A Pseudo-Orygenes może być?
Kolejna sprawa, którą już poruszył Pan Bartek: nawet jeżeli jakaś homilia czy kazanie będzie w jakimś brewiarzu przypisana któremuś z tych autorów, to wcale nie musi znaczyć, że taka atrybucja jest prawidłowa. Rzekoma homilia Orygenesa może się okazać późniejszym dziełem anonimowego autora. Ale (teoretycznie) może być i na odwrót: nie można wykluczyć, że dzieło przypisane w jakimś brewiarzu — powiedzmy — św. Augustynowi, okazałoby się fragmentem np. z Orygenesa.
W pierwszych brewiarzach dominikańskich (rękopiśmiennych, rzecz jasna) jest kilka homilii Orygenesa (tak zatytułowanych) rozmieszczonych w ciągu roku. Nie sprawdzałem, do kiedy przetrwały w liturgii zakonu.
Czy żeby jutro odprawić Mszę o Siedmiu Boleściach NMP trzeba spełniać jakieś specjalne kryteria? (w tym sensie, żeby formularz był Mszy o NMP a dzień Wielkiego Postu jako komemoracja a nie odwrotnie)?
Bardzo dziękuję. Właśnie też widziałem róże wersje - też właśnie nie miałem pewności jak tłumaczyć tą "rozbieżność" w różnych źródłach.
Czy w okresie wielkanocnym w modlitwach leonowych po Mszy cichej można odmówić "Regina caeli" zamiast "Salve Regina"?
Dziękuję, nie przyjęliby mnie . Zadaję za dużo pytań błachych i trywialnych .Czy w okresie wielkanocnym w modlitwach leonowych po Mszy cichej można odmówić "Regina caeli" zamiast "Salve Regina"?
Dziękuję za odpowiedzi co do Regina coeli. Bardziej kierowałem się tym, że po Mszach śpiewanych tam gdzie się śpiewa Salve Regina to w danych okresach śpiewano Alma Redemptoris Mater, Ave Regina caelorum czy - jak teraz - Regina caeli. W "posoborowej" rzeczywistości też tak bywa.