Nie widziałam całego wywiadu, a to co podają to są pewne fragmenty.
Problem z dokumentem o patriotyzmieJest prawdą, że w tekście biskupów nie ma rozróżnienia między nacjonalizmem a szowinizmem i w konsekwencji pojęcie „nacjonalizmu” używane jest w sensie zdecydowanie negatywnym, z czym oczywiście można dyskutować, co zrobili np. prof. Żaryn, czy też posłanka Pawłowicz. Tym niemniej wszystkim lewicowo-liberalnym propagandystom chciałbym powiedzieć, że celem tekstu biskupów o patriotyzmie nie jest wspieranie ich w walce ze znienawidzonym przez nich PiS-em, ale wezwanie wszystkich środowisk w Polsce do rozwijania zdrowego, pięknego i jakże potrzebnego patriotyzmu. Na miejscu „Wyborczej” i innych tego rodzaju ośrodków zrobiłbym więc rachunek sumienia. Nie innym, ale sobie. Pytanie podstawowe brzmi: Czy nasza działalność w III RP przyczyniła się do budowania postaw prawdziwie patriotycznych? Pytania pomocnicze: Czy nie przyczynialiśmy się do obrzydzania polskiej historii i wiary? Czy nie szerzyliśmy kosmopolityzmu i bezkrytycznego zachwytu zachodnimi modami? Czy nie rozmywaliśmy różnicy pomiędzy patriotami bohaterami a zaprzańcami?Autorem powyższego jest krytykowany m.in. w innym wątku za kikofilię o. Dariusz Kowalczyk SJ. Akurat pod tym artykułem o. DK gotów jestem podpisać się.
Cytat: Anna M w Czerwca 02, 2017, 22:56:42 pmNie widziałam całego wywiadu, a to co podają to są pewne fragmenty. Tu jest cały wywiad:http://www.elmundo.es/papel/lideres/2017/05/31/592d806d268e3e1a7c8b476c.html
Hemos hecho figuras simbólicas
Cytat: Anna M w Czerwca 11, 2017, 17:26:38 pmHemos hecho figuras simbólicasTo znaczy: "stworzyliśmy symboliczne wyobrażenia", a nie "mamy postacie symboliczne".
Jezuitę wziął w obronę ks. Wojciech FSSPhttps://www.deon.pl/religia/duchowosc-i-wiara/zycie-i-wiara/art,3819,w-obronie-generala-jezuitow-rozmowa.html "Model proponowany przez św. Tomasza i Sobór Trydencki był na tyle spójny i jednoznaczny, że dla wielu pozostaje wciąż wygodny i bezpieczny. To jednak ślepa uliczka, ponieważ obraz świata generowany przez współczesne nauki może wymuszać reinterpretację tez teologicznych, formułowanych przy użyciu bazy pojęciowej klasycznej teologii." "Kościół odszedł od niewolniczego trzymania się tomizmu i otworzył się również na inne filozofie (fenomenologia, egzystencjalizm, filozofia dialogu, filozofia analityczna), co pozwala na kontemplację Boskiej natury z różnych punktów widzenia i myślenie o obiektywnej rzeczywistości Boga z kilku różnych perspektyw."