@ Jean Gabriel Perboyre : taka wlasnie jest propozycja o. Moreroda. Sobor ma byc fakultatywny czyli mozna go ignorowac i nie mozna nikogo zmuszac do jego przyjecia. Podbudowe ideowa tego oryginalnego rozwiazania mozna sobie latwo wyobrazic : byl to sobor duszpasterski, wiec jak ktos sie jego "duszpasterskimi" wskazowkami kierowac, to niech sie kieruje np. promujac islam zgodnie z deklaracja DH (jak ostatnio biskupi szwajcarscy". Z kolei inni, ktorzy DH uznaja za sprzeczna z poprzednim nauczaniem beda mogli ja spokojnie odrzucic, bo to wszak deklaracja tylko "duszpasterska". Heglistowsko-modernistyczna schizofrenia, ale o niebo lepsza od serwowanej nam dotychczas hermeneutyki zerwania jako jedynej alternatywy. Jednak punktem docelowym tej ewolucji winno byc dogamtyczne wyjasnienie tych kontrowersji - ta jest wszak obowiazek pasterzy, w tym Najwyzszego.
wszem - (samego w sobie Soboru) można - bez szkody dla Doktryny nie przyjąć. Większym problemem jest jednak Magisterium papieskie w dużej części opierające się na nauczaniu ostatniego Soboru...Ergo - prostych rozwiązań nie ma (no, są - od Piusa XII nie było papieży... )
Czy myślą Państwo, że może to mieć wpływ na ewentualne zatrzymanie beatyfikacji? Czy człowiek będący w niebie może tak powiedzieć? Czy to możliwe, by on nie mógł nic zrobić, a Pius XII, tak? Jak to jest z teologicznego punktu widzenia?
Większym problemem jest jednak Magisterium papieskie w dużej części opierające się na nauczaniu ostatniego Soboru...Ergo - prostych rozwiązań nie ma (no, są - od Piusa XII nie było papieży... )
Taaa cała "plejada cudów" JP II...ja czekam na polskie wydanie "Giovanni Paolo II beato ? "
Cytat: jp7Większym problemem jest jednak Magisterium papieskie w dużej części opierające się na nauczaniu ostatniego Soboru...Ergo - prostych rozwiązań nie ma (no, są - od Piusa XII nie było papieży... ) Ale przecież to Magisterium posoborowe nie posiada przywileju nieomylności. A jeśli Magisterium zaprzecza nieomylnym prawdom, to nie należy słuchać owego Magisterium. Chyba, że się mylę...
W którym miejscu Magisterium posoborowe zaprzecza nieomylnym prawdom?
Ranga doktrynalna Magisterium nie zależy od jego przed czy po-soborowości. Niektóre z przedsoborowych encyklik również nie były nieomylne.
Cytat: Joker w Lutego 27, 2010, 19:48:32 pmW którym miejscu Magisterium posoborowe zaprzecza nieomylnym prawdom?Wystarczy przeczytać np. najpierw Mortalium animos a następnie Ut unum sint.
Cytat: Joker w Lutego 27, 2010, 19:48:32 pmRanga doktrynalna Magisterium nie zależy od jego przed czy po-soborowości. Niektóre z przedsoborowych encyklik również nie były nieomylne.A czy ja napisałem, że zależy? Proszę podać przykład nieomylnej encykliki posoborowej (te 2 przymiotniki chyba się wykluczają, no ale mniejsza z tym)