"Glos imie Pana" - zgoda, piesn luteranska, choc tlumaczenie katolickie (ewangelicy maja inne - "Pochwal, moj duchu"), piekna melodia. Tylko, ze w ilu kosciolach katolickich w Polsce to sie spiewa?"Byc blizej Ciebie chce" nie jest piesnia luteranska - bardziej metodystyczna, XIX w., Ameryka - bardziej rozpowczechniona u nas (nie choral, wiec mi sie nie podoba za bardzo .Oprocz tego sa jeszcze "Za reke wez mnie, Panie", "Zlacz, Panie, milujacych Cie" i "O glowo, cos zraniona". I to wszystko z owych licznych luteranskich piesni znajduajcych sie w naszych katolickich spiewnikach, piesni, ktorych i tak sie zreszta nie spiewa...
Jak wygląda Komunia w sytuacji gdy kapłan odprawia Mszę Św. bez wiernych w asyście 1 ministranta który nie przystępuje do Komunii? Czy mówi "Ecce agnus Dei...", a ministrant "Domine non sum dignus"? Co jeśli Msza jest przy bocznym ołtarzu bez tabernakulum lub w wyjątkowych warunkach, kapłan spożywa konsekrowany Komunikant który ukazywał ministrantowi?
Czy termin "Boska Liturgia" [Divine Liturgy] - jest zarezerwowany wyłącznie dla Kościoła Wschodniego?
Niektórzy argumentują, iż Kościół Zachodni mówi tylko o "Świętej Liturgii" [Holy Liturgy].
W oryginale jest dla odmiany (żeby się nam nie nudziło) - "Niebiańska Liturgia" - [Heavenly Liturgy] - czy jest ona swoistą metaforą obu poprzednich, czy w ogóle można wszystkich tych trzech terminów używać zamiennie i swobodnie stosować metafory?