Zaraz. To Pan nie jest katolikiem? To skąd to skrupulanctwo i bicie piany? Albo trolling w celu ośmieszenia katolicyzmu, który wszak skrupulancki nie jest albo może faktycznie potrzebna konsultacja specjalistyczna?
Dlaczego Pan uważa to za shittest ?Bo na prawdę czasami mam co do tego casusu wątpliwości
Czy Bóg nie chce abyśmy tu na ziemi dbali o swój dobrostan i się dobrze czuli? Gdyż x Wierzejewski mówi że gdy szczęście człowieka jest celem samym w sobie to to jest satanizm .https://www.youtube.com/watch?v=by-hk1orsA0Tezy tego filmu trochę mnie odpychają od nawrócenia bo boje się że po nawróceniu będzie mi się źle żyło i życie będzie nieznośne (
An forte falsum est quod pro uerissimo certissimoque posuimus, beate uiuere omnes homines uelle? Si enim beate uiuere est uerbi gratia secundum animi uirtutem uiuere, quomodo beate uiuere uult qui hoc non uult? Nonne uerius dixerimus: 'Homo iste non uult beate uiuere quia non uult secundum uirtutem uiuere, quod solum est beate uiuere'? Non igitur omnes beate uiuere uolunt, immo pauci hoc uolunt si non est beate uiuere nisi secundum uirtutem animi uiuere, quod multi nolunt. Itane falsum erit unde nec ipse, cum academicis omnia dubia sint, academicus Cicero dubitauit qui cum uellet in Hortensio dialogo ab aliqua re certa de qua nullus ambigeret sumere suae disputationis exordium, Beati certe, inquit, omnes esse uolumus? Absit ut hoc falsum esse dicamus. Quid igitur? An dicendum est etiamsi nihil sit aliud beate uiuere quam secundum uirtutem animi uiuere, tamen et qui hoc non uult beate uult uiuere? Nimis quidem hoc uidetur absurdum. Tale est enim ac si dicamus: 'Et qui non uult beate uiuere beate uult uiuere.' Istam repugnantiam quis audiat, quis ferat? Et tamen ad hanc contrudit necessitas si et omnes beate uelle uiuere uerum est, et non omnes sic uolunt uiuere quomodo solum uiuitur beate.
Czy tzw tradycyjna teologia moralną (pewien doecezjalny ksiadz powiedzial ze to dopuszczalne ale boje sie ze teologiwie sprzed sv2 uznali by to za niedopuszczalne)uznaje za niedopuszczalne powiedzenie do rodzica zdam typu "jestem zły na Ciebie bo zrobiłeś to i tamto ",albo "przykro mi że mi tego zakazujesz itp"?
Cytat: random1414 w Maja 29, 2023, 20:51:16 pmCzy Bóg nie chce abyśmy tu na ziemi dbali o swój dobrostan i się dobrze czuli? Gdyż x Wierzejewski mówi że gdy szczęście człowieka jest celem samym w sobie to to jest satanizm .https://www.youtube.com/watch?v=by-hk1orsA0Tezy tego filmu trochę mnie odpychają od nawrócenia bo boje się że po nawróceniu będzie mi się źle żyło i życie będzie nieznośne (1. Po piérwszé, to zastanów się człowieku, zanim wkleisz odnośnik do półtoragodzinnégo filmu, kto to niby będzie oglądał.2. Po wtóré, x. Michał Wierzejewski FSSPX nie jest moim biskupem, więc nie bardzo się przejmuję, co on tam mówi. Tym bardziéj nie wklejaj odnośników do półtoragodzinnych filmów bez podania konkretnégo momentu, od kiedy i jak długo oglądać.3. Oczywiście celem człowieka jest szczęścié. Częstym czy nawet powszechnym ludzkim błędem jest utrata szczęścia w pogoni za jakąś przyjemnością. Pewné rozważania na themat szczęścia można znaleźć w de Trinitate świętégo Augustyna.Cytat: Augustinus Hipponensis in libro de Trinitate tertio decimo (IV/7)An forte falsum est quod pro uerissimo certissimoque posuimus, beate uiuere omnes homines uelle? Si enim beate uiuere est uerbi gratia secundum animi uirtutem uiuere, quomodo beate uiuere uult qui hoc non uult? Nonne uerius dixerimus: 'Homo iste non uult beate uiuere quia non uult secundum uirtutem uiuere, quod solum est beate uiuere'? Non igitur omnes beate uiuere uolunt, immo pauci hoc uolunt si non est beate uiuere nisi secundum uirtutem animi uiuere, quod multi nolunt. Itane falsum erit unde nec ipse, cum academicis omnia dubia sint, academicus Cicero dubitauit qui cum uellet in Hortensio dialogo ab aliqua re certa de qua nullus ambigeret sumere suae disputationis exordium, Beati certe, inquit, omnes esse uolumus? Absit ut hoc falsum esse dicamus. Quid igitur? An dicendum est etiamsi nihil sit aliud beate uiuere quam secundum uirtutem animi uiuere, tamen et qui hoc non uult beate uult uiuere? Nimis quidem hoc uidetur absurdum. Tale est enim ac si dicamus: 'Et qui non uult beate uiuere beate uult uiuere.' Istam repugnantiam quis audiat, quis ferat? Et tamen ad hanc contrudit necessitas si et omnes beate uelle uiuere uerum est, et non omnes sic uolunt uiuere quomodo solum uiuitur beate.
[...]2. Po wtóré, x. Michał Wierzejewski FSSPX nie jest moim biskupem, więc nie bardzo się przejmuję, co on tam mówi. [...]