical agreement with Benedict XVI. What are the reasons for this refusal?


    Bp. T.: The publication of our letter is due to an indiscretion for which we are not responsible. We refuse a purely practical agreement because the doctrinal question is fundamental. Faith comes before legality. We cannot accept a legalization without the problem of the faith being solved. To submit ourselves now unconditionally to the higher authority imbibed with Modernism would be to expose ourselves to have to disobey. And what is the good in that? Abp. Lefebvre said since 1984: "one does not place oneself under an authority when that authority has all the powers to demolish us." And I believe that that is wise. I would like us to produce a text that, renouncing to diplomatic subterfuges, clearly affirms our faith and, consequently, our rejection of the conciliar errors. This proclamation would have the advantage, first, of saying the truth openly to Pope Benedict XVI, who is the first to have the right to the truth, and second to restore the unity of the Catholics of Tradition arround a combative and unequivocal profession of faith.


    R.: Some believe that the statute of personal prelature proposed to you will provide sufficient guarantee to you concerning all danger of abandoning the combat for the faith.


    Bp. T.: That is incorrect. According to the project of prelature, we would not be free to create new priories without the permission of the local bishops and, additionally, all our recent foundations would have to be confirmed by these same bishops. It would thus mean subjugating us quite unnecessarily to an overall Modernist episcopate.


    R.: Could you detail for us this problem of faith that you wish to see resolved in the first place?


    Bp. T.: Certainly. It is, as Abp. Lefebvre used to say, the attempt by the Vatican II Council of conciliating the doctrine of the faith with the liberal errors. It was Benedict XVI himself who said it, in his interview with Vittorio Messori in November 1984, by declaring: "the problem of the 1960s (and therefore of the Council) was the acquisition of the most matured values of two centuries of Liberal culture. They are the values that, while originating outside the Church, may find their place, once purified and corrected, in her vision of the world. And it is what was done." That is the work of the council: an impossible conciliation. "What conciliation can there be between light and darkness?", the Apostle says, "what agreement between Christ and Belial?" (2 Cor 6, 15). The emblematic manifestation of this conciliation is the Declaration on Religious Freedom. In the place of the truth of Christ and of his social kingdom over the nations, the Council places the human person, his conscience and his liberty. It is the famous "change of paradigm" admitted by Cardinal Colombo in the 1980s. The worship of the man who becomes God in the place of the worship of the God who became man (cf. Paul VI, address on theclosing of the Council, December 7, 1965). It is a new religion that is not the Catholic religion. We do not want any compromise with this religion, any risk of corruption, not even any appearance of conciliation, and it is this appearance that our so-called "regularization" would give us. May the Immaculate Heart of Mary, immaculate in her faith, guard us in the Catholic faith.  "

http://rorate-caeli.blogspot.com/2012/06/bishop-tissier-de-mallerais.html
Zapisane
"CRUX SACRA SIT MIHI LUX , NON DRACO SIT MIHI DUX"
          V R S N S M V - S M Q L I V B
Fons Blaudi
aktywista
*****
Wiadomości: 4275

« Odpowiedz #1048 dnia: Czerwca 14, 2012, 09:13:18 am »

Zgoda. Zresztą czego możemy się obawiać w Polsce jak FSSPX zawrze porozumienie z Rzymem? Przecież biskup Hoser, na terenie którego diecezji jest położony Przeorat nie każe pracującym tam kapłanom sprawować NOM.

Zalezy na jakich warunkach bedzie to prorozumienie. Pol biedy jesli bedzie potrzebna zgoda ordynariusza na otwieranie nowych kaplic czy przeoratow. Co najwyzej fanatyczni zwolennicy porozumienia za wszelka cene beda mieli na sumieniu wiernych z Olsztyna czy Gorzowa, ktorzy obejda sie smakiem. Rewolucja wymaga ofiar...

Gorzej jesli i obecnie istniejace placowki trzeba bedzie kanonicznie zatwierdzic jedna po drugiej. Wtedy wiekszosc przeoratow biskupi zburza, ziemie zaoraja i posypia niegaszonym wapnem. I wszyscy bedziemy musieli jezdzic na Msze na Celjon, do Imperii albo Tulonu.

Od poczatku mowie, ze jesli nie bedzie jakiejs formy ochrony przed szkodnictwem pseudokatolickich ordynariuszy, to bedzie samobojstwo. Bylbym bardzo zdziwiony gdyby bp Fellay podpisal cos takiego. Choc z drugiej strony moze byc tak, ze Bractwo to raptem kilkuset kaplanow i byc moze nie wystarczy ich, by odpowiedziec na potrzeby w tych miejscach, do ktorych sympatyzujacy z nimi ordynariusze ich zaprosza po uzyskaniu statusu kanonicznego (na Polske bym nie liczyl). Bp Fellay podejmuje decyzje na podstawie danych, ktorych my sila rzeczy nie mamy.
Zapisane
Dio ci guardi dalla tentazione dei pasticci ibridi
Tato
aktywista
*****
Wiadomości: 4746


« Odpowiedz #1049 dnia: Czerwca 14, 2012, 09:21:57 am »

Może jest i w tym metoda, że jak powstaną dwa FSSPX ( jedno ze statusem - drugie bez ) to tam, gdzie noworytowi biskupi nie zatwierdzą przeoratów, będzie działało to drugie a tam gdzie zatwierdzą to pierwsze  ?;)
Zapisane
"CRUX SACRA SIT MIHI LUX , NON DRACO SIT MIHI DUX"
          V R S N S M V - S M Q L I V B
Strony: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 169 Drukuj 
Forum Krzyż  |  Traditio  |  Katolicki punkt widzenia  |  Wątek: Rozmowy Bractwa z Watykanem zakończone « poprzedni następny »
 

Działa na MySQL Działa na PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2014, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!