Panie Rysiu, niech Pan przestanie mieszać w Brwinowie, bo z tamtejszej sytuacji nic Pan, jak widać, nie rozumie. Niech Pan się skoncentruje na Piasecznie.Nie wchodząc w szczegóły: odsunięcie ks. Bolesława od jakiejkolwiek pracy duszpasterskiej było smutną koniecznością i tyle.
odsunięcie ks. Bolesława od jakiejkolwiek pracy duszpasterskiej było smutną koniecznością i tyle.
(...)Otóż uczestnicy Mszy św. Novus Ordo byli pod wrażeniem odprawianych Tridentin, a zwłaszcza pobożności wiernych. Ks. Kielan zachęcał do przyjmowania Komunii św. na kolanach. I to do niego ustawiała się najdłuższa kolejka by przyjąć Ciało Pańskie na kolanach. Było to dostrzegane przez ogół parafian zwłaszcza podczas koncelebry. Z tego powodu ks.Bolesław miał przykrości, albowiem, jak forowiczom wiadomo, przyjmowanie Komunii na kolanach "burzy ład wspólnotowy".
To nie wszystko. Ks. Bolesław odmówił siadania plecami do Chrystusa w tabernakulum. Ten nieprzystający do postępowej parafii zabobon też drażnił. Ksiądz siadał więc obok ministrantów. Zabroniono mu tego. Nakazano ze wszystkimi kapłanami siedzieć "za stołem". Więc ks. Bolesław klęczał.
Miejsce tabernakulum w kościele 69. W związku z wagą przechowywania Eucharystii oraz adoracji i szacunku wobec sakramentu Ofiary Chrystusa, Synod Biskupów postawił sobie pytanie dotyczące sprawy właściwego umiejscowienia tabernakulum wewnątrz naszych kościołów [196]. Jego prawne usytuowanie ułatwia bowiem unaocznienie realnej obecności Chrystusa w Najświętszym sakramencie. Jest zatem konieczne, by miejsce, gdzie są przechowywane Postacie Eucharystyczne, było łatwo rozpoznawalne przez każdego, kto wchodzi do kościoła, również dzięki wiecznej lampce. W tym celu należy wziąć pod uwagę układ architektoniczny budynku sakralnego: w kościołach, w których nie ma kaplicy Najświętszego sakramentu a pozostał ołtarz główny z tabernakulum, wskazane jest, by zachować ten układ dla przechowywania i adoracji Eucharystii, unikając stawiania w tym miejscu fotela dla celebransa. W nowych kościołach dobrze jest przewidzieć kaplicę z Sanctissimum w pobliżu prezbiterium; tam gdzie to nie jest możliwe, lepsze jest usytuowanie tabernakulum w prezbiterium, w miejscu odpowiednio wyniesionym, w pośrodku przestrzeni absydalnej, lub w innym miejscu, skąd będzie równie dobrze widoczne. Takie rozwiązania przyczyniają się do uszanowania godności tabernakulum, o które zawsze należy dbać również pod względem artystycznym. Trzeba oczywiście wziąć pod uwagę to, co na ten temat orzeka Ogólne wprowadzenie do Mszału Rzymskiego [197]. Ostatecznie osąd w tej materii należy do biskupa miejsca.
I to jest przyczyna awantury. O winie decyduje sąd. Pal diabli "zarzuty". Tu idzie także o los tego sponiewieranego człowieka.