Forum Krzyż
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Marca 29, 2024, 08:32:39 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
www.UnaCum.pl

Centrum Informacyjne Ruchu Summorum Pontificum
231859 wiadomości w 6626 wątkach, wysłana przez 1668 użytkowników
Najnowszy użytkownik: magda11m
Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Forum Krzyż  |  Novus Ordo  |  Kościół posoborowy  |  Wątek: Tradycyjni Anglikanie powrócili do Kościoła!
« poprzedni następny »
Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 28 Drukuj
Autor Wątek: Tradycyjni Anglikanie powrócili do Kościoła!  (Przeczytany 119711 razy)
Artur Rumpel
aktywista
*****
Wiadomości: 1183


Prawdziwe Boze Narodzenie
« Odpowiedz #360 dnia: Listopada 08, 2013, 15:21:45 pm »

"Podstawą nowego rytu są teksty z Modlitewnika Powszechnego autorstwa abp. Cranmera..."

Nie mogło być inaczej. Jeśli kiedyś jakaś zorganizowana grupa husytów zechce wrócić do Kościoła, to zapewne ich liturgia będzie skatolicyzowaną wersją liturgii Farskiego. I w  zadnej mierze nie będzie to oznaczało aprobaty dla poglądów i czynów tegoż Farskiego.
Zapisane
Tato
aktywista
*****
Wiadomości: 4746


« Odpowiedz #361 dnia: Listopada 08, 2013, 15:22:57 pm »

"Podstawą nowego rytu są teksty z Modlitewnika Powszechnego autorstwa abp. Cranmera..."

Nie mogło być inaczej. Jeśli kiedyś jakaś zorganizowana grupa husytów zechce wrócić do Kościoła, to zapewne ich liturgia będzie skatolicyzowaną wersją liturgii Farskiego. I w  zadnej mierze nie będzie to oznaczało aprobaty dla poglądów i czynów tegoż Farskiego.

Jakoś John Henry Newman nie miał tych dylematów...:)
Zapisane
"CRUX SACRA SIT MIHI LUX , NON DRACO SIT MIHI DUX"
          V R S N S M V - S M Q L I V B
Artur Rumpel
aktywista
*****
Wiadomości: 1183


Prawdziwe Boze Narodzenie
« Odpowiedz #362 dnia: Listopada 08, 2013, 15:25:03 pm »

"Podstawą nowego rytu są teksty z Modlitewnika Powszechnego autorstwa abp. Cranmera..."

Nie mogło być inaczej. Jeśli kiedyś jakaś zorganizowana grupa husytów zechce wrócić do Kościoła, to zapewne ich liturgia będzie skatolicyzowaną wersją liturgii Farskiego. I w  zadnej mierze nie będzie to oznaczało aprobaty dla poglądów i czynów tegoż Farskiego.

Jakoś John Henry Newman nie miał tych dylematów...:)

Bo to była konwersja indywidualna. Gdyby konwertował z cała diecezja, na pewno zachowałby ryt w zasadniczej formie. Ryt anglikański bardzo się kościołowi przyda.
Zapisane
_Michał_
rezydent
****
Wiadomości: 366

« Odpowiedz #363 dnia: Listopada 08, 2013, 17:59:34 pm »

Jak na razie ryt sarum może pójśc w zapomnienie. Anlikanie mają Mszał z porzadną ... reformą reformy.

Dokładnie. I, moim zdaniem, naprawdę jest się z czego cieszyć. Nawet pomimo tego, że to nie ryt Sarum czy że tradycyjne elementy wprowadzono nie jako obligatoryjne, a opcjonalne.

Zdaje się, że Trydenckie Offertorium jest do wyboru . . .

Tak, a oprócz tego Modlitwy u stopni ołtarza oraz Ostatnia Ewangelia. Ponadto warto wspomnieć, że już na wiosnę br. angielski Ordynariat wydał wytyczne, w których zalecono celebrację ad orientem, użycie Kanonu, śpiewy z graduału, wykonywanie części stałych po łacinie, udzielanie Komunii św. przy balaskach etc. Żeby NOM tak wyglądał chociaż w jednej parafii na sto!

I te przenosiny znaku pokoju...
No właśnie, to też boli :/
Jak już chciano "ujednolicać" - to dlaczego nie w drugą stronę?

A co jest złego w tym, że przeniesiono znak pokoju z pozycji bizantyjskiej (przed ofiarowaniem) na pozycję rzymską (przed Agnus Dei)?
Zapisane
STS
rezydent
****
Wiadomości: 334

« Odpowiedz #364 dnia: Listopada 08, 2013, 20:56:56 pm »

A co jest złego w tym, że przeniesiono znak pokoju z pozycji bizantyjskiej (przed ofiarowaniem) na pozycję rzymską (przed Agnus Dei)?
Jest trochę argumentów przemawiających za pozycją bizantyjską. Do mnie osobiście najbardziej przemawia to, że podczas gdy przez całą Mszę przygotowujemy się do zjednoczenia z Panem Bogiem, nagle przed samą Komunią następuje przesunięcie akcentu na człowieka - w momencie, kiedy winniśmy być skupieni już tylko na Bogu. Warto wspomnieć tutaj także słowa Pana Jezusa: "Jeśli więc przyniesiesz dar swój przed ołtarz i tam wspomnisz, że brat twój ma coś przeciw tobie..." (Mt 5, 23-24), które współgrają z pocałunkiem pokoju umiejscowionym przed Ofiarowaniem właśnie.
Zapisane
Bartek
Administrator
aktywista
*****
Wiadomości: 3689

« Odpowiedz #365 dnia: Listopada 08, 2013, 21:22:02 pm »

Na tenże fragment Ewangelii powołał się kard. Ratzinger w "Duchu liturgii", postulując przesunięcie znaku pokoju w obrządku rzymskim.
Zapisane
Hoc pulchrum est hominis munus et officium: ut oret ac diligat.
Tato
aktywista
*****
Wiadomości: 4746


« Odpowiedz #366 dnia: Listopada 09, 2013, 10:55:54 am »

Jakoś John Henry Newman nie miał tych dylematów...:)

Bo to była konwersja indywidualna. Gdyby konwertował z cała diecezja, na pewno zachowałby ryt w zasadniczej formie. Ryt anglikański bardzo się kościołowi przyda.

Szczerze wątpię, by ówcześni Papieże wydali zgodę na tego typu eksperyment, ponieważ o ile ryty wschodnie mają tradycję apostolską, to nigdzie i nigdy nie dopuszczono do użycia w Kościele rytu stworzonego przez jawnego heretyka na potrzeby jego herezji. Ergo gdyby konwertował z całą diecezją sądzę, że przyjęli by KRR lub ewentualnie Sarum, nigdy Cranmera.
Zapisane
"CRUX SACRA SIT MIHI LUX , NON DRACO SIT MIHI DUX"
          V R S N S M V - S M Q L I V B
_Michał_
rezydent
****
Wiadomości: 366

« Odpowiedz #367 dnia: Listopada 09, 2013, 14:02:13 pm »

Jest trochę argumentów przemawiających za pozycją bizantyjską.

Jestem pewien, że za obiema pozycjami przemawia szereg argumentów. Umiejscowienie znaku pokoju w rycie Ordynariatów zostało uzasadnione następująco:
"The new Ordinariate usage taps into rich theology of the Peace in the Roman Rite and restores it to its historic Western position, as reflected in the English Use of Sarum, the first English BCP, and certain other Anglican Eucharistic liturgies such as the 1962 Canadian BCP" (źródło: http://anglicanphiladelphia.org/articles/ordinariateuse.pdf, str. 7).
Zapisane
STS
rezydent
****
Wiadomości: 334

« Odpowiedz #368 dnia: Listopada 09, 2013, 19:15:59 pm »

Jest trochę argumentów przemawiających za pozycją bizantyjską.

Jestem pewien, że za obiema pozycjami przemawia szereg argumentów. Umiejscowienie znaku pokoju w rycie Ordynariatów zostało uzasadnione następująco:
"The new Ordinariate usage taps into rich theology of the Peace in the Roman Rite and restores it to its historic Western position, as reflected in the English Use of Sarum, the first English BCP, and certain other Anglican Eucharistic liturgies such as the 1962 Canadian BCP" (źródło: http://anglicanphiladelphia.org/articles/ordinariateuse.pdf, str. 7).
Wiem dlaczego tak postąpiono w przypadku Mszału dla Ordynariatu, ale to w żaden sposób nie zmienia faktu, że wschodnie umiejscowienie tego elementu Mszy św. wydaje się być szczęśliwsze. Osobiście nie miałbym nic przeciwko, gdyby ryt rzymski został zreformowany o przeniesienie go w to miejsce (co nb. byłoby - moim zdaniem - sztandarowym przykładem pozytywnej reformy Mszału).
Zapisane
Andrzej75
aktywista
*****
Wiadomości: 2324


« Odpowiedz #369 dnia: Grudnia 22, 2013, 19:47:11 pm »

Stolica Apostolska oficjalnie zatwierdziła nowy klasztor niezależny benedyktynek w Birmingham. Tworzą go byłe zakonnice anglikańskie, które 1 stycznia br. przyjęły wiarę katolicką. Tego dnia siostry znalazły się dosłownie na bruku. Musiały bowiem porzucić rodzimy klasztor pozostający własnością Wspólnoty Anglikańskiej i nie miały też środków do życia.
Po roku ich sytuacja się ustabilizowała. Siostry osiedliły się w opustoszałym klasztorze asumpcjonistek. 1 stycznia 2014 r. złożą publiczne śluby zakonne i staną się nowym klasztorem w ramach ordynariatu dla byłych anglikanów. Zwierzchnik tej szczególnej diecezji ks. Keith Newton jest przekonany, że ich heroizm stanowi wspaniałe świadectwo dla współczesnych Anglików. Zaowocuje to na pewno nowymi powołaniami – podkreśla ks. Newton.

Radio Watykańskie
Zapisane
Exite de illa populus meus: ut ne participes sitis delictorum eius, et de plagis eius non accipiatis.
animus60
aktywista
*****
Wiadomości: 1126

« Odpowiedz #370 dnia: Stycznia 08, 2014, 07:56:17 am »

Nietradycyjni anglikanie nie zamierzają wracać. Własnie zmieniają ryt chrztu św. Nie będę się musieli wyrzekać grzechu ani szatana.

http://gosc.pl/doc/1840951.Anglikanie-grzechu-sie-nie-wyrzekna
Zapisane
romeck
aktywista
*****
Wiadomości: 1710


« Odpowiedz #371 dnia: Stycznia 08, 2014, 09:25:59 am »

http://gosc.pl/doc/1840951.Anglikanie-grzechu-sie-nie-wyrzekna
Ciekawe, czy Gość puści taki komentarz:
Dlaczego zdjęcie (i dalej w tekście) opatrzono tytułem Abp? Taki z pana Dżastina biskup, jak ze mnie, kiedy się tak ubiorę. :/
Zapisane
jwk
aktywista
*****
Wiadomości: 7313


« Odpowiedz #372 dnia: Stycznia 08, 2014, 10:50:08 am »

Może zrobić u nich konto? Wtedy od razu się ukazuje jak to:
Cytuj
Tylko dlaczego tego funkcjonariusza zborów anglikańskich nazywa się tu "arcybiskupem", doprawdy nie wiadomo.

Zauważyłem, że mają coraz więcej "fundamentalistycznych" wpisów, katolewica coraz rzadziej się skrzykuje, żeby upozorować, że jest w przewadze.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 08, 2014, 10:53:21 am wysłana przez jwk » Zapisane
Zamiast zajmować się całą rzeszą katolików, którzy nie chodzą w ogóle do kościoła,
Watykan uderza w tych, którzy są na Mszy świętej w każdą niedzielę.
BMK
rezydent
****
Wiadomości: 309


Ora pro nobis, sancta Dei génetrix

« Odpowiedz #373 dnia: Stycznia 08, 2014, 15:34:25 pm »

Nietradycyjni anglikanie nie zamierzają wracać. Własnie zmieniają ryt chrztu św. Nie będę się musieli wyrzekać grzechu ani szatana.

http://gosc.pl/doc/1840951.Anglikanie-grzechu-sie-nie-wyrzekna

W sumie po co mają się wyrzekać czegoś i kogoś, kto nie istnieje? A skoro szatan i grzech nie istnieją to człowiek nie jest we władzy śmierci, nie musi już być poddanym Chrystusa, może być Jego kolegą.
Zapisane
Richelieu
aktywista
*****
Wiadomości: 858


« Odpowiedz #374 dnia: Stycznia 08, 2014, 19:23:03 pm »

[...] skoro szatan i grzech nie istnieją to człowiek nie jest we władzy śmierci, nie musi już być poddanym Chrystusa, może być Jego kolegą.

Co więcej: w takim razie nawet chrzest (z definicji: uwolnienie od grzechu pierworodnego) traci sens.
Naturalną konsekwencją powinno więc być zaniechanie tej jakże zbędnej praktyki (po co uwalniać od czegoś, co nie istnieje ??).
Tylko ... czy w takim razie anglikanie pozostają ciągle jeszcze ... chrześcijanami ?  ???  ::) 
(aż chce się powtórzyć za klasykiem: najpierw strach i zgroza, po czym śmiech ;D ;D ;D)
Zapisane
Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 28 Drukuj 
Forum Krzyż  |  Novus Ordo  |  Kościół posoborowy  |  Wątek: Tradycyjni Anglikanie powrócili do Kościoła! « poprzedni następny »
 

Działa na MySQL Działa na PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2014, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!